Säg en god
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Säg en god

    efterrätt som inte tar lång tid att göra?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    Säg en god efterrätt som inte tar lång tid att göra?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Änglamat, vispad grädde med lingonsylt och serveras i färdiga våffelstrutar.
  4. 2
    Änglamat, vispad grädde med lingonsylt och serveras i färdiga våffelstrutar.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Heisse Liebe

    Vaniljglass (helst gammaldags) som serveras med en sås som du gör genom att stoppa in en skål med frysta hallon i mikron och värma tills de har förvandlats till sås!

    Kan inte bli enklare och mycket gott! Servera gärna ett (rött) portvin till.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Heisse Liebe Vaniljglass (helst gammaldags) som serveras med en sås som du gör genom att stoppa in en skål med frysta hallon i mikron och värma tills de har förvandlats till sås!

    Kan inte bli enklare och mycket gott! Servera gärna ett (rött) portvin till.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Pannacotta av grädde och gelésocker multi - smaksätts efter eget huvud. Ska kokas upp i 30 sekunder och sedan svalna i form.
  8. 4
    Pannacotta av grädde och gelésocker multi - smaksätts efter eget huvud. Ska kokas upp i 30 sekunder och sedan svalna i form.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    viska göra gino i helgen. Gott och hyfsat nyttigt till och med. samt går fort att göra!
  10. 5
    viska göra gino i helgen. Gott och hyfsat nyttigt till och med. samt går fort att göra!
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Sök på knäckig hallonpaj, en kvart i ugnen och förberedelse på mindre än fem minuter.
  12. 6
    Sök på knäckig hallonpaj, en kvart i ugnen och förberedelse på mindre än fem minuter.
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Tack för alla tips och förslag!
  14. 7
    Tack för alla tips och förslag!
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Glass med varm hjortronsylt (ev mandelflarn till)
  16. 8
    Glass med varm hjortronsylt (ev mandelflarn till)
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Vi firade nyår med just de här vännerna, och jag stod för efterrätten. Då gjorde jag faktiskt hemmagjord glass med varma blåbär, och så hemmagjorda mandelflarn till det . Det blev succé! Men känns tjötigt att ta det igen.

    Jag blev plötsligt så lat och bekväm så eventuellt bjur jag på lite bullar som jag har i frysen. Om jag inte får helt oväntad energi under morgondagen
  18. 9
    Vi firade nyår med just de här vännerna, och jag stod för efterrätten. Då gjorde jag faktiskt hemmagjord glass med varma blåbär, och så hemmagjorda mandelflarn till det . Det blev succé! Men känns tjötigt att ta det igen.

    Jag blev plötsligt så lat och bekväm så eventuellt bjur jag på lite bullar som jag har i frysen. Om jag inte får helt oväntad energi under morgondagen
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Bullar är ju gott!

    Min chef bjöd på semmelkladdkaka hon bakat, sjukt gott. Och jag gillar inte semlor ens! Smakade lite som en riktig kondismazarin som är bakad på smör.
    Med lättvispad grädde.
  20. 10
    Bullar är ju gott!

    Min chef bjöd på semmelkladdkaka hon bakat, sjukt gott. Och jag gillar inte semlor ens! Smakade lite som en riktig kondismazarin som är bakad på smör.
    Med lättvispad grädde.
  21. Medlem sedan
    Aug 2010
    #11
    En fuskig hjortroncheesecake är favoriten bland de som äter mina efterrätter
  22. 11
    En fuskig hjortroncheesecake är favoriten bland de som äter mina efterrätter
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Jag har en mazarinkaka som jag brukar baka när jag vill göra nåt riktigt gott fika. Gör succé varje gång ...

    Ja, bullar är kalasgott. Om jag värmer dem i ugnen en stund så blir de ju som nybakta. Det funkar väl tycker jag!
  24. 12
    Jag har en mazarinkaka som jag brukar baka när jag vill göra nåt riktigt gott fika. Gör succé varje gång ...

    Ja, bullar är kalasgott. Om jag värmer dem i ugnen en stund så blir de ju som nybakta. Det funkar väl tycker jag!
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Tyst med dig, här finns inga hjortron! *sur*
  26. 13
    Tyst med dig, här finns inga hjortron! *sur*
  27. Medlem sedan
    Aug 2010
    #14
    Men hur kul är det för mig då som har massor av hjorron men inte tycker om? Va, VA?? *surare*
  28. 14
    Men hur kul är det för mig då som har massor av hjorron men inte tycker om? Va, VA?? *surare*
  29. Medlem sedan
    Aug 2010
    #15
    Och som vanligt funkar inte tangentbordet på aff. Hjortron menar jag såklart!
  30. 15
    Och som vanligt funkar inte tangentbordet på aff. Hjortron menar jag såklart!
  31. Medlem sedan
    Aug 2011
    #16
    Jag tycker att vi gör såhär att du skickar ett paket till mig. Ett stort. Med massor av hjortron. Så. Nu gör vi så.
  32. 16
    Jag tycker att vi gör såhär att du skickar ett paket till mig. Ett stort. Med massor av hjortron. Så. Nu gör vi så.
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    Du kan skicka hit med. Bara som ett erbjudande. Det kanske lönar sig i längden, vem vet
  34. 17
    Du kan skicka hit med. Bara som ett erbjudande. Det kanske lönar sig i längden, vem vet
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Åh gott!! Fast ännu godare att frysa. Fryst lingongrädde i våffelstrutar är en av favoriterna sen barndomen. Nu fixar inte gallan så mycket grädde tyvärr.
  36. 18
    Åh gott!! Fast ännu godare att frysa. Fryst lingongrädde i våffelstrutar är en av favoriterna sen barndomen. Nu fixar inte gallan så mycket grädde tyvärr.
  37. Medlem sedan
    Aug 2010
    #19
    Ni kan båda se er om i ..... efter mina kära hjortron!! Såvida ni inte smörar lite för mig.... Nå...?
  38. 19
    Ni kan båda se er om i ..... efter mina kära hjortron!! Såvida ni inte smörar lite för mig.... Nå...?
  39. Medlem sedan
    Aug 2011
    #20
    Jag smörar ju alltid för dig (ja, när jag inte ger dig order förstås - vi har ju en lite komplicerad relation på det viset du och jag...).Men du vet att jag älskar dig och tycker att du är Jämtlands skönaste böna!
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  40. 20
    Jag smörar ju alltid för dig (ja, när jag inte ger dig order förstås - vi har ju en lite komplicerad relation på det viset du och jag...).Men du vet att jag älskar dig och tycker att du är Jämtlands skönaste böna!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar