Självklara frågor på fettistadgen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2015
    #1

    Självklara frågor på fettistadgen

    Har ni eller ska ni?

    Nutellasemlor, visste ni att de fanns och har ni smakat ?

    Vad är grejjen med semmelwraps, gillar ni dem eller har ni inte provat ?
  2. 1
    Självklara frågor på fettistadgen Har ni eller ska ni?

    Nutellasemlor, visste ni att de fanns och har ni smakat ?

    Vad är grejjen med semmelwraps, gillar ni dem eller har ni inte provat ?
  3. Medlem sedan
    Nov 2015
    #2
    Ignorera gärna stavningen.
  4. 2
    Ignorera gärna stavningen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Är ingen stor semmelvän, över huvud taget. En hetvägg kan jag äta med viss behållning.
  6. 3
    Är ingen stor semmelvän, över huvud taget. En hetvägg kan jag äta med viss behållning.
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #4
    Har aldrig provat. Är heller ingen fantast då jag inte gillar så stora mängder grädde i ett svep.
  8. 4
    Har aldrig provat. Är heller ingen fantast då jag inte gillar så stora mängder grädde i ett svep.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Jag ska äta en semla på jobbets eftermiddagsfika.

    Nutellasemlor har jag sett. Barnen provade, den varianten hade nutella istället för mandelmassa och vanlig grädde. De tyckte det var gott.

    Idag har två medarbetare valt nutellavarianten, men dessa har den blandad även i grädden, eller möjligtvis är det choklad i grädden. Det är inte dags än.

    Jag bakar ibland semlor, då ganska små. Har inte gjort det i år än så vi får se hur det blir med det.

    Sedan är det viktigt hur de ser ut! Jag vill inte ha ett trekantigt lock för då blir bulldelen under så stor. Åsså håller jag med om att det kan blir FÖR mycket grädde.
  10. 5
    Jag ska äta en semla på jobbets eftermiddagsfika.

    Nutellasemlor har jag sett. Barnen provade, den varianten hade nutella istället för mandelmassa och vanlig grädde. De tyckte det var gott.

    Idag har två medarbetare valt nutellavarianten, men dessa har den blandad även i grädden, eller möjligtvis är det choklad i grädden. Det är inte dags än.

    Jag bakar ibland semlor, då ganska små. Har inte gjort det i år än så vi får se hur det blir med det.

    Sedan är det viktigt hur de ser ut! Jag vill inte ha ett trekantigt lock för då blir bulldelen under så stor. Åsså håller jag med om att det kan blir FÖR mycket grädde.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Har testat semmelwraps och de är ju onekligen lätta att hantera... Annars är min favoritvariant semmeltårta, eftersom man kan skära sig en bit som blir lagom...
  12. 6
    Har testat semmelwraps och de är ju onekligen lätta att hantera... Annars är min favoritvariant semmeltårta, eftersom man kan skära sig en bit som blir lagom...
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    #7
    Har just ätit en semla som jobbet bjöd på. Har inte provat varken nutella semlor eller semmel wraps, jag gillar traditionell semla jag.
  14. 7
    Har just ätit en semla som jobbet bjöd på. Har inte provat varken nutella semlor eller semmel wraps, jag gillar traditionell semla jag.
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Ja, vi ska äta semlor ikväll. Hemmagjorda.
  16. 8
    Ja, vi ska äta semlor ikväll. Hemmagjorda.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    Det har inte blivit någon semla i dag och det är tveksamt om det blir någon. Jag har ätit en tidigare i år hemma hos mina föräldrar.
    För 25 år sedan, när jag var höggravid med mitt första barn var semlorna godare än någonsin, jag kunde inte få nog av dem. Tyvärr har de aldrig varit lika goda efter det.
    Jag har sett att det finns nutellasemlor men har inte smakat. Nutella är ju gott men kanske inte ihop med en massa grädde?
    Semmelwraps verkar inte så gott, har inte smakat men känner att jag nog klarar mig utan. Precis som med semmelsmoothie som jag hörde om för några veckor sedan, passar nog på den med.
  18. 9
    Det har inte blivit någon semla i dag och det är tveksamt om det blir någon. Jag har ätit en tidigare i år hemma hos mina föräldrar.
    För 25 år sedan, när jag var höggravid med mitt första barn var semlorna godare än någonsin, jag kunde inte få nog av dem. Tyvärr har de aldrig varit lika goda efter det.
    Jag har sett att det finns nutellasemlor men har inte smakat. Nutella är ju gott men kanske inte ihop med en massa grädde?
    Semmelwraps verkar inte så gott, har inte smakat men känner att jag nog klarar mig utan. Precis som med semmelsmoothie som jag hörde om för några veckor sedan, passar nog på den med.
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Jag ska. Har bullar i ugnen. Vet att de finns, ej smakat. Semmelwraps ser goda ut, men vanliga smakar bättre.
  20. 10
    Jag ska. Har bullar i ugnen. Vet att de finns, ej smakat. Semmelwraps ser goda ut, men vanliga smakar bättre.
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Har inte. Ska inte. Lyckades låta bli semletårtan i personalrummet.

    Det finns ju sjuttiofjorton olika "semlor" men för mig är det bara slät bulle med fyllning av mandelmassa och grädde som ÄR semla. Det andra är nåt annat.

    Har varken provat wraps eller nutella-bullen.
  22. 11
    Har inte. Ska inte. Lyckades låta bli semletårtan i personalrummet.

    Det finns ju sjuttiofjorton olika "semlor" men för mig är det bara slät bulle med fyllning av mandelmassa och grädde som ÄR semla. Det andra är nåt annat.

    Har varken provat wraps eller nutella-bullen.
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    Vi har ätit några samlor. Ofta delar vi på en, och delar på nästa lite senare, de är lite för mastiga.
    Men just idag blir det ingen semla. Och vi håller oss till den traditionella sorten.
  24. 12
    Vi har ätit några samlor. Ofta delar vi på en, och delar på nästa lite senare, de är lite för mastiga.
    Men just idag blir det ingen semla. Och vi håller oss till den traditionella sorten.
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Nää jag har inte och...

    kommer nog inte äta heller. På mitt jobb köps det aldrig eller bjuds aldrig på fika och jag själv går inte och köper på fritiden heller så här blir det 0 som tidigare år.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Nää jag har inte och... kommer nog inte äta heller. På mitt jobb köps det aldrig eller bjuds aldrig på fika och jag själv går inte och köper på fritiden heller så här blir det 0 som tidigare år.
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    Jag ska. Hembakta. När dotra kommer från cirkusträningen, det är hon och jag som har bakat.

    Ja, där har nämna dotter informerat mig. Hon har även, som komplement till de vanliga semlorna, bakat semmelmuffins (typ muffins med kardemummasmak som man fyller med grädde och mandelmassa)

    Inte provat. Inte sugen på att prova. Gillar klassiska semlor.
  28. 14
    Jag ska. Hembakta. När dotra kommer från cirkusträningen, det är hon och jag som har bakat.

    Ja, där har nämna dotter informerat mig. Hon har även, som komplement till de vanliga semlorna, bakat semmelmuffins (typ muffins med kardemummasmak som man fyller med grädde och mandelmassa)

    Inte provat. Inte sugen på att prova. Gillar klassiska semlor.
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Har inte och ska inte (gillar inte).

    Tror mig ha läst om, inte smakat.

    Vet inte och vill inte prova..
  30. 15
    Har inte och ska inte (gillar inte).

    Tror mig ha läst om, inte smakat.

    Vet inte och vill inte prova..
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16
    Alldeles just nyss åt jag en semla.

    Nej, jag visste inte att det fanns nutella semlor innan.

    Semmelwraps är helt ok men jag äter hellre en vanlig semla.
  32. 16
    Alldeles just nyss åt jag en semla.

    Nej, jag visste inte att det fanns nutella semlor innan.

    Semmelwraps är helt ok men jag äter hellre en vanlig semla.
  33. Medlem sedan
    Aug 2010
    #17
    Har bakat men äter dem inte, oavsett smak eller form. Tycker inte om några sötsaker och då ligger alltså semlorna illa till i min smak.

    Vi bakade med alla elever på gymnasiesärskolan och det var lajbans! De blev även väldigt uppskattade av alla elever + att vi bjöd kökspersonalen också
  34. 17
    Har bakat men äter dem inte, oavsett smak eller form. Tycker inte om några sötsaker och då ligger alltså semlorna illa till i min smak.

    Vi bakade med alla elever på gymnasiesärskolan och det var lajbans! De blev även väldigt uppskattade av alla elever + att vi bjöd kökspersonalen också
  35. Medlem sedan
    Oct 2015
    #18
    Aldrig, har aldrig fattat tjusningen. Min mamma ät dem i djuptallrik med varm mjölk. Det blir ju liksom bara deg.....

    Barnen har därmed missat semmelhögtiderna helt. Övriga högtider ärar vi dock. Så barnen lever inte i armod.

    Övriga frågor blir därmed inte aktuella.
  36. 18
    Aldrig, har aldrig fattat tjusningen. Min mamma ät dem i djuptallrik med varm mjölk. Det blir ju liksom bara deg.....

    Barnen har därmed missat semmelhögtiderna helt. Övriga högtider ärar vi dock. Så barnen lever inte i armod.

    Övriga frågor blir därmed inte aktuella.
  37. Medlem sedan
    Aug 2011
    #19
    Vi har ätit. Jag bakade semlebullar idag, jag testade att göra med karlspaderdeg och att toppa bullarna med hackad mandel. Det blev sjukt gott.

    Nutellasemlor är inga semlor. Semlor är med mandelmassa och grädde, punkt. Men vetebullar med nutellafyllning kanske är gott, vet inte, har aldrig smakat!

    Har inte heller provat semlewraps.
  38. 19
    Vi har ätit. Jag bakade semlebullar idag, jag testade att göra med karlspaderdeg och att toppa bullarna med hackad mandel. Det blev sjukt gott.

    Nutellasemlor är inga semlor. Semlor är med mandelmassa och grädde, punkt. Men vetebullar med nutellafyllning kanske är gott, vet inte, har aldrig smakat!

    Har inte heller provat semlewraps.
  39. Medlem sedan
    Oct 2014
    #20
    Har. Min man kom hem till sjukbädden med nybakade semlor från ett litet café här.
    Äts i varm mjölk ☺
  40. 20
    Har. Min man kom hem till sjukbädden med nybakade semlor från ett litet café här.
    Äts i varm mjölk ☺
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar