Järnvärde
Junibarn 2016
  1. Medlem sedan
    Jul 2013
    #1

    Järnvärde

    Hej, jag hoppas ni mår bra!

    I morgon går jag in i vecka 24, tiden går så fort just nu! Däremot har jag fått problem med mitt järnvärde som var nere på 96 vid förra MVC-kontrollen. Därefter började jag äta järntabletter (Niferex) som jag mår så dåligt av! Jag får sådana magsmärtor att jag vaken kan sova eller sitta upp. Hur går det för er med järntabletter mm? Har ni något tips?
  2. 1
    Järnvärde Hej, jag hoppas ni mår bra!

    I morgon går jag in i vecka 24, tiden går så fort just nu! Däremot har jag fått problem med mitt järnvärde som var nere på 96 vid förra MVC-kontrollen. Därefter började jag äta järntabletter (Niferex) som jag mår så dåligt av! Jag får sådana magsmärtor att jag vaken kan sova eller sitta upp. Hur går det för er med järntabletter mm? Har ni något tips?
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Har också dåliga värden.
    Äter inte niferex blir så förstoppad. Men jag borde börja med dom igen.
    De rekommenderar bara niferex. Vet inte om man kan ta några andra
  4. 2
    Har också dåliga värden.
    Äter inte niferex blir så förstoppad. Men jag borde börja med dom igen.
    De rekommenderar bara niferex. Vet inte om man kan ta några andra
  5. Anonym
    #3
    fungerar det inte med järntillskott i tablett form så
    Börja laga maten i en gjutjärnspappa/gryta
    Blutsaft
    M.m
  6. 3
    fungerar det inte med järntillskott i tablett form så
    Börja laga maten i en gjutjärnspappa/gryta
    Blutsaft
    M.m
  7. Anna no5/ juli
    #4
    Jag kan inte heller äta Niferex, blir helt igenpluggad.🙈

    Köpte nu en flaska på hälsokost som heter rätt och slätt "järn". Funkar super! Magen fungerar, värsta yrseln borta och mindre andfådd. 👍🏻😊 Har tom slutat med mina naps ef jobbet.✌🏻️
  8. 4
    Jag kan inte heller äta Niferex, blir helt igenpluggad.🙈

    Köpte nu en flaska på hälsokost som heter rätt och slätt "järn". Funkar super! Magen fungerar, värsta yrseln borta och mindre andfådd. 👍🏻😊 Har tom slutat med mina naps ef jobbet.✌🏻️
  9. Medlem sedan
    Jul 2013
    #5
    Bra tips! Det ska jag kolla upp!

    Jag slutade helt med Niferex och tar nu blutsaft ungefär varannan dag samtidigt som vi försöker laga mat o gjutjärnsgrytan så ofta som möjligt. Nu är mitt järnvärde uppe i 120! Varken jag eller min BM förstår hur det gick till.
  10. 5
    Bra tips! Det ska jag kolla upp!

    Jag slutade helt med Niferex och tar nu blutsaft ungefär varannan dag samtidigt som vi försöker laga mat o gjutjärnsgrytan så ofta som möjligt. Nu är mitt järnvärde uppe i 120! Varken jag eller min BM förstår hur det gick till.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar