Pappa vid 81
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Pappa vid 81

    Gyllenhammar har fått barn villket innebär att vid barnets student är han runt 100 år (om han har tur och blir så gammal)

    http://www.expressen.se/nyheter/pg-g...t-pappa--igen/
  2. 1
    Pappa vid 81 Gyllenhammar har fått barn villket innebär att vid barnets student är han runt 100 år (om han har tur och blir så gammal)

    http://www.expressen.se/nyheter/pg-g...t-pappa--igen/
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Ja, han är gammal, men han fick till det (vilket inte alla män i den åldern fixar) det blev ett barn och man får tycka vad man vill, men vi har ingen tvångsabortering i det här landet och jag tror nog att det finns barn som föds under sämre förhållande i Sverige av betydligt yngre åldrar.
  4. 2
    Ja, han är gammal, men han fick till det (vilket inte alla män i den åldern fixar) det blev ett barn och man får tycka vad man vill, men vi har ingen tvångsabortering i det här landet och jag tror nog att det finns barn som föds under sämre förhållande i Sverige av betydligt yngre åldrar.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Rätt omdömeslöst av herr Gyllenhammar, om du frågar mig.
  6. 3
    Rätt omdömeslöst av herr Gyllenhammar, om du frågar mig.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Har han barn sedan tidigare? Då är de nog sura över att behöva dela pappas miljoner när han dör
    Det är ju inte så vanligt med så gamla fäder, men helt unikt är det inte. Och man får ju utgå från att mamman är betydligt yngre. Barnet får en ekonomiska trygg uppväxt. Och om mamman skaffar ny karl, så blir det kanske ett fysat normalt liv, ändå.
  8. 4
    Har han barn sedan tidigare? Då är de nog sura över att behöva dela pappas miljoner när han dör
    Det är ju inte så vanligt med så gamla fäder, men helt unikt är det inte. Och man får ju utgå från att mamman är betydligt yngre. Barnet får en ekonomiska trygg uppväxt. Och om mamman skaffar ny karl, så blir det kanske ett fysat normalt liv, ändå.
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Att ha sex? Tja, det ska man väl sluta med efter 60 eller?
    Möjligtvis omdömeslöst av barnets mamma, för hur som helst, det är kvinnan som bestämmer om hon vill fullfölja graviditeten, där har Gyllenhammar inget att säga till om
  10. 5
    Att ha sex? Tja, det ska man väl sluta med efter 60 eller?
    Möjligtvis omdömeslöst av barnets mamma, för hur som helst, det är kvinnan som bestämmer om hon vill fullfölja graviditeten, där har Gyllenhammar inget att säga till om
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Äh, det är nog inte säkert, de är ju fyra innan och nu blir det fem och alla syskon är nog inte så näriga och ser inte bara till miljonerna
  12. 6
    Äh, det är nog inte säkert, de är ju fyra innan och nu blir det fem och alla syskon är nog inte så näriga och ser inte bara till miljonerna
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Han kan ju själv se till att han inte gör någon med barn. Inte så svårt.
  14. 7
    Han kan ju själv se till att han inte gör någon med barn. Inte så svårt.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #8
    Självklart, men olyckor händer ibland. Min egen son är ett resultat av olycksfall i arbetet (men givetvis en härlig olycka) och visst borde jag, en 36-årig kvinna och min sambo, en 41-årig man, veta hur man skyddar sig eller hur
  16. 8
    Självklart, men olyckor händer ibland. Min egen son är ett resultat av olycksfall i arbetet (men givetvis en härlig olycka) och visst borde jag, en 36-årig kvinna och min sambo, en 41-årig man, veta hur man skyddar sig eller hur
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9
    Mamman till barnet är 42 och hans barn sedan tidigare är alla äldre än henne...,mellan 47 och 54
  18. 9
    Mamman till barnet är 42 och hans barn sedan tidigare är alla äldre än henne...,mellan 47 och 54
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Ja, det borde ni. Hur som helst, ni var ju uppenbarligen i mer gångbar ålder för att bli föräldrar. 81 år är däremot ingen gångbar ålder, och det, om något, borde Gyllenhammar förstå. I synnerhet som han redan har barn som brottas med psykisk ohälsa.
  20. 10
    Ja, det borde ni. Hur som helst, ni var ju uppenbarligen i mer gångbar ålder för att bli föräldrar. 81 år är däremot ingen gångbar ålder, och det, om något, borde Gyllenhammar förstå. I synnerhet som han redan har barn som brottas med psykisk ohälsa.
  21. Medlem sedan
    Oct 2006
    #11
    Jag tror inte folk förstår vilken sorg det är för barn när föräldrar dör. För att deras egna lever.

    Pengar och styvföräldrar ersätter inte det. Det är inte som när tvättmaskinen pajar och man ersätter den med en ny.

    Det ser jag redan i svaren här.

    Han kunde ha knipsat ledarna vid 50.
  22. 11
    Jag tror inte folk förstår vilken sorg det är för barn när föräldrar dör. För att deras egna lever.

    Pengar och styvföräldrar ersätter inte det. Det är inte som när tvättmaskinen pajar och man ersätter den med en ny.

    Det ser jag redan i svaren här.

    Han kunde ha knipsat ledarna vid 50.
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Mamman vet ju att hon de facto är ensam

    Hon lär inte ha några ekonomiska bekymmer men hon kommer i praktiken att vara ensam om att ta hand om och uppfostra barnet. Det vet hon om på förhand och tydligen tycker hon att det är en bra sits.

    Om hon inte har några egna barn sedan tidigare tyckte hon kanske att det började bli panik om hon är 42 nu. Även om det är biologiskt möjligt att bli pappa i hög ålder tycker jag att det är rätt oansvarigt mot barnet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Mamman vet ju att hon de facto är ensam Hon lär inte ha några ekonomiska bekymmer men hon kommer i praktiken att vara ensam om att ta hand om och uppfostra barnet. Det vet hon om på förhand och tydligen tycker hon att det är en bra sits.

    Om hon inte har några egna barn sedan tidigare tyckte hon kanske att det började bli panik om hon är 42 nu. Även om det är biologiskt möjligt att bli pappa i hög ålder tycker jag att det är rätt oansvarigt mot barnet.
  25. Medlem sedan
    Oct 2014
    #13
    Och folk tycke jag var en äldre mamma när killarna föddes 😉
  26. 13
    Och folk tycke jag var en äldre mamma när killarna föddes 😉
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14
    Jag håller med dig här.
  28. 14
    Jag håller med dig här.
  29. Medlem sedan
    Nov 1998
    #15
    Ja, det borde vara en lag på det, förbjudet över 60, precis som det finns en 15-årsgräns åt andra hållet. Så att man slapp det där sexeriet.
  30. 15
    Ja, det borde vara en lag på det, förbjudet över 60, precis som det finns en 15-årsgräns åt andra hållet. Så att man slapp det där sexeriet.
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #16
    Jodå, vi är flera här som förlorat våra föräldrar. Jag har jämnåriga vänner som inte har någon av sina föräldrar kvar i livet. Min morfar var över 50 när han fick min mamma.
    Jag har ändå en liberal inställning till detta, kanske just för att jag vet att man inte går under och har ett bra liv, även om ens föräldrar dör i förtid.
  32. 16
    Jodå, vi är flera här som förlorat våra föräldrar. Jag har jämnåriga vänner som inte har någon av sina föräldrar kvar i livet. Min morfar var över 50 när han fick min mamma.
    Jag har ändå en liberal inställning till detta, kanske just för att jag vet att man inte går under och har ett bra liv, även om ens föräldrar dör i förtid.
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #17
    Precis som min mormor. Morfar var 30 år äldre än vad hon var och ändå valde hon att gifta sig med honom och skaffa två barn.
  34. 17
    Precis som min mormor. Morfar var 30 år äldre än vad hon var och ändå valde hon att gifta sig med honom och skaffa två barn.
  35. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #18

    Ändå, 81 är rätt speciellt

    Om din mormor var 25 och din morfar 55 när de gifte sig fanns det åtminstone en rimlig chans att pappan skulle få se barnen växa upp. Blir man pappa vid 81 har man för all del en teoretisk om än liten chans att få se det men knappast att bidra. Det är rätt jobbigt med småbarn trots allt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  36. 18
    Ändå, 81 är rätt speciellt Om din mormor var 25 och din morfar 55 när de gifte sig fanns det åtminstone en rimlig chans att pappan skulle få se barnen växa upp. Blir man pappa vid 81 har man för all del en teoretisk om än liten chans att få se det men knappast att bidra. Det är rätt jobbigt med småbarn trots allt.
  37. Medlem sedan
    Sep 2003
    #19
    Det var hög ålder att bli pappa. Sambon var 54 år när sonen föddes. kändes gammalt.
    En av Gyllenhammars döttrar har skrivit boken Spricka i kristallen. Den gav inte intryck av någon lycklig barndom, pappa aldrig hemma och mamman iskall.
  38. 19
    Det var hög ålder att bli pappa. Sambon var 54 år när sonen föddes. kändes gammalt.
    En av Gyllenhammars döttrar har skrivit boken Spricka i kristallen. Den gav inte intryck av någon lycklig barndom, pappa aldrig hemma och mamman iskall.
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Äckligt och det...

    är synd att det inte går att förbjuda. Fn vad vidrigt, jag kan förstå att han tycker det är gott att få krypa på en 42-åring men att hon vill släppa på en 81-årig gammal gubbe, uäääck liksom. Brrrr.

    Uppenbarligen måste hon vara lite kinky lagd om hon nu var så sugen. Frågar du mig så är sånt stört, det är inte normalt beteende.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  40. 20
    Äckligt och det... är synd att det inte går att förbjuda. Fn vad vidrigt, jag kan förstå att han tycker det är gott att få krypa på en 42-åring men att hon vill släppa på en 81-årig gammal gubbe, uäääck liksom. Brrrr.

    Uppenbarligen måste hon vara lite kinky lagd om hon nu var så sugen. Frågar du mig så är sånt stört, det är inte normalt beteende.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar