Stegräknare?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2015
    #1

    Stegräknare?

    Använder ni en sådan? I mobilen eller en "riktig".

    Hur mycket brukar det bli en vanlig jobbvardag?

    Jag har en i mobilen och en vanlig arbetsdag brukar vara 15 000 steg ungefär.
    Sen tillkommer hundrundor och andra promenader.

    När jag är ledig är statistiken inte lika bra
  2. 1
    Stegräknare? Använder ni en sådan? I mobilen eller en "riktig".

    Hur mycket brukar det bli en vanlig jobbvardag?

    Jag har en i mobilen och en vanlig arbetsdag brukar vara 15 000 steg ungefär.
    Sen tillkommer hundrundor och andra promenader.

    När jag är ledig är statistiken inte lika bra
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Nää visste inte ens att det..

    fanns en stegräknare i mobilen eller är det nån app som man måste ladda ner?

    Det blir nog inte många steg jag går på en dag, max 500 steg typ
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Nää visste inte ens att det.. fanns en stegräknare i mobilen eller är det nån app som man måste ladda ner?

    Det blir nog inte många steg jag går på en dag, max 500 steg typ
  5. Pyssling
    #3
    Jag har en sån där "Fitbit", har inte provat att ha i mobilen faktiskt, men jag använder Runkeeper i mobilen när jag promenerar eller springer, det är så kul att ha det samlat på ett ställe.

    När jag jobbade i butik kom jag lätt upp i uppåt 20.000 steg per arbetsdag, nu när jag jobbar på redovisningsbyrå är det sorgligt lite steg per dag, jag får lite panik ibland faktiskt, men tröstar mig med att jag försöker vara hyfsat aktiv på fritiden och fylla på upp till åtminstone 12.000 steg, där går min lägsta gräns, men jag brukar hamna långt över när jag är klar för dagen

    Jag är inte helt nöjd med min Fitbit, vad har du i mobilen och tror du på den, att den visar rätt? Jag letar efter något mer pålitligt än vad jag har nu, tycker att den visar på så sjukt mycket mer steg än vad jag rimligtvis kan ha gått den dagen.
  6. 3
    Jag har en sån där "Fitbit", har inte provat att ha i mobilen faktiskt, men jag använder Runkeeper i mobilen när jag promenerar eller springer, det är så kul att ha det samlat på ett ställe.

    När jag jobbade i butik kom jag lätt upp i uppåt 20.000 steg per arbetsdag, nu när jag jobbar på redovisningsbyrå är det sorgligt lite steg per dag, jag får lite panik ibland faktiskt, men tröstar mig med att jag försöker vara hyfsat aktiv på fritiden och fylla på upp till åtminstone 12.000 steg, där går min lägsta gräns, men jag brukar hamna långt över när jag är klar för dagen

    Jag är inte helt nöjd med min Fitbit, vad har du i mobilen och tror du på den, att den visar rätt? Jag letar efter något mer pålitligt än vad jag har nu, tycker att den visar på så sjukt mycket mer steg än vad jag rimligtvis kan ha gått den dagen.
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #4
    Njae jag har den som ingår i Samsungmobiler. Jag vet inte alls hur säker den är. Jag cyklar ju till och från jobbet och det verkar den fatta utan att registrera steg. Jag tror det säkraste är "vanlig" stegräknare.
  8. 4
    Njae jag har den som ingår i Samsungmobiler. Jag vet inte alls hur säker den är. Jag cyklar ju till och från jobbet och det verkar den fatta utan att registrera steg. Jag tror det säkraste är "vanlig" stegräknare.
  9. Medlem sedan
    Nov 2015
    #5
    Njae, den finns från början i Samsungmobiler.
  10. 5
    Njae, den finns från början i Samsungmobiler.
  11. Pyssling
    #6
    Ja, det kanske är så?

    Fitbit är ju nåt man sätter runt handleden, jag tycker inte att den känns som att den visar rätt alla gånger, tror inte riktigt på att jag gått så många steg som den visar.
    Jag ska nog testa något annat, se vad det blir för skillnad!
  12. 6
    Ja, det kanske är så?

    Fitbit är ju nåt man sätter runt handleden, jag tycker inte att den känns som att den visar rätt alla gånger, tror inte riktigt på att jag gått så många steg som den visar.
    Jag ska nog testa något annat, se vad det blir för skillnad!
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Har ett aktivitetsarmband FitBit som håller koll på stegen. Har som gräns att alltid gå minst 10000 steg om dagen och landar oftast på fler. Mer om jag tränar.
  14. 7
    Har ett aktivitetsarmband FitBit som håller koll på stegen. Har som gräns att alltid gå minst 10000 steg om dagen och landar oftast på fler. Mer om jag tränar.
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    Har en fitbit (charge) och jag gillar den. Jobbar jag på golvet hela dan kommer jag upp i ca 8-9000 steg på ett åttatimmarspass. Men jag står mer än jag går av uppenbara skäl.

    Jag gillar min fitbit, den monitorerar sömn och puls också, inte lika exakt som ett pulsband över bröstet förstås men det är ändå kul att titta på sin statistik!
  16. 8
    Har en fitbit (charge) och jag gillar den. Jobbar jag på golvet hela dan kommer jag upp i ca 8-9000 steg på ett åttatimmarspass. Men jag står mer än jag går av uppenbara skäl.

    Jag gillar min fitbit, den monitorerar sömn och puls också, inte lika exakt som ett pulsband över bröstet förstås men det är ändå kul att titta på sin statistik!
  17. Medlem sedan
    Nov 2015
    #9
    Det är ett bra mål. Är jag ledig är det mitt mål också.
  18. 9
    Det är ett bra mål. Är jag ledig är det mitt mål också.
  19. Medlem sedan
    Nov 2015
    #10
    Man kanske skulle skaffa ett sånt?
  20. 10
    Man kanske skulle skaffa ett sånt?
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11
    Jag är inne på min tredje..den ena tappade jag i skogen och den andra dränkte sig i Sorgue-floden i somras. Har haft en flex (enklast) en surge (dyrast och mest komplicerad) och nu en charge. Har varit nöjd med alla fast surge var lite för klumpig och flex mäter bara steg och sömn, ej puls.
  22. 11
    Jag är inne på min tredje..den ena tappade jag i skogen och den andra dränkte sig i Sorgue-floden i somras. Har haft en flex (enklast) en surge (dyrast och mest komplicerad) och nu en charge. Har varit nöjd med alla fast surge var lite för klumpig och flex mäter bara steg och sömn, ej puls.
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12
    Jag jobbar på kontor så det blir inte så mycket steg på jobbet. Sen cyklar jag 5 km enkel resa men det registreras inte så då är jag nöjd med minst 10000 steg om dagen.

    Är väldigt nöj med mitt Fitbit upplever inte att den är sämre än en vanlig stegräknare.
  24. 12
    Jag jobbar på kontor så det blir inte så mycket steg på jobbet. Sen cyklar jag 5 km enkel resa men det registreras inte så då är jag nöjd med minst 10000 steg om dagen.

    Är väldigt nöj med mitt Fitbit upplever inte att den är sämre än en vanlig stegräknare.
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    Nej jag använder ibte stegräknare. Har en sån där man fäster i linningen i lådan.

    Går nog rätt mycket en vanlig dag. Har liksom inget skäl att anvönda stegräknare eftersom jag har ett hyfsat aktivt liv. Förutom de senaste dagarna då
  26. 13
    Nej jag använder ibte stegräknare. Har en sån där man fäster i linningen i lådan.

    Går nog rätt mycket en vanlig dag. Har liksom inget skäl att anvönda stegräknare eftersom jag har ett hyfsat aktivt liv. Förutom de senaste dagarna då
  27. Medlem sedan
    Nov 2015
    #14
    Jag tycker det är roligt att jämföra olika dagar även om jag är aktiv.
  28. 14
    Jag tycker det är roligt att jämföra olika dagar även om jag är aktiv.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Aha ok...

    ja jag har Iphone.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Aha ok... ja jag har Iphone.
  31. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #16

    Fins appar

    De flesta mobiler innehåller en accelerometer och med hjälp av den kan man avgöra om någon tar ett steg eller bara lyfter mobilen. Finns diverse appar som räknar steg, fast jag använder dem inte. I och med att de då är igång alltid drar det en hel del på batteriet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  32. 16
    Fins appar De flesta mobiler innehåller en accelerometer och med hjälp av den kan man avgöra om någon tar ett steg eller bara lyfter mobilen. Finns diverse appar som räknar steg, fast jag använder dem inte. I och med att de då är igång alltid drar det en hel del på batteriet.
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17

    Ok, tack, jag,,,

    går så lite så det är nog inte ens lönt att mäta. Tack i alla fall.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  34. 17
    Ok, tack, jag,,, går så lite så det är nog inte ens lönt att mäta. Tack i alla fall.
  35. Medlem sedan
    Mar 2003
    #18
    Använder bara när det är aktiviteter på arbetet och liknande numera. Brukar ligga mellan 10000-20000 steg när jag arbetade på avdelning och är det någon extra aktivitet har jag försökt ligga på mellan 15-25000 steg. Numera rör jag mig betydligt mindre i arbetet (i synnerhet när jag har renodlad telefontjänst) men går ju dagliga långpromenader så jag bruka alltid komma över 10000 steg.
  36. 18
    Använder bara när det är aktiviteter på arbetet och liknande numera. Brukar ligga mellan 10000-20000 steg när jag arbetade på avdelning och är det någon extra aktivitet har jag försökt ligga på mellan 15-25000 steg. Numera rör jag mig betydligt mindre i arbetet (i synnerhet när jag har renodlad telefontjänst) men går ju dagliga långpromenader så jag bruka alltid komma över 10000 steg.
  37. Medlem sedan
    Aug 2006
    #19
    Jag har en Garmin vivofit och den har jag på mig de flesta dagarna, den agerar ju klocka också och utan klocka är jag naken. Nästan.

    En normal dag arbetar jag 7 h och om jag inte tar nån promenad eller gör nåt särskilt annat den dagen landar jag oftast på ca 9 tusen steg.

    Nu är jag inte "som jag ska" så nu blir det andra siffror men i normalfallet brukar jag inte vara nöjd om jag landar under 10.000.
  38. 19
    Jag har en Garmin vivofit och den har jag på mig de flesta dagarna, den agerar ju klocka också och utan klocka är jag naken. Nästan.

    En normal dag arbetar jag 7 h och om jag inte tar nån promenad eller gör nåt särskilt annat den dagen landar jag oftast på ca 9 tusen steg.

    Nu är jag inte "som jag ska" så nu blir det andra siffror men i normalfallet brukar jag inte vara nöjd om jag landar under 10.000.
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Pulsband skulle jag vilja köpa. Eller snarare känna att det vore ekonomiskt försvarbart att köpa Jag håller på med lite medicinskt detektivarbete med mig själv, kan man säga, och det vore intressant att följa pulskurvan. Nu mäter jag bara pulsen via en app när jag redan känner att den känns hög, för att bekräfta liksom, men jag skulle vilja veta hur den är även annars.
  40. 20
    Pulsband skulle jag vilja köpa. Eller snarare känna att det vore ekonomiskt försvarbart att köpa Jag håller på med lite medicinskt detektivarbete med mig själv, kan man säga, och det vore intressant att följa pulskurvan. Nu mäter jag bara pulsen via en app när jag redan känner att den känns hög, för att bekräfta liksom, men jag skulle vilja veta hur den är även annars.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar