Ömma tår.....igen.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Ömma tår.....igen.

    Ibland blir jag verkligen ledsen här. Så många som tycker jag är rasist, invandrarfientlig och jag vet inte vad.

    Bara den grejen med den romska tiggande kvinnan. Man utgår från att jag ljuger här.

    En vecka gav jag henne en hundralapp, då tog hon tag i mig och pratade om att jag borde/måste ge femhundra. Nå, jag gav henne en hundralapp en vecka (tror de var samma). då följde hon mig in på varuhuset och fick fram att hon var hungrig och jag borde köpa mat åt henne (i kafeterian). För mig är detta inte ok. Men, jag är antagligen fördömande. Och ljuger. Samt har en agenda.

    Det är exakt vad som hände. Varför flera här verkar ha pratat ihop sig och anser att jag har hittat på/ljuger. Det vet jag inte.
  2. 1
    Ömma tår.....igen. Ibland blir jag verkligen ledsen här. Så många som tycker jag är rasist, invandrarfientlig och jag vet inte vad.

    Bara den grejen med den romska tiggande kvinnan. Man utgår från att jag ljuger här.

    En vecka gav jag henne en hundralapp, då tog hon tag i mig och pratade om att jag borde/måste ge femhundra. Nå, jag gav henne en hundralapp en vecka (tror de var samma). då följde hon mig in på varuhuset och fick fram att hon var hungrig och jag borde köpa mat åt henne (i kafeterian). För mig är detta inte ok. Men, jag är antagligen fördömande. Och ljuger. Samt har en agenda.

    Det är exakt vad som hände. Varför flera här verkar ha pratat ihop sig och anser att jag har hittat på/ljuger. Det vet jag inte.
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Antagligen ser hon mig som mindre vetande....
  4. 2
    Antagligen ser hon mig som mindre vetande....
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Va? Om vi nu bortser från tiggar-situationen och det du råkat ut för där utan bara utgår ifrån tolkningen av uttrycket om att trampa på ömma tår, så är det väl ingen som tycker du ljuger. Däremot var alla(?) som svarade i tråden rörande överens om tolkningen av uttrycket och upplevde den som den vedertagna. Med det inte sagt att det inte finns andra tolkningar, vilket du ju hittat flera exempel på. Att vi andra ställer oss frågande till hur dessa andra tolkningar kommer till och varför de sprids i samhället och på nätet är ju inget som är riktad mot dig som person utan just funderingar kring själva fenomenet.
  6. 3
    Va? Om vi nu bortser från tiggar-situationen och det du råkat ut för där utan bara utgår ifrån tolkningen av uttrycket om att trampa på ömma tår, så är det väl ingen som tycker du ljuger. Däremot var alla(?) som svarade i tråden rörande överens om tolkningen av uttrycket och upplevde den som den vedertagna. Med det inte sagt att det inte finns andra tolkningar, vilket du ju hittat flera exempel på. Att vi andra ställer oss frågande till hur dessa andra tolkningar kommer till och varför de sprids i samhället och på nätet är ju inget som är riktad mot dig som person utan just funderingar kring själva fenomenet.
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Okej, jag har uppfattat at min sanningshalt ifrågasatts. Att man tyckt att jag ljuger om hur hon agerade.

    Men, ja. Det har nog inget med TS att göra....
  8. 4
    Okej, jag har uppfattat at min sanningshalt ifrågasatts. Att man tyckt att jag ljuger om hur hon agerade.

    Men, ja. Det har nog inget med TS att göra....
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Passar på att understryka, att jag inte hör till dem som anser att du "har en agenda".
  10. 5
    Passar på att understryka, att jag inte hör till dem som anser att du "har en agenda".
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Jag tror som Haqvin, att du inte har någon agenda. Du skriver exakt vad du känner och upplever, inte inlindat i något. Det kan störa folk att man inte alltid lever upp till ett ideal.
    Din upplevelse är sann och den förringar ingen och du skiljer dig inte från oss andra, vi bygger vår uppfattning om andra hur vi blir bemötta.
    Denna kvinna passerade alla gränser och nej, jag anser inte att tiggarna ska tacka för smulorna, men de måste också acceptera att ge är ett frivilligt val som folk gör.
    Jag ogillar sådant beteende, oavsett om det är en rom, en försäljare eller sonen.
    Ja, tiggarna har blivit mer påflugna och jag tror det beror på att de numera är så många, så folk ger inte lika mycket och även har slutat att ge så deras "inkomstkälla" har sinat. Beteende är ju inte mer annorlunda än prisdumpningarna när det gäller anbud som kommer ut, som var för några år sedan i min bransch. Dvs man blir desperat.
  12. 6
    Jag tror som Haqvin, att du inte har någon agenda. Du skriver exakt vad du känner och upplever, inte inlindat i något. Det kan störa folk att man inte alltid lever upp till ett ideal.
    Din upplevelse är sann och den förringar ingen och du skiljer dig inte från oss andra, vi bygger vår uppfattning om andra hur vi blir bemötta.
    Denna kvinna passerade alla gränser och nej, jag anser inte att tiggarna ska tacka för smulorna, men de måste också acceptera att ge är ett frivilligt val som folk gör.
    Jag ogillar sådant beteende, oavsett om det är en rom, en försäljare eller sonen.
    Ja, tiggarna har blivit mer påflugna och jag tror det beror på att de numera är så många, så folk ger inte lika mycket och även har slutat att ge så deras "inkomstkälla" har sinat. Beteende är ju inte mer annorlunda än prisdumpningarna när det gäller anbud som kommer ut, som var för några år sedan i min bransch. Dvs man blir desperat.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Jag kan inte riktigt se den där agendan en del nämner att du skulle ha.

    Jag kan dock inte heller riktigt se hur du gjorde kopplingen mellan det och de ömma tårna.
  14. 7
    Jag kan inte riktigt se den där agendan en del nämner att du skulle ha.

    Jag kan dock inte heller riktigt se hur du gjorde kopplingen mellan det och de ömma tårna.
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Är man rasist

    mm för att man inte ger pengar?

    Då är typ nästan hela svenska befolkningen då?

    Förra fredagen upplevde jag och min kompis något som var obehagligt och då sa jag ändå snällt att vi inte var intresserade men han ville inte förstå och när jag se nej så började han svära åt oss och några andra.

    Det beteendet är fan inte ok.

    Nu i veckan gjorde han exakt samma sak.
    Detta är i Lund vid stationen.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  16. 8
    Är man rasist mm för att man inte ger pengar?

    Då är typ nästan hela svenska befolkningen då?

    Förra fredagen upplevde jag och min kompis något som var obehagligt och då sa jag ändå snällt att vi inte var intresserade men han ville inte förstå och när jag se nej så började han svära åt oss och några andra.

    Det beteendet är fan inte ok.

    Nu i veckan gjorde han exakt samma sak.
    Detta är i Lund vid stationen.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9

    Det är alltså en öm tå hos mig!!

    Att jag blir ledsen över att det antyds att jag skulle ha något emot vara sig tiggare eller invandrare. Antydningar att jag på något sätt skulle ha en underliggande agenda, något mystisk mål för mina inlägg här.

    Jag tar också illa vid mig när det kommer efterslängar till något jag skrev för länge sedan och att jag medvetet ljugit för att uppnå min agenda.

    Det är ömma tår för mig, men jag tycker inte det är i den gängse betydelsen som föreligger på detta forum. Utan den ursprungliga betydelsen så som jag ser den.
  18. 9
    Det är alltså en öm tå hos mig!! Att jag blir ledsen över att det antyds att jag skulle ha något emot vara sig tiggare eller invandrare. Antydningar att jag på något sätt skulle ha en underliggande agenda, något mystisk mål för mina inlägg här.

    Jag tar också illa vid mig när det kommer efterslängar till något jag skrev för länge sedan och att jag medvetet ljugit för att uppnå min agenda.

    Det är ömma tår för mig, men jag tycker inte det är i den gängse betydelsen som föreligger på detta forum. Utan den ursprungliga betydelsen så som jag ser den.
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Som jag skrev nu nedan. Det är alltså så att det är mina tår som ömmar när man kommer insinueringar kring agenda, rasism och lögner. Och då tycker jag inte att jag överreagerar ens.

    Dvs mina tår är ömma enligt den definitionen jag gav nedan.
  20. 10
    Som jag skrev nu nedan. Det är alltså så att det är mina tår som ömmar när man kommer insinueringar kring agenda, rasism och lögner. Och då tycker jag inte att jag överreagerar ens.

    Dvs mina tår är ömma enligt den definitionen jag gav nedan.
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Ok, det blev lite för många diskussioner på en gång för min del - såg inte kopplingen du gjorde mellan uttrycket och din reaktion på dessa gamla diskussioner utan tolkade att du menade att du hade anklagats för att ljuga mm inom diskussionen om uttrycket.

    När det gäller min ärlighet så hade jag också reagerat om jag hade uppfattat att den ifrågasatts och i övrigt kan jag bara ansluta mig till Haqvins och Mamma Eriks uppfattning.
  22. 11
    Ok, det blev lite för många diskussioner på en gång för min del - såg inte kopplingen du gjorde mellan uttrycket och din reaktion på dessa gamla diskussioner utan tolkade att du menade att du hade anklagats för att ljuga mm inom diskussionen om uttrycket.

    När det gäller min ärlighet så hade jag också reagerat om jag hade uppfattat att den ifrågasatts och i övrigt kan jag bara ansluta mig till Haqvins och Mamma Eriks uppfattning.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Ja jag förstår dig men det är...

    bara några få fåntrattar som håller på med det där patetiska beteendet. Fördelen är att de syns så tydligt så jag tycker du ska undvika att svara överhuvudtaget. Du är fri att skriva om vad du vill, du är också då fri att välja vem du vill svara och inte. Får de ingen uppmärksamhet så kan de till slut bara tjäbbla med sig själva.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Ja jag förstår dig men det är... bara några få fåntrattar som håller på med det där patetiska beteendet. Fördelen är att de syns så tydligt så jag tycker du ska undvika att svara överhuvudtaget. Du är fri att skriva om vad du vill, du är också då fri att välja vem du vill svara och inte. Får de ingen uppmärksamhet så kan de till slut bara tjäbbla med sig själva.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Well, Sp, det är kanske inte så lyckat att ge luft åt samma sorts antydningar själv - om det nu inte är så att du är iggad av personerna, förstås.
  26. 13
    Well, Sp, det är kanske inte så lyckat att ge luft åt samma sorts antydningar själv - om det nu inte är så att du är iggad av personerna, förstås.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Njae jag är..

    realist och det är ju den nivå som numera är på sajten. Det är tydligt vilka som gärna svarar vilka, det är tydligt vilka som ständigt ska dra igång allehanda "tjafs". Några är här rätt sällan men faller ändå in i "tjafsandet" som om de aldrig hade varit härifrån.

    Men summa summarum så är det bättre att undvika att svara vissa svar för att då slippa hamna i det där eviga tjafsträsket.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Njae jag är.. realist och det är ju den nivå som numera är på sajten. Det är tydligt vilka som gärna svarar vilka, det är tydligt vilka som ständigt ska dra igång allehanda "tjafs". Några är här rätt sällan men faller ändå in i "tjafsandet" som om de aldrig hade varit härifrån.

    Men summa summarum så är det bättre att undvika att svara vissa svar för att då slippa hamna i det där eviga tjafsträsket.
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Några är här varje dag.
  30. 15
    Några är här varje dag.
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Ja, det du skriver är väl riktigt.

    Jag bidrar själv till tjafsandet helt klart.
  32. 16
    Ja, det du skriver är väl riktigt.

    Jag bidrar själv till tjafsandet helt klart.
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17
    Japp och inte bara några, det är många som är här varje dag.
  34. 17
    Japp och inte bara några, det är många som är här varje dag.
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Var det vad som påstods? Att om man inte ger pengar är man rasist? Det missade jag i så fall. Oavsett så vore det ju ändå inte applicerbart här då hatshepsut, enligt egen utsago, ger.
  36. 18
    Var det vad som påstods? Att om man inte ger pengar är man rasist? Det missade jag i så fall. Oavsett så vore det ju ändå inte applicerbart här då hatshepsut, enligt egen utsago, ger.
  37. Medlem sedan
    Oct 2006
    #19
    Jag menar den som det syftades på inte är här i ditt svar. Man kan vara här dagligen och läsa, utan att skriva.
    Så ni vet
  38. 19
    Jag menar den som det syftades på inte är här i ditt svar. Man kan vara här dagligen och läsa, utan att skriva.
    Så ni vet
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20
    Jag tror de allra flesta är medvetna om det.
  40. 20
    Jag tror de allra flesta är medvetna om det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar