En önskelista?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    En önskelista?

    Om du fick skriva en önskelista som du kunde få uppfylld, vad skulle det stå på den då? (Och då menar jag inte sånt som "10 miljoner kronor" eller "Fred på jorden" eller "Bättre hälsa" utan mer rimliga och konkreta saker än så). Och tror du att du kommer att få något av det inom en snar framtid?

    Jag önskar mig kanske:
    - Nya högtalare till datorn
    - Ett nytt hönshus
    - Massor av ny planteringsjord samt fröer
    - En bastu


    Jag tror att jag kommer att få allt utom bastun ganska så snart.
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    En önskelista? Om du fick skriva en önskelista som du kunde få uppfylld, vad skulle det stå på den då? (Och då menar jag inte sånt som "10 miljoner kronor" eller "Fred på jorden" eller "Bättre hälsa" utan mer rimliga och konkreta saker än så). Och tror du att du kommer att få något av det inom en snar framtid?

    Jag önskar mig kanske:
    - Nya högtalare till datorn
    - Ett nytt hönshus
    - Massor av ny planteringsjord samt fröer
    - En bastu


    Jag tror att jag kommer att få allt utom bastun ganska så snart.
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    förutom 10 miljoner och fred på jorden,....
    -en snygg och praktiskt matta att ha under matbordet.
    (släng in ett nytt matbord och stolar förresten oxå!)
    -en resa till Paris med min man själv en lång weekend ( hade tänkt men det blir en lång sommar resa med de små barnen o min man i stället)
    -en ny utomhus bubbel pool!
    -En sak till, en ny Ted Baker kappa jag sneglar på men tycker är lite för dyr https://www.zalando.se/ted-baker-gio...1h00t-t12.html)
  4. 2
    förutom 10 miljoner och fred på jorden,....
    -en snygg och praktiskt matta att ha under matbordet.
    (släng in ett nytt matbord och stolar förresten oxå!)
    -en resa till Paris med min man själv en lång weekend ( hade tänkt men det blir en lång sommar resa med de små barnen o min man i stället)
    -en ny utomhus bubbel pool!
    -En sak till, en ny Ted Baker kappa jag sneglar på men tycker är lite för dyr https://www.zalando.se/ted-baker-gio...1h00t-t12.html)
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    En ny toalettstol Och en ny duschkabin när de ändå är på G i samma rum.
    En ordentlig kompost.
    En terassmarkis utanför sovrummet.

    Dassastolen lär snart dyka upp. Och markisen troligen i sommar.
  6. 3
    En ny toalettstol Och en ny duschkabin när de ändå är på G i samma rum.
    En ordentlig kompost.
    En terassmarkis utanför sovrummet.

    Dassastolen lär snart dyka upp. Och markisen troligen i sommar.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    -Två blå koppar feån house of rym som saknas i min samling http://www.kokobello.se/varumarken-l...se-of-rym.html

    -En gul kaffekanna från samma märke

    -en (eller helst två) schyssta dunsovsäckar

    -en ny vandringsryggsäck då min trotjänare börjar fjälla sönder

    -några meter av ett tyg som ej kommit ut i butik än

    - allra helst skulle jag vilja ha en vecka att bara lägga på pyssel och sömnad
  8. 4
    -Två blå koppar feån house of rym som saknas i min samling http://www.kokobello.se/varumarken-l...se-of-rym.html

    -En gul kaffekanna från samma märke

    -en (eller helst två) schyssta dunsovsäckar

    -en ny vandringsryggsäck då min trotjänare börjar fjälla sönder

    -några meter av ett tyg som ej kommit ut i butik än

    - allra helst skulle jag vilja ha en vecka att bara lägga på pyssel och sömnad
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    * Ett mer lättarbetat kök. Jag vet inte om jag blir beviljad muppkök, det ska väl harvas i någon nämnd först.

    * En trädgård som är så proppfull med växter att jag måste hosta iväg lite på växtloppis. Kan hända i framtiden, man vet aldrig.

    * En trädgård utan äckliga spanska sniglar. Kommer förmodligen aldrig att hända.

    * Inreda vinden till extrarum. Det blir dyrt och då behöver jag nog jobba väldigt mycket mer än vad jag gör i dag så att vi kan spara mer. Kan kanske hända.

    * Sist men inte minst skulle jag vilja snubbla över tokbilliga, ovanliga servisdelar till Denby-servisen på någon loppis. Det händer någon gång ibland, men inte så ofta.

    Du skulle kunna få alliumfröer av mig om lökarna tar sig bra i år.
  10. 5
    * Ett mer lättarbetat kök. Jag vet inte om jag blir beviljad muppkök, det ska väl harvas i någon nämnd först.

    * En trädgård som är så proppfull med växter att jag måste hosta iväg lite på växtloppis. Kan hända i framtiden, man vet aldrig.

    * En trädgård utan äckliga spanska sniglar. Kommer förmodligen aldrig att hända.

    * Inreda vinden till extrarum. Det blir dyrt och då behöver jag nog jobba väldigt mycket mer än vad jag gör i dag så att vi kan spara mer. Kan kanske hända.

    * Sist men inte minst skulle jag vilja snubbla över tokbilliga, ovanliga servisdelar till Denby-servisen på någon loppis. Det händer någon gång ibland, men inte så ofta.

    Du skulle kunna få alliumfröer av mig om lökarna tar sig bra i år.
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Hmm...kappan var inte alls i min smak men hoppas att du får den om du vill ha den
  12. 6
    Hmm...kappan var inte alls i min smak men hoppas att du får den om du vill ha den
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Ett nytt badrum skulle inte vara en dag för tidigt här känner jag nu när du pratar om det. Gärna att det sattes in ett fönster också - jag vill ha ett fönster i badrummet! Varför de inte satte in det från början är för mig en gåta.

    Kompost, vad tänker du dig för variant då?
  14. 7
    Ett nytt badrum skulle inte vara en dag för tidigt här känner jag nu när du pratar om det. Gärna att det sattes in ett fönster också - jag vill ha ett fönster i badrummet! Varför de inte satte in det från början är för mig en gåta.

    Kompost, vad tänker du dig för variant då?
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Tror du att dina önskningar kommer att bli uppfyllda?
  16. 8
    Tror du att dina önskningar kommer att bli uppfyllda?
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Jag är ingen trädgårdsexpert men allium, det är nån slags såna där bollblommor på va?....eller vad ÄR allium??
  18. 9
    Jag är ingen trädgårdsexpert men allium, det är nån slags såna där bollblommor på va?....eller vad ÄR allium??
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    Jag gissar att jag kommer att köpa det mesta själv förutom dunsovsäckar där ekonomin gör att jag anser det vara för dyrt. Måste däremot köpa in sovsäckar så vi alla har varsin.

    En vecka sömnad kan jag ju drömma om...
  20. 10
    Jag gissar att jag kommer att köpa det mesta själv förutom dunsovsäckar där ekonomin gör att jag anser det vara för dyrt. Måste däremot köpa in sovsäckar så vi alla har varsin.

    En vecka sömnad kan jag ju drömma om...
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    Får och får. ..lär nog köpa den själv i så fall 😉
  22. 11
    Får och får. ..lär nog köpa den själv i så fall 😉
  23. Medlem sedan
    Aug 2010
    #12
    Jag önskar mig också en bastu! VI har visserligen en på sommaren, på torpet, men hemma vill jag ha en.

    Sen är det lite smått och stort men förutom stora renoveringar av kök och sånt så är det t ex:

    * Virke till att bygga mitt bibliotek i källaren. Fast det är på gång.
    * Färg och golv till vårt blivande duschrum i källaren. Dusch är inköpt och ligger i massor av delar där nere.
    * Ett växthus eftersom vårt är trasigt och nerplockat. Fröer och jord finns.
    * En uteplats med hammock och en murad grill (jag murar om någon köper materialet.)
    * En cykel. Med luft i båda däcken.
    * En pastamaskin.
    * Ny morgonrock, INTE fleece.
    * Nya bärbuskar.

    Oj, vad jag kommer på! Men när det är presentdags vill jag ändå bara ha teckningar av barnen och en puss av mannen
  24. 12
    Jag önskar mig också en bastu! VI har visserligen en på sommaren, på torpet, men hemma vill jag ha en.

    Sen är det lite smått och stort men förutom stora renoveringar av kök och sånt så är det t ex:

    * Virke till att bygga mitt bibliotek i källaren. Fast det är på gång.
    * Färg och golv till vårt blivande duschrum i källaren. Dusch är inköpt och ligger i massor av delar där nere.
    * Ett växthus eftersom vårt är trasigt och nerplockat. Fröer och jord finns.
    * En uteplats med hammock och en murad grill (jag murar om någon köper materialet.)
    * En cykel. Med luft i båda däcken.
    * En pastamaskin.
    * Ny morgonrock, INTE fleece.
    * Nya bärbuskar.

    Oj, vad jag kommer på! Men när det är presentdags vill jag ändå bara ha teckningar av barnen och en puss av mannen
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Hammock! Det vill jag också ha, och jag vet exakt var jag vill ha den.
  26. 13
    Hammock! Det vill jag också ha, och jag vet exakt var jag vill ha den.
  27. Medlem sedan
    Aug 2010
    #14
    I vardagsrummet? I hönshuset? Tell me!
  28. 14
    I vardagsrummet? I hönshuset? Tell me!
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15
    Coola lökar som mycket riktigt ger bollblommor. Några har de säkert redan (gräslök), jag har fyra eller fem olika sorter. En kallades Allium Hair och är helt fnoskig. De har frösått sig så efter ett par år kommer det att stå ett helt hav i rabatten hoppas jag
  30. 15
    Coola lökar som mycket riktigt ger bollblommor. Några har de säkert redan (gräslök), jag har fyra eller fem olika sorter. En kallades Allium Hair och är helt fnoskig. De har frösått sig så efter ett par år kommer det att stå ett helt hav i rabatten hoppas jag
  31. Medlem sedan
    Aug 2011
    #16
    På kullen bakom huset, med utsikt över vidderna
  32. 16
    På kullen bakom huset, med utsikt över vidderna
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Ett par schyssta lökar vill jag också ha...
  34. 17
    Ett par schyssta lökar vill jag också ha...
  35. Medlem sedan
    Aug 2011
    #18
    Gräslök har jag ju, men vilken sort har jag ingen aning om
  36. 18
    Gräslök har jag ju, men vilken sort har jag ingen aning om
  37. Medlem sedan
    Aug 2010
    #19
    Mysigt! Och jag tänkte sätta vår på tomtgränsen, riktad mot exets hus. Så kan vi sitta och bara glo
    Nädå, jag vill ha i hörnet längst ner på gården vid de stora granarna.
  38. 19
    Mysigt! Och jag tänkte sätta vår på tomtgränsen, riktad mot exets hus. Så kan vi sitta och bara glo
    Nädå, jag vill ha i hörnet längst ner på gården vid de stora granarna.
  39. Medlem sedan
    Apr 2001
    #20
  40. 20
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar