Mamman som svämmar över....
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Mamman som svämmar över....

    av stolthet.

    Kan inte skriva detta på FB. Men behöver bubbla ur mig.

    Äldste sonen som går sista året på gymnasiet har blivit ombedd att jobba som lärare i en grundkurs för ettorna nu under våren. Elektronik. Han har planerat och förberett med en behörig lärare men nu första föreläsningen var läraren sjuk och han fick sköta det ensam. Då kommer det fram elever som tackar honom för en rolig och spännande eftermiddagsföreläsning och de frågar om de kan få locka med sig fler kompisar att anmäla sig till kursen.

    Så nu bubblar jag. Älskade barn så glad jag blir när du gör det du brinner för och får positiv återkoppling.

    (Kursen är frivillig och bara en möjlighet. Inget som kommer påverka en eventuell ansökan till universitetet.)
  2. 1
    Mamman som svämmar över.... av stolthet.

    Kan inte skriva detta på FB. Men behöver bubbla ur mig.

    Äldste sonen som går sista året på gymnasiet har blivit ombedd att jobba som lärare i en grundkurs för ettorna nu under våren. Elektronik. Han har planerat och förberett med en behörig lärare men nu första föreläsningen var läraren sjuk och han fick sköta det ensam. Då kommer det fram elever som tackar honom för en rolig och spännande eftermiddagsföreläsning och de frågar om de kan få locka med sig fler kompisar att anmäla sig till kursen.

    Så nu bubblar jag. Älskade barn så glad jag blir när du gör det du brinner för och får positiv återkoppling.

    (Kursen är frivillig och bara en möjlighet. Inget som kommer påverka en eventuell ansökan till universitetet.)
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Åå, vad kul!! Förstår att du är stolt!
  4. 2
    Åå, vad kul!! Förstår att du är stolt!
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Ja, tack för din återkoppling!
  6. 3
    Ja, tack för din återkoppling!
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #4
    Kul! Kanske läraryrket vore något för honom?
  8. 4
    Kul! Kanske läraryrket vore något för honom?
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Förstår att du är stolt. Det får man vara😊
  10. 5
    Förstår att du är stolt. Det får man vara😊
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Jag hoppas inte det. Men, det får han såklart välja själv. Nu är det ju något han brinner för (ämnet) och är väldigt stolt över att han fått förtroendet att förmedla.
  12. 6
    Jag hoppas inte det. Men, det får han såklart välja själv. Nu är det ju något han brinner för (ämnet) och är väldigt stolt över att han fått förtroendet att förmedla.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Tack Mandelblomma. Ibland är det inte riktigt så självklart.
  14. 7
    Tack Mandelblomma. Ibland är det inte riktigt så självklart.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Vad kul, förstår att du är stolt

    Varför kan du inte skriva om det på facebook?
  16. 8
    Vad kul, förstår att du är stolt

    Varför kan du inte skriva om det på facebook?
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Tack för din återkoppling.

    Jag vill inte provocera där. Mormor och morfar blir såklart bara positiva. Men kanske det finns de som stör sig.

    Är så glad när han är glad!
  18. 9
    Tack för din återkoppling.

    Jag vill inte provocera där. Mormor och morfar blir såklart bara positiva. Men kanske det finns de som stör sig.

    Är så glad när han är glad!
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Äsch om det finns folk som stör sig så får det stå för dem, visa din stolthet du
  20. 10
    Äsch om det finns folk som stör sig så får det stå för dem, visa din stolthet du
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11
    Vad roligt! Dessutom är det ofta ett smart drag att låta äldre elever lära yngre. De blir bra förebilder, yngre kan bli väldigt inspirerade osv. Klokt av skolan och som sagt var väldigt roligt för din son
  22. 11
    Vad roligt! Dessutom är det ofta ett smart drag att låta äldre elever lära yngre. De blir bra förebilder, yngre kan bli väldigt inspirerade osv. Klokt av skolan och som sagt var väldigt roligt för din son
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Jag förstår att du är stolt. Så roligt att han fick chansen och det har gått bra.
  24. 12
    Jag förstår att du är stolt. Så roligt att han fick chansen och det har gått bra.
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #13
    Åh, visst är det underbart när ens barn visar förmågor som man inte hade en aning om innan.
    Härligt (och ja, man får skryta över sina barn ibland och man behöver det också, stolt förälder har man alltid rätt att vara )
  26. 13
    Åh, visst är det underbart när ens barn visar förmågor som man inte hade en aning om innan.
    Härligt (och ja, man får skryta över sina barn ibland och man behöver det också, stolt förälder har man alltid rätt att vara )
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14
    Vad kul! Jag tycker att man kan få vara hur stolt som helst över sina barn - oavsett om det handlar om att de är duktiga nog att undervisa, skåpar in 10 mål i en match, bakar som en hel konditor eller är osedvanligt empatiska... Det finns väl få saker som värmer ett föräldrahjärta som när det går bra för barnen?
  28. 14
    Vad kul! Jag tycker att man kan få vara hur stolt som helst över sina barn - oavsett om det handlar om att de är duktiga nog att undervisa, skåpar in 10 mål i en match, bakar som en hel konditor eller är osedvanligt empatiska... Det finns väl få saker som värmer ett föräldrahjärta som när det går bra för barnen?
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Ja, det blir ju lite så. Den här skolan är så fantastisk på alla sätt!
  30. 15
    Ja, det blir ju lite så. Den här skolan är så fantastisk på alla sätt!
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Ja, tråkigt hade det varit om det blivit kaos eller nåt. Men, på en frivillig kurs så kommer det nog motiverade elever.
  32. 16
    Ja, tråkigt hade det varit om det blivit kaos eller nåt. Men, på en frivillig kurs så kommer det nog motiverade elever.
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17
    Onekligen spännande med nya saker för barnen.
  34. 17
    Onekligen spännande med nya saker för barnen.
  35. Medlem sedan
    Oct 2015
    #18
    Ja, oavsett vad. Att förundras över sina barn är en annan gåva. Att de är individer med egna tankar, känslor och önskemål.
  36. 18
    Ja, oavsett vad. Att förundras över sina barn är en annan gåva. Att de är individer med egna tankar, känslor och önskemål.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar