Dessa kartfunktioner på mobilen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Dessa kartfunktioner på mobilen

    Jag har ingen gps, utan endast kartfunktion, den fungerar i de allra flesta fall. Men igår så blev jag lite förbryllad. Vi åkte från Orsa till Malmö. Först ville kartan att vi skulle åka via Göteborg, OK, det kunde jag köpa. Men det dröjde länge innan den accepterade att vi åkte riksväg 26, den ville att vi skulle vända. Vi var väl nästan framme i Jönköping innan kartfunktionen gav upp och rekommenderade att vi skulle ta E4:an från Malmö. Men då tyckte även kartfunktionen att vi skulle svänga av vid Värnamo, ta genvägen över Växjö, tillbaka till E4:an i Ljungby ?!?!??!?, funktionen gav upp när vi nästan var i Ljungby.

    Jodå, mycket kan man roa sig under en 10 timmars lång bussresa.

    Skidåkningen då?
    På fredagen var det perfekta förhållande, jättefina spår, strålande sol och lagom kallt. På lördagen var det plusgrader och lite regn (ungefär samma förhållanden som i Holmenkollen). Jag startade sist i vårt lag och rätt sent, spåren var isiga och glatta, så jag nyttjade tygbromsen många gånger. Jag såg hur spåret krökte sig lite längre fram och insåg att i den farten så skulle jag inte fixa svängen.
    Nu är jag mörbultad och nöjd efter en toppenhelg med mina kolleger
  2. 1
    Dessa kartfunktioner på mobilen Jag har ingen gps, utan endast kartfunktion, den fungerar i de allra flesta fall. Men igår så blev jag lite förbryllad. Vi åkte från Orsa till Malmö. Först ville kartan att vi skulle åka via Göteborg, OK, det kunde jag köpa. Men det dröjde länge innan den accepterade att vi åkte riksväg 26, den ville att vi skulle vända. Vi var väl nästan framme i Jönköping innan kartfunktionen gav upp och rekommenderade att vi skulle ta E4:an från Malmö. Men då tyckte även kartfunktionen att vi skulle svänga av vid Värnamo, ta genvägen över Växjö, tillbaka till E4:an i Ljungby ?!?!??!?, funktionen gav upp när vi nästan var i Ljungby.

    Jodå, mycket kan man roa sig under en 10 timmars lång bussresa.

    Skidåkningen då?
    På fredagen var det perfekta förhållande, jättefina spår, strålande sol och lagom kallt. På lördagen var det plusgrader och lite regn (ungefär samma förhållanden som i Holmenkollen). Jag startade sist i vårt lag och rätt sent, spåren var isiga och glatta, så jag nyttjade tygbromsen många gånger. Jag såg hur spåret krökte sig lite längre fram och insåg att i den farten så skulle jag inte fixa svängen.
    Nu är jag mörbultad och nöjd efter en toppenhelg med mina kolleger
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Besvärligt. Jag kör med kartapp som visar var jag är, men inte lägger sig i rutten. Och ska man ha riktigt bra översikt så är en papperskarta oslagbar. Jag som alltid älskat kartor funderar lite på hur det påverkar ens uppfattning om kartor när man bara använder dem i elektroniskt format, men inget av mina barn är lika mycket kartnörd som jag var, så jag vet inte riktigt om det spelar någon större roll.
  4. 2
    Besvärligt. Jag kör med kartapp som visar var jag är, men inte lägger sig i rutten. Och ska man ha riktigt bra översikt så är en papperskarta oslagbar. Jag som alltid älskat kartor funderar lite på hur det påverkar ens uppfattning om kartor när man bara använder dem i elektroniskt format, men inget av mina barn är lika mycket kartnörd som jag var, så jag vet inte riktigt om det spelar någon större roll.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jag har också nån såndär trög vägvisningsgrej. Tar jag en annan avfart eller parallellgata som jag vet nåt till rätt ställe till slut tjatar den skitlänge om att jag ska vända tillbaka för att köra in på föreslagen väg igen, som om det är en viktig principsak att man minsann ska köra den väg som först sagts och ingen annan.
  6. 3
    Jag har också nån såndär trög vägvisningsgrej. Tar jag en annan avfart eller parallellgata som jag vet nåt till rätt ställe till slut tjatar den skitlänge om att jag ska vända tillbaka för att köra in på föreslagen väg igen, som om det är en viktig principsak att man minsann ska köra den väg som först sagts och ingen annan.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar