I dag hamnade vi på en möbelaffär
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    I dag hamnade vi på en möbelaffär

    vi letar badrumslampor och en hylla. Maken och jag säger efter en stund där i den ganska fina möbelaffären , nästan i mun på varandra
    -Gud vad trista möbler och stil. Allt ser ju likadant ut.
    Vi gick ut därifrån utan saker och jag fortsätter leta på auktion och blocket, vilket kommer ta sin tid att hitta rätt, men ändå. Min man muttrar lite över att att det tar sån tid att handla möbler på mitt vis, men han förstod mig lite bättre efter att ha delat känslan på trista möbler och samma stilar som i alla magasin...
    Fick i alla fall en badrumsmatta med mig hem i dag och det är ju en början och vi har hittat en reservlampa på Bahaus av alla ställen, om jag inte hittar andra lamor inom en månad har vi sagt som gräns.
    Han gick dock när jag stor och tittade och funderade på om man kunde måla dem i guld

    Så nu vart det kväll igen denna söndag och snipp snapp snut, så var helgen slut. En lite för kort och mycket mysigt helg
  2. 1
    I dag hamnade vi på en möbelaffär vi letar badrumslampor och en hylla. Maken och jag säger efter en stund där i den ganska fina möbelaffären , nästan i mun på varandra
    -Gud vad trista möbler och stil. Allt ser ju likadant ut.
    Vi gick ut därifrån utan saker och jag fortsätter leta på auktion och blocket, vilket kommer ta sin tid att hitta rätt, men ändå. Min man muttrar lite över att att det tar sån tid att handla möbler på mitt vis, men han förstod mig lite bättre efter att ha delat känslan på trista möbler och samma stilar som i alla magasin...
    Fick i alla fall en badrumsmatta med mig hem i dag och det är ju en början och vi har hittat en reservlampa på Bahaus av alla ställen, om jag inte hittar andra lamor inom en månad har vi sagt som gräns.
    Han gick dock när jag stor och tittade och funderade på om man kunde måla dem i guld

    Så nu vart det kväll igen denna söndag och snipp snapp snut, så var helgen slut. En lite för kort och mycket mysigt helg
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Ta en kik i "mindre fina" möbelaffärer, min uppfattning är i alla fall att variationen och möjligheten att kombinera ihop nåt personligt ofta är större där.
  4. 2
    Ta en kik i "mindre fina" möbelaffärer, min uppfattning är i alla fall att variationen och möjligheten att kombinera ihop nåt personligt ofta är större där.
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    baserat på min icke vetenskapliga tro, så är loppis och auktioner roligare
    Men i bland fungerar det ju inte och man måste hitta något lite snabbare.
    Vilka affärer rekommenderar du?
  6. 3
    baserat på min icke vetenskapliga tro, så är loppis och auktioner roligare
    Men i bland fungerar det ju inte och man måste hitta något lite snabbare.
    Vilka affärer rekommenderar du?
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Typ vad som helst. Åk in till närmsta större stad och strosa runt och kika in i de inrednings- och möbelbutiker du ser, även de som inte ser "fina" ut.
  8. 4
    Typ vad som helst. Åk in till närmsta större stad och strosa runt och kika in i de inrednings- och möbelbutiker du ser, även de som inte ser "fina" ut.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Ok nu var det en fin, men ändå ganska vanlig butik och ingen mer exklusive vi var i iofs. I en vanlig stor stad.
  10. 5
    Ok nu var det en fin, men ändå ganska vanlig butik och ingen mer exklusive vi var i iofs. I en vanlig stor stad.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    När det gäller "detaljer" som lampor, mattor och sådant tycker jag också att t ex Rusta och liknande har en hel del olika. Och Bauhaus som du redan nämnt.
  12. 6
    När det gäller "detaljer" som lampor, mattor och sådant tycker jag också att t ex Rusta och liknande har en hel del olika. Och Bauhaus som du redan nämnt.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Fin men inte exklusive var det ja...

    Som sagt, mitt tips är att strosa runt och kika in i de affärer man stöter på. Och det är då främst inte kedjorna jag syftar på utan mindre och enklare butiker som man kanske inte ens hört namnet på.
  14. 7
    Fin men inte exklusive var det ja...

    Som sagt, mitt tips är att strosa runt och kika in i de affärer man stöter på. Och det är då främst inte kedjorna jag syftar på utan mindre och enklare butiker som man kanske inte ens hört namnet på.
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Ja Bauhaus får bli min reservplan då jag hittade en helt ok lampa till toaletten
    http://www.bauhaus.se/vagglampa-mark...c-40w-e14.html
    skärmen är mer i guld än vad bilden visar och kan fungera.
  16. 8
    Ja Bauhaus får bli min reservplan då jag hittade en helt ok lampa till toaletten
    http://www.bauhaus.se/vagglampa-mark...c-40w-e14.html
    skärmen är mer i guld än vad bilden visar och kan fungera.
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    nu bor jag i en rätt medelstor stad och de lite mindre affärerna har nog trängts undan av många kedjor tyvärr.
  18. 9
    nu bor jag i en rätt medelstor stad och de lite mindre affärerna har nog trängts undan av många kedjor tyvärr.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    OK
  20. 10
    OK
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Trist. Och ja, att hitta på andra sätt (som t.ex. blocket) är oerhört tidsödande. Kan ofta ledsna på utbudet i olika typer av butiker (inte bara när det gäller möbler). Jag brukar skylla på min brist på shoppinggener.
  22. 11
    Trist. Och ja, att hitta på andra sätt (som t.ex. blocket) är oerhört tidsödande. Kan ofta ledsna på utbudet i olika typer av butiker (inte bara när det gäller möbler). Jag brukar skylla på min brist på shoppinggener.
  23. Medlem sedan
    Aug 2010
    #12
    Jag tänkte skriva Bonus möbler men insåg att det bara fanns här i Jämtland. Men finns det Expo? Det är som mecka för mig med alla fina inredningsdetaljer till superbra priser!

    Annars finns det ju en hel del lampor, hyllor och sånt fint på Jysk, Dollar, Rusta som inte ser så himla stelbent ut.
  24. 12
    Jag tänkte skriva Bonus möbler men insåg att det bara fanns här i Jämtland. Men finns det Expo? Det är som mecka för mig med alla fina inredningsdetaljer till superbra priser!

    Annars finns det ju en hel del lampor, hyllor och sånt fint på Jysk, Dollar, Rusta som inte ser så himla stelbent ut.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Mio är trist. Stalands har jag för mej är aningen roligare, men inte mycket. Ikea är OK, men har inte allt.
    Ekerö Möbler, http://ekeromobler.se/ , kan jag tycka är kul att kolla i, men är ofta dyra.

    Ljusbutiken
    http://www.ljusbutik.se/
    Ljushuset
    http://www.ljushuset.se/index2.html
    och Bauhaus har jag köpt fina lampor i.
  26. 13
    Mio är trist. Stalands har jag för mej är aningen roligare, men inte mycket. Ikea är OK, men har inte allt.
    Ekerö Möbler, http://ekeromobler.se/ , kan jag tycka är kul att kolla i, men är ofta dyra.

    Ljusbutiken
    http://www.ljusbutik.se/
    Ljushuset
    http://www.ljushuset.se/index2.html
    och Bauhaus har jag köpt fina lampor i.
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    Gå på IKEA om ni har det nära. Jag tycker det är väldigt bra utbud och bra kvalite.
  28. 14
    Gå på IKEA om ni har det nära. Jag tycker det är väldigt bra utbud och bra kvalite.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Sjukt vad helgerna går fort...

    sinnessjukt alltså. Jag gick inte upp förrns efter 11 idag och då har ju hava dagen gått dessvärre fast å andra sidan gör jag ju inget så det kan kvitta men ändå.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Sjukt vad helgerna går fort... sinnessjukt alltså. Jag gick inte upp förrns efter 11 idag och då har ju hava dagen gått dessvärre fast å andra sidan gör jag ju inget så det kan kvitta men ändå.
  31. Medlem sedan
    Oct 2014
    #16
    Det gpr fort när man har roligt vet du. 😁
  32. 16
    Det gpr fort när man har roligt vet du. 😁
  33. Medlem sedan
    Oct 2014
    #17
    Nä ännu tråkigare än Mio ju !
  34. 17
    Nä ännu tråkigare än Mio ju !
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #18
    Tack. Kikar in 😊
  36. 18
    Tack. Kikar in 😊
  37. Medlem sedan
    Oct 2015
    #19
    Jag skulle säga det är roligare än Mio!

    Mer lekfullt och med bredare sortiment. Mio är bara samma gamla tråk.....
  38. 19
    Jag skulle säga det är roligare än Mio!

    Mer lekfullt och med bredare sortiment. Mio är bara samma gamla tråk.....
  39. Medlem sedan
    Oct 2014
    #20
    Risken är att det slutar med något dom är oj för att man inte orkar vänta tills man hittar det man verkligen vill ha 😊
  40. 20
    Risken är att det slutar med något dom är oj för att man inte orkar vänta tills man hittar det man verkligen vill ha 😊
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar