Inspirerad av annat forum igen ;)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Inspirerad av annat forum igen ;)

    A och B är gifta. B är kollega med C som i sin tur är gift med D. Hänger ni med?

    För några år sedan blev A kär i D, A beskriver det som "kär vid första ögonkastet" och "starka känslor". A berättar inget för B och har sedan dess försökt undvika att träffa D så gott det går.

    Senare har B och C en rent sexuell relation bakom ryggen på A och D.

    Hur känner ni, dels "utifrån" så att säga och dels vad gäller er egna relation, betänk att ni är A och er partner är B. Vem av A och B gjorde fel? Båda? Gjorde någon mer fel än den andra och i så fall varför?
  2. 1
    Inspirerad av annat forum igen ;) A och B är gifta. B är kollega med C som i sin tur är gift med D. Hänger ni med?

    För några år sedan blev A kär i D, A beskriver det som "kär vid första ögonkastet" och "starka känslor". A berättar inget för B och har sedan dess försökt undvika att träffa D så gott det går.

    Senare har B och C en rent sexuell relation bakom ryggen på A och D.

    Hur känner ni, dels "utifrån" så att säga och dels vad gäller er egna relation, betänk att ni är A och er partner är B. Vem av A och B gjorde fel? Båda? Gjorde någon mer fel än den andra och i så fall varför?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Den som är otrogen har gjort fel, dvs B och C.

    Nog för att jag är för ärlighet men att redogöra för alla känslor man har tycker jag inte man är skyldig att göra. Sedan kan man välja att diskutera det min partner, just för att man vill vara öppen och inte förställa sig, för att partnern inte bara ska ha en otäck känsla av att något inte stämmer, men det kan också vara helt rätt att lösa det inom sig själv.
  4. 2
    Den som är otrogen har gjort fel, dvs B och C.

    Nog för att jag är för ärlighet men att redogöra för alla känslor man har tycker jag inte man är skyldig att göra. Sedan kan man välja att diskutera det min partner, just för att man vill vara öppen och inte förställa sig, för att partnern inte bara ska ha en otäck känsla av att något inte stämmer, men det kan också vara helt rätt att lösa det inom sig själv.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Att bli förälskad är en sak, att agera utefter förälskelse (eller lust) är en helt annan. För mig är det B och C som har gjort fel, även om jag inte skulle döma någon ohörd. Om relationen verkligen är rent sexuell utan några känslor inblandade kanske det är precis vad hela konstellationen A till D behöver
  6. 3
    Att bli förälskad är en sak, att agera utefter förälskelse (eller lust) är en helt annan. För mig är det B och C som har gjort fel, även om jag inte skulle döma någon ohörd. Om relationen verkligen är rent sexuell utan några känslor inblandade kanske det är precis vad hela konstellationen A till D behöver
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Känns solklart

    B&C är otrogna och gör givetvis fel. A har drabbats av en förälskelse men gör sitt bästa för att ta död på den genom att träffa D så litet som möjligt, är inte otrogen och gör över lag sitt bästa för att se till att situationen reder upp sig. Ser inget fel i As agerande

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Känns solklart B&C är otrogna och gör givetvis fel. A har drabbats av en förälskelse men gör sitt bästa för att ta död på den genom att träffa D så litet som möjligt, är inte otrogen och gör över lag sitt bästa för att se till att situationen reder upp sig. Ser inget fel i As agerande
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    B och C har gjort fel utifrån det du beskriver.
  10. 5
    B och C har gjort fel utifrån det du beskriver.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    I min värld, som inte alltid är samma som andras , är båda varianterna fel. Både att ha sexuella relationer bakom sin partners rygg och att ha starka känslor av "jag är kär"-sorten för någon annan men inför partnern låtsas som ingenting. Och jag tror att jag i många fall skulle känna mig mer sårad av att få veta det sistnämnda än det förstnämnda.

    Sen ramarna för vad som är otrohet kan ju skilja sig åt lite mellan olika relationer och struligast blir det om parterna inte har samma syn på det.
  12. 6
    I min värld, som inte alltid är samma som andras , är båda varianterna fel. Både att ha sexuella relationer bakom sin partners rygg och att ha starka känslor av "jag är kär"-sorten för någon annan men inför partnern låtsas som ingenting. Och jag tror att jag i många fall skulle känna mig mer sårad av att få veta det sistnämnda än det förstnämnda.

    Sen ramarna för vad som är otrohet kan ju skilja sig åt lite mellan olika relationer och struligast blir det om parterna inte har samma syn på det.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar