Skrivet: 2016-02-06, 19:19
#1
Vilken suverän kundservice!
Vi var på kryssning till Helsingfors med Silja förra veckan och allt var jättebra som vanligt, förutom att det pågick renovering i korridoren där vår hytt låg. Alla hytter på motsatta korridorsidan var utrivna och det borrades, slipades, målades och grejades. Fläktar stod och gick dygnet runt och personalen började redan kl sju på morgonen och deras prat hördes jätteväl in till vår hytt.
Vi hade tagit en lite lyxigare hytt denna resan och just därför kändes det lite sådär att behöva kliva bland fläktar och golvpapp varje gång man skulle till och från hytten, vi hade lika gärna kunnat ta en vanlig Promenade-hytt (som är ganska mycket billigare) där det inte renoverades.
Så jag skickade ett mail till Silja om hur vi kände och dagen efter fick vi till svar att det ska vara trevligt att resa med dem och att de vill att alla ska vara nöjda och så fick vi ett presentkort på en ny resa i lyxhytt
En jättefin gest tycker jag, jag blev jätteglad! Det kallar jag kundservice!
Jag är ganska dålig på att klaga när jag är missnöjd, kan inte komma ihåg att jag gjort det förut ens. Jag hade nog inte tänkt tanken på att klaga om det inte hade varit för att vi hade bokat lyxhytt, hade vi haft en vanlig Promenade-hytt, som vi brukar, och det hade renoverats där så hade vi nog inte klagat alls, men egentligen är det ju samma sak.
Brukar ni klaga om ni inte får vad ni förväntar er? Och har ni i så fall fått kompensation ni blivit nöjda med?