Redovisning kring barn som kör traktor
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Redovisning kring barn som kör traktor

    Nu har jag fått även två frågor via mess gällande hur jag kan påstå att mina barn inte köper saker för de pengar de har om nu yngste sonen har traktorkort och kör en bil som bevisligen kostar kronor.

    Det känns helt absurt egentligen...att få insinuationer på att jag inte talar sanning för att det kostar pengar för barnen.

    Men, ja. Svarar nu här. Även fast det känns märkligt då ingen av de som frågat tyckt det är trevligt utan mer misstänkliggjort det hela.

    Körkort och bil har vi fondkonton som täcker. Även för MC om man väljer det. Det har släkten sparat ihop under 18 år. Far- och morföräldrar är dessutom skilda. Så det kommer från 4 håll där.

    I korthet.

    Sen vill jag återigen trycka på att jag tycker det är viktigt med jobb under studietiden! På alla sätt, utom då gällande pengar om man inte behöver mer pengar.....
  2. 1
    Redovisning kring barn som kör traktor Nu har jag fått även två frågor via mess gällande hur jag kan påstå att mina barn inte köper saker för de pengar de har om nu yngste sonen har traktorkort och kör en bil som bevisligen kostar kronor.

    Det känns helt absurt egentligen...att få insinuationer på att jag inte talar sanning för att det kostar pengar för barnen.

    Men, ja. Svarar nu här. Även fast det känns märkligt då ingen av de som frågat tyckt det är trevligt utan mer misstänkliggjort det hela.

    Körkort och bil har vi fondkonton som täcker. Även för MC om man väljer det. Det har släkten sparat ihop under 18 år. Far- och morföräldrar är dessutom skilda. Så det kommer från 4 håll där.

    I korthet.

    Sen vill jag återigen trycka på att jag tycker det är viktigt med jobb under studietiden! På alla sätt, utom då gällande pengar om man inte behöver mer pengar.....
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    För att förtydliga det för Oäfarna, så har inte jag skickat mess till dig öht.
    De kan lätt tro det när du skriver att jag insinuerat saker tidigare.
    Jag bryr mig inte om vad dina barn köper eller inte köper eller vad de använder för pengar.
  4. 2
    För att förtydliga det för Oäfarna, så har inte jag skickat mess till dig öht.
    De kan lätt tro det när du skriver att jag insinuerat saker tidigare.
    Jag bryr mig inte om vad dina barn köper eller inte köper eller vad de använder för pengar.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Jag har nog inte skrivit till dig att du insinuerat saker, har försökt att inte anklaga enskilda.

    Fast, jo, du har ju påtalat att jag ljuger. Nu när du tar upp frågan så tar jag bladet från munnen.
  6. 3
    Jag har nog inte skrivit till dig att du insinuerat saker, har försökt att inte anklaga enskilda.

    Fast, jo, du har ju påtalat att jag ljuger. Nu när du tar upp frågan så tar jag bladet från munnen.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Nej, inte till mig. Men om mig.
    Vilket jag inte ens ids bemöta för du talar om folk i tredje person i trådar med andra.
    Men andra affare kunde få förtydligande om att det inte är jag som messar med dig. Jag skickar inte mess till folk på aff.
  8. 4
    Nej, inte till mig. Men om mig.
    Vilket jag inte ens ids bemöta för du talar om folk i tredje person i trådar med andra.
    Men andra affare kunde få förtydligande om att det inte är jag som messar med dig. Jag skickar inte mess till folk på aff.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Okej, varför skulle någon tro att du messar mig privat?

    Jag har inte namngivit dig som den som anklagat mig för att ljuga, inte förrän nu. När du själv tar upp frågan.

    Så, nej, jag har inte pratat om dig i trådar med andra. Jag har bara berättat att när jag får antydningar och att ljuga, vara rasist, ha en agenda osv så blir jag illa berörd. Ömma tår för mig. Tror nog du också skulle tycka sånt kändes kymigt.

    Eller var har jag skrivit att Miko sa att jag ljög eller Miko skickade mess till mig?
  10. 5
    Okej, varför skulle någon tro att du messar mig privat?

    Jag har inte namngivit dig som den som anklagat mig för att ljuga, inte förrän nu. När du själv tar upp frågan.

    Så, nej, jag har inte pratat om dig i trådar med andra. Jag har bara berättat att när jag får antydningar och att ljuga, vara rasist, ha en agenda osv så blir jag illa berörd. Ömma tår för mig. Tror nog du också skulle tycka sånt kändes kymigt.

    Eller var har jag skrivit att Miko sa att jag ljög eller Miko skickade mess till mig?
  11. Medlem sedan
    Jan 2016
    #6
    Det är ju lätt sagt att man inte behöver jobba för pengar när andra sparat ihop till sakerna åt en
  12. 6
    Det är ju lätt sagt att man inte behöver jobba för pengar när andra sparat ihop till sakerna åt en
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar