Den absolut fulaste
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Den absolut fulaste

    felstavningen som folk gör (medvetet eller omedvetet), det är inte "urs" (usch) även om det är gräsligt.
    Nej, det är "imon" (imorgon)! Ajje, mina ögon blöder!!

    Varför gör människor så??
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    Den absolut fulaste felstavningen som folk gör (medvetet eller omedvetet), det är inte "urs" (usch) även om det är gräsligt.
    Nej, det är "imon" (imorgon)! Ajje, mina ögon blöder!!

    Varför gör människor så??
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Fast är det verkligen en felstavning? Är det inte ett medvetet val? Precis dom vissa skriver gomorron istället för god morgon? Det är inte en felstavning utan mer ett uttryck.
    Ha det gott!
  4. 2
    Fast är det verkligen en felstavning? Är det inte ett medvetet val? Precis dom vissa skriver gomorron istället för god morgon? Det är inte en felstavning utan mer ett uttryck.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Typ talspråk lixom. Gör litta ont i huve på maj me men...
  6. 3
    Typ talspråk lixom. Gör litta ont i huve på maj me men...
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja varför gör dolk så? Det är verkligen gräsligt. Kan de inte åtminstone skriva "imorn" om de nu vill skriva talspråk. För det finns ju ett r inbakat i det där ordet.
    Urs är också gräsligt.
  8. 4
    Ja varför gör dolk så? Det är verkligen gräsligt. Kan de inte åtminstone skriva "imorn" om de nu vill skriva talspråk. För det finns ju ett r inbakat i det där ordet.
    Urs är också gräsligt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Jo, jag tror att det är ett medvetet val.
    Men "imon" ser verkligen ut som att ett barn som precis lärt sig skriva.
  10. 5
    Jo, jag tror att det är ett medvetet val.
    Men "imon" ser verkligen ut som att ett barn som precis lärt sig skriva.
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    ...försöker sig på att skriva "imorgon", tycker jag. Var meningen att jag skulle avsluta meningen med där .
  12. 6
    ...försöker sig på att skriva "imorgon", tycker jag. Var meningen att jag skulle avsluta meningen med där .
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Ja, talspråk. Men ser lätt korkat ut i mina ögon .
  14. 7
    Ja, talspråk. Men ser lätt korkat ut i mina ögon .
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Ja, precis!
    Sen känner jag personligen att om någon där det är uppenbart att personen kan uttrycka sig i skrift, "leker" med språket och skriver t ex "imorrn" så köper jag det. Men jag har nog aldrig sett någon som är duktig på att skriva, använda "imon"...
  16. 8
    Ja, precis!
    Sen känner jag personligen att om någon där det är uppenbart att personen kan uttrycka sig i skrift, "leker" med språket och skriver t ex "imorrn" så köper jag det. Men jag har nog aldrig sett någon som är duktig på att skriva, använda "imon"...
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Jag håller helt med, det brukar inte vara de som är duktiga på att skriva som uttrycker sig så. Det är inte heller de personerna som skriver "tycker ja me" och liknande saker.
  18. 9
    Jag håller helt med, det brukar inte vara de som är duktiga på att skriva som uttrycker sig så. Det är inte heller de personerna som skriver "tycker ja me" och liknande saker.
  19. Medlem sedan
    Nov 2015
    #10
    R.I.P. ger mig utslag och krulligt hår. Vad är problemet med vila i frid ? Jag har aldrig sett imon förut faktiskt. Förskyld har jag mer problem med.
  20. 10
    R.I.P. ger mig utslag och krulligt hår. Vad är problemet med vila i frid ? Jag har aldrig sett imon förut faktiskt. Förskyld har jag mer problem med.
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Ja, jag tycker också att vila i frid funkar alldeles utmärkt!
    Förskyld...haha . Eller durs (dusch).
  22. 11
    Ja, jag tycker också att vila i frid funkar alldeles utmärkt!
    Förskyld...haha . Eller durs (dusch).
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Förskyld är intressant för det är nog ingen medveten felskrivning utan många tror att det heter så. Och det är något jag upplever uppstått de senaste 8-10 åren.
  24. 12
    Förskyld är intressant för det är nog ingen medveten felskrivning utan många tror att det heter så. Och det är något jag upplever uppstått de senaste 8-10 åren.
  25. Medlem sedan
    Nov 2015
    #13
    Men säger de så också? Tror inte att jag träffat någon som uttalat det så?
  26. 13
    Men säger de så också? Tror inte att jag träffat någon som uttalat det så?
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Jag tror de uttalar det rätt.
  28. 14
    Jag tror de uttalar det rätt.
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Det har jag faktiskt aldrig sett. Den fulaste jag ser är "oxo", det blir jag lite lätt illamående av. Jag är nog inte på "imon"-ställena, helt enkelt (men det verkar helskumt, varför skriver man så???)
  30. 15
    Det har jag faktiskt aldrig sett. Den fulaste jag ser är "oxo", det blir jag lite lätt illamående av. Jag är nog inte på "imon"-ställena, helt enkelt (men det verkar helskumt, varför skriver man så???)
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    Skriver de då även "kyld" som "skyld? Det blir ju lite lustigt, för "att skyla [sig]" är ju en annan sak än "att kyla [något]"
  32. 16
    Skriver de då även "kyld" som "skyld? Det blir ju lite lustigt, för "att skyla [sig]" är ju en annan sak än "att kyla [något]"
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Jag begriper inget
  34. 17
    Jag begriper inget
  35. Medlem sedan
    Aug 2011
    #18
    Jag vet inte om det finns några speciella "imon"-ställen , jag har sett det på fb (i olika slags grupper) och även på andra nätforum. Jag undrar också varför man gör så .
  36. 18
    Jag vet inte om det finns några speciella "imon"-ställen , jag har sett det på fb (i olika slags grupper) och även på andra nätforum. Jag undrar också varför man gör så .
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    "Imon" känns lite... lite Familjeliv och lunarstorm.
  38. 19
    "Imon" känns lite... lite Familjeliv och lunarstorm.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar