En nyfiken fråga om influensan
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    En nyfiken fråga om influensan

    Ni som har eller haft årets säsongsinfluensa, vaccinerade ni er mot svininfluensan 2010?
    Det är tydligen den som härjar hårdast i år.
    Jag vaccinerade mej (och mina barn) och ingen av oss har haft influensa i år.
  2. 1
    En nyfiken fråga om influensan Ni som har eller haft årets säsongsinfluensa, vaccinerade ni er mot svininfluensan 2010?
    Det är tydligen den som härjar hårdast i år.
    Jag vaccinerade mej (och mina barn) och ingen av oss har haft influensa i år.
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    vet inte om det är det jag haft, i så fall en mild variant ändå. Eller kort.
    Inte vaccinerat mig
  4. 2
    vet inte om det är det jag haft, i så fall en mild variant ändå. Eller kort.
    Inte vaccinerat mig
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Vi är vaccinerade mot svininfluensan och har klarat oss än, men det är långt kvar av influensasäsongen.
    Jag hoppas att din teori stämmer eftersom jag inte har kunnat vaccinera mig den här säsongen.
  6. 3
    Vi är vaccinerade mot svininfluensan och har klarat oss än, men det är långt kvar av influensasäsongen.
    Jag hoppas att din teori stämmer eftersom jag inte har kunnat vaccinera mig den här säsongen.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Inte vaccinerad, har inte haft influensa, varken jag eller dottern. Vi brukar intet vaccinera oss, gjorde det inte för svininfluensa heller, men det var mer bristande ta-sej-för än något principiellt. men vi brukar inte få dem, ändå
  8. 4
    Inte vaccinerad, har inte haft influensa, varken jag eller dottern. Vi brukar intet vaccinera oss, gjorde det inte för svininfluensa heller, men det var mer bristande ta-sej-för än något principiellt. men vi brukar inte få dem, ändå
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Jag vaccinerade mig, men har inte varit sjuk än... Inte mina barn heller.
  10. 5
    Jag vaccinerade mig, men har inte varit sjuk än... Inte mina barn heller.
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6
    Jag/vi är inte vaccinerade, och har inte haft någon influensa.
  12. 6
    Jag/vi är inte vaccinerade, och har inte haft någon influensa.
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Vi vaccinerade oss inte (ett av barnen kan ju inte, och vi andra var för sjuka när det var som mest aktuellt, när vi var friska nog hade det värsta blåst över så det blev inte av) men ingen av oss har haft årets influensa, ännu är väl bäst att tillägga -men jag hoppas vi slipper!
  14. 7
    Vi vaccinerade oss inte (ett av barnen kan ju inte, och vi andra var för sjuka när det var som mest aktuellt, när vi var friska nog hade det värsta blåst över så det blev inte av) men ingen av oss har haft årets influensa, ännu är väl bäst att tillägga -men jag hoppas vi slipper!
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Japp, både jag och sonen men han har varit sjuk en vecka. Moderaten vaccinerade sig inte och har varit dålig i två. Jag har klarat mig hittills peppar, peppar.
  16. 8
    Japp, både jag och sonen men han har varit sjuk en vecka. Moderaten vaccinerade sig inte och har varit dålig i två. Jag har klarat mig hittills peppar, peppar.
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Hela familjen vaccinerades då. Ingen av oss fick den det året.
    Alla fick influensa light nu.

    MEN alla på arbetet utom fem har haft influensa senaste veckan (dvs 12 av 17 har haft). Vi tre som inte varit hemma för influensa, har haft symtom (hosta, huvudvärk, ledvärk) men ingen feber och vi har stått på benen. Bara trötta.

    I familjen, är det två av fyra som fått feber, vi andra två bara vissa symtom som sagt.
    Örebro län är hårt drabbat i förhållande till befolkningsmängd hörde jag.
  18. 9
    Hela familjen vaccinerades då. Ingen av oss fick den det året.
    Alla fick influensa light nu.

    MEN alla på arbetet utom fem har haft influensa senaste veckan (dvs 12 av 17 har haft). Vi tre som inte varit hemma för influensa, har haft symtom (hosta, huvudvärk, ledvärk) men ingen feber och vi har stått på benen. Bara trötta.

    I familjen, är det två av fyra som fått feber, vi andra två bara vissa symtom som sagt.
    Örebro län är hårt drabbat i förhållande till befolkningsmängd hörde jag.
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    Gissar att det är influensa barnen har just nu. De vaccinerades med en dos tror jag, har för mig att det var två de borde fått om vi orkat jaga vaccin. ( en jävla cirkus var det)

    Jag vaccinerades och är inte sjuk än så länge
  20. 10
    Gissar att det är influensa barnen har just nu. De vaccinerades med en dos tror jag, har för mig att det var två de borde fått om vi orkat jaga vaccin. ( en jävla cirkus var det)

    Jag vaccinerades och är inte sjuk än så länge
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Har aldrig haft influensa förutom just 2010. Jag tror att jag hade svininfluensan då men att jag tillhörde dem som fick den väldigt lätt. Så för mig var det som när andra får en vanlig influensa, kanske till och med mildare än så. Men bra mycket mer än när jag i normala fall är förkyld. Jag låg hemma och hade feber 2-3 dagar.
    Jag läste sen nånstans att de som aldrig brukar få influensa oftast är mer eller mindre immuna och att om de fick svininfluensan så blev det en mild variant.

    Har aldrig vaccinerat mig mot influensa, det har inte heller maken eller barnen. Svärmor brukar vaccinera sig då hon har en massa andra sjukdomar. Efter vaccinet mot svininfluensan är hon mer sjuk än nånsin och har nåt som helt klart liknar narkolepsi.
  22. 11
    Har aldrig haft influensa förutom just 2010. Jag tror att jag hade svininfluensan då men att jag tillhörde dem som fick den väldigt lätt. Så för mig var det som när andra får en vanlig influensa, kanske till och med mildare än så. Men bra mycket mer än när jag i normala fall är förkyld. Jag låg hemma och hade feber 2-3 dagar.
    Jag läste sen nånstans att de som aldrig brukar få influensa oftast är mer eller mindre immuna och att om de fick svininfluensan så blev det en mild variant.

    Har aldrig vaccinerat mig mot influensa, det har inte heller maken eller barnen. Svärmor brukar vaccinera sig då hon har en massa andra sjukdomar. Efter vaccinet mot svininfluensan är hon mer sjuk än nånsin och har nåt som helt klart liknar narkolepsi.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Ingen i familjen vaccinerade sig...

    2010 och ingen har ännu varit sjuk.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Ingen i familjen vaccinerade sig... 2010 och ingen har ännu varit sjuk.
  25. Medlem sedan
    Nov 2003
    #13
    Tack för alla era svar. Väldigt spridda skurar uppenbarligen😜.
    Någon sa till mej att det tar ungefär tio år för influensaviruset att mutera så mycket att kroppen inte känner igen det men jag vet inte om det är sant.
  26. 13
    Tack för alla era svar. Väldigt spridda skurar uppenbarligen😜.
    Någon sa till mej att det tar ungefär tio år för influensaviruset att mutera så mycket att kroppen inte känner igen det men jag vet inte om det är sant.
  27. Medlem sedan
    Nov 2015
    #14
    I vår familj fick ett barn båda sprutorna och han är den enda som inte blivit sjuk i årets flunsa. Jag hade flunsan 2013 så jag har också klarat mig i år.
  28. 14
    I vår familj fick ett barn båda sprutorna och han är den enda som inte blivit sjuk i årets flunsa. Jag hade flunsan 2013 så jag har också klarat mig i år.
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15
    Åtminstone där stämde min teori då!
  30. 15
    Åtminstone där stämde min teori då!
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Ingen vaccinerad. Ingen varit sjuk ännu.

    Peppar, peppar, tar i trä.......
  32. 16
    Ingen vaccinerad. Ingen varit sjuk ännu.

    Peppar, peppar, tar i trä.......
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    Intressant. Alla utom yngste sonen (född 2008) vaccinerades. Han är den enda i familjen som haft influensa hittills.
  34. 17
    Intressant. Alla utom yngste sonen (född 2008) vaccinerades. Han är den enda i familjen som haft influensa hittills.
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18
    Det är många sjuka här också, gissar på att det varit ca 1/6 (~4barn /klass/dag) sjuka senaste två veckorna. Markant skillnad från annars när det brukar vara 0-2 ungefär.
  36. 18
    Det är många sjuka här också, gissar på att det varit ca 1/6 (~4barn /klass/dag) sjuka senaste två veckorna. Markant skillnad från annars när det brukar vara 0-2 ungefär.
  37. Medlem sedan
    Nov 1998
    #19
    Ni som har eller haft årets säsongsinfluensa, vaccinerade ni er mot svininfluensan 2010?
    - Jag vaccinerade mig inte, har inte haft årets säsongsinfluensa än. Min fru vaccinerade sig och har haft säsongsinfluensan.
    Däremot har jag haft en otäck torrhosta, som jag tror att du också haft/har. Torrhosta from hell? Frun har inte haft den.
    den har plötsligt försvunnit och sen kommit tillbaka, tre gånger. Inget hjälper. Eller har du hittat något som hjälper?
  38. 19
    Ni som har eller haft årets säsongsinfluensa, vaccinerade ni er mot svininfluensan 2010?
    - Jag vaccinerade mig inte, har inte haft årets säsongsinfluensa än. Min fru vaccinerade sig och har haft säsongsinfluensan.
    Däremot har jag haft en otäck torrhosta, som jag tror att du också haft/har. Torrhosta from hell? Frun har inte haft den.
    den har plötsligt försvunnit och sen kommit tillbaka, tre gånger. Inget hjälper. Eller har du hittat något som hjälper?
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20
    Morfinbaserad hostmedicin. En räddare i nöden. Jag får mardrömmar och blir såsig i huvet av den, men mot hosta är det topp!
  40. 20
    Morfinbaserad hostmedicin. En räddare i nöden. Jag får mardrömmar och blir såsig i huvet av den, men mot hosta är det topp!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar