Förra våren så bestämde sig min man för att göra klassikern. Jag hade inga invändningar till det, utan tyckte att det var väl en kul grej för honom. Jag har försökt att hjälpa honom med en del praktiskt, tex hämta honom från lopp. Det har funkat bra och barnen tyckte det var kul när han sprang Lidingöloppet, då hela familjen kunde heja på honom. Nu är det bara Vasaloppet kvar och det är det mest "besvärliga loppet". Förutom att det är långt att åka, så ställer det mer krav på logistik.

Jag försökte för ett halvår sedan planera in en kul grej i samband med Vasaloppet, där jag kunde få också åka skidor och komma igång med träning. Jag bestämde mig för att åka Tjejvasan och så lyckades jag boka en stuga precis vid spåret, så min man kunde vara med barnen när jag åkte och när han åkte dagen efter (öppna spåret) så kunde vi heja på honom. Boendet var lite dyrare än vanligt, men med tanke på vad min man har spenderat på cykel, skidor, våtdräkt etc. så tyckte jag att det här inte var en astronomisk summa att ta.
Min drivkraft att åka Tjejvasan var att ha min familj där som hejade på mig!

Vad gör då min man? Jo, han tyckte att boendet blev för dyrt och började pruta på priset! Vilket såklart inte föll ut väl...ägarna var inte längre intresserade av att hyra ut till oss. Sen kom min man på att han inte ville ha med barnen utan kom på idén att hans föräldrar ska passa dem hemma och så kunde han och jag åka iväg. Så fort hans föräldrar kommer på tal så kan jag inte föra en vettig dialog med min man! Om jag har åsikter så blir han bara rent arg och helt plötsligt handlade det om att hans föräldrar banne mig ska få passa våra barn!

Jag gick med på idén, men ångrade mig dagen efter.........min drivkraft att åka Tjejvasan hade försvunnit. Jag hade ingen lust att åka loppet själv! Mina svärföräldrar har planerat för att passa barnen i över ett halvår! Så nu handlar den här jävla helgen mer om att de äntligen ska få ta hand om barnen än att jag och min familj skulle få göra något kul! Jag kan tillägga att jag och min son spenderar en del tid på sjukhus, men det här året så slipper vi det, så det hade varit så kul att få åka upp till Mora ihop och uppleva det här tillsammans.........MEN NU FÅR VI INTE DET.......och jag är så arg! Arg på att jag inte stod på mig! Nu är jag mest deprimerad och ju närmre datum för hans lopp, desto mer arg blir jag. Och jag vågar inte berätta för honom varför!