Dagens humor
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Dagens humor

    Åsa Linderborg skriver en krönika idag om en dokumentärfilm och huruvida den skall visas på SVT eller inte. Det är en separat fråga som jag inte ville ta upp just nu men jag gapskrattade när jag kom till följande mening i ÅLs krönika:

    <i>"Journalistik ska inte springa politiska ärenden. Punkt"</i>

    Det skrivet av en kulturjournalist som i praktiken driver en alternativ ledarsida i Aftonbladet, för (v)s traditionalistfalang...

    (Krönikan: http://www.aftonbladet.se/kultur/article22722858.ab )

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Dagens humor Åsa Linderborg skriver en krönika idag om en dokumentärfilm och huruvida den skall visas på SVT eller inte. Det är en separat fråga som jag inte ville ta upp just nu men jag gapskrattade när jag kom till följande mening i ÅLs krönika:

    <i>"Journalistik ska inte springa politiska ärenden. Punkt"</i>

    Det skrivet av en kulturjournalist som i praktiken driver en alternativ ledarsida i Aftonbladet, för (v)s traditionalistfalang...

    (Krönikan: http://www.aftonbladet.se/kultur/article22722858.ab )
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Hade du skrattat lika mycket om hon varit högervriden?
  4. 2
    Hade du skrattat lika mycket om hon varit högervriden?
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Troligen

    Om en ledarskribent på SvD hade skrivit samma sak hade det varit lika bisarrt. Men visst, det är förstås alltid enklare att skratta när motsidan gör självmål, det är helt riktigt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Troligen Om en ledarskribent på SvD hade skrivit samma sak hade det varit lika bisarrt. Men visst, det är förstås alltid enklare att skratta när motsidan gör självmål, det är helt riktigt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Det var ju insiktsfullt.
  8. 4
    Det var ju insiktsfullt.
  9. Medlem sedan
    Nov 1998
    #5
    Jag hamnade på en artikel om Ukraina av Martin Aagaard. Hittar inte Linderborgs artikel.
  10. 5
    Jag hamnade på en artikel om Ukraina av Martin Aagaard. Hittar inte Linderborgs artikel.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Nej, den verkar vara borttagen

    Hon kanske insåg själv hur fel det blev, hon som ägnat i stort sett hela sin karriär åt att se till att journalistiken används i politikens tjänst - utan att hon formellt sett varit ledarskribent.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Nej, den verkar vara borttagen Hon kanske insåg själv hur fel det blev, hon som ägnat i stort sett hela sin karriär åt att se till att journalistiken används i politikens tjänst - utan att hon formellt sett varit ledarskribent.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar