En köksfråga till, skåpluckor
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    En köksfråga till, skåpluckor

    vi har vita skåpluckor från IKEA som är ganska skadade i själva ytan då de helt enkelt är flammiga.
    Nu har vi delvis nytt kök, jättefint trägolv i lite lätt grålaserad ek och nya tapeter är på ingång av helt vanlig vit modell.
    Vi har redan innan den här historien tänkt göra något åt köksluckorna och nu känns det som jag nog tar tag i det då de ser rätt tråkiga ut bland de nya materialen som är fint och nytt.
    Ett budgetalternativ är ju att lämna in dem för ommålning då det heller inte är något fel på dem i strukturen.
    Någon som gjort det?
    Var inne på att måla dem gråa, lite så här
    http://www.ballingslov.se/koek/koeks...k-vit-gralasyr
    Men här har man också överskåpen i vitt vilket skulle kunna vara en ide för att inte hela köket ska bli för grått tänker jag...vi har ett svart kakel ovanför som jag inte tänkt byta än, tror jag.
    Ett annat problem som kanske inte är ett problem är ju att stommarna och sidorna på skåpen är vita och att jag inte vet hur snyggt det blir att om jag målar allt grått ha kvar de vita stommarna.
    http://www.allthin.se/?m=20060731
    Ungefär så här, men det kanske fungerar?
  2. 1
    En köksfråga till, skåpluckor vi har vita skåpluckor från IKEA som är ganska skadade i själva ytan då de helt enkelt är flammiga.
    Nu har vi delvis nytt kök, jättefint trägolv i lite lätt grålaserad ek och nya tapeter är på ingång av helt vanlig vit modell.
    Vi har redan innan den här historien tänkt göra något åt köksluckorna och nu känns det som jag nog tar tag i det då de ser rätt tråkiga ut bland de nya materialen som är fint och nytt.
    Ett budgetalternativ är ju att lämna in dem för ommålning då det heller inte är något fel på dem i strukturen.
    Någon som gjort det?
    Var inne på att måla dem gråa, lite så här
    http://www.ballingslov.se/koek/koeks...k-vit-gralasyr
    Men här har man också överskåpen i vitt vilket skulle kunna vara en ide för att inte hela köket ska bli för grått tänker jag...vi har ett svart kakel ovanför som jag inte tänkt byta än, tror jag.
    Ett annat problem som kanske inte är ett problem är ju att stommarna och sidorna på skåpen är vita och att jag inte vet hur snyggt det blir att om jag målar allt grått ha kvar de vita stommarna.
    http://www.allthin.se/?m=20060731
    Ungefär så här, men det kanske fungerar?
  3. Medlem sedan
    Nov 2015
    #2
    Utan att svara på din fråga så skulle jag inte måla om utan lämna på lackering istället. Snyggare och mer hållbart.
  4. 2
    Utan att svara på din fråga så skulle jag inte måla om utan lämna på lackering istället. Snyggare och mer hållbart.
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    ja det är lackering jag tänkt lämna in dem på. Inte måla själv
  6. 3
    ja det är lackering jag tänkt lämna in dem på. Inte måla själv
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    När vi skulle fixa våra skåpluckor rekommenderade dom lackning istället för målning då det var mer hållbart och blir bättre.
    Våra luckor är gröna och stommarna är vita funkar jättebra.
    Jag skulle ha samma färg på alla luckor.
  8. 4
    När vi skulle fixa våra skåpluckor rekommenderade dom lackning istället för målning då det var mer hållbart och blir bättre.
    Våra luckor är gröna och stommarna är vita funkar jättebra.
    Jag skulle ha samma färg på alla luckor.
  9. Medlem sedan
    Nov 2015
    #5
    Ommålning kan ju en målare göra åt en. Jag trodde att du menade det. Ska ni lacka kan ni ju köpa enkla vita täcksidor från IKEA och lämna in dem med så slipper ni det bekymret med avvikande färg på kanterna.
  10. 5
    Ommålning kan ju en målare göra åt en. Jag trodde att du menade det. Ska ni lacka kan ni ju köpa enkla vita täcksidor från IKEA och lämna in dem med så slipper ni det bekymret med avvikande färg på kanterna.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    tror som du att de blir snyggare lackerade när jag kikat runt. Hm måste fundera lite på hur grått jag törs gå.
  12. 6
    tror som du att de blir snyggare lackerade när jag kikat runt. Hm måste fundera lite på hur grått jag törs gå.
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    tur jag har lite tid på mig att fundera
  14. 7
    tur jag har lite tid på mig att fundera
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Lämnade in luckorna till sprutlackering, handmålade stommarna, bytte handtag. Budget, blev enorm skillnad, fint 😊
  16. 8
    Lämnade in luckorna till sprutlackering, handmålade stommarna, bytte handtag. Budget, blev enorm skillnad, fint 😊
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    det känns helt klart som ett både prisvärt och miljösmartare alternativ
  18. 9
    det känns helt klart som ett både prisvärt och miljösmartare alternativ
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar