Hur stora är era fötter?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Hur stora är era fötter?

    Jag har tagit upp stickningen efter många år och är nu i tagen att sticka sockor.
    Det finns olika tabeller att gå på ang hur lång en fot är om man har en viss storlek. Men jag tycker de stämmer så illa med verkligheten.

    Min fot är 23 cm och jag har storlek 38. Men enligt tabellena ska min fot allt ifrån 25 till 28 cm lång. Svägerskans storlek och centimetermått stämmer inte heller med tabellerna.

    Så kan jag få er hjälp? Kan ni sätta er häl mot en vägg och sen mäta hur långt det är från väggen och hela fotens längd, längst fram på stortån.
    Och kan ni sen berätta för mig vad ni har för storlek och hur lång er fot är i centimeter,,,please?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Hur stora är era fötter? Jag har tagit upp stickningen efter många år och är nu i tagen att sticka sockor.
    Det finns olika tabeller att gå på ang hur lång en fot är om man har en viss storlek. Men jag tycker de stämmer så illa med verkligheten.

    Min fot är 23 cm och jag har storlek 38. Men enligt tabellena ska min fot allt ifrån 25 till 28 cm lång. Svägerskans storlek och centimetermått stämmer inte heller med tabellerna.

    Så kan jag få er hjälp? Kan ni sätta er häl mot en vägg och sen mäta hur långt det är från väggen och hela fotens längd, längst fram på stortån.
    Och kan ni sen berätta för mig vad ni har för storlek och hur lång er fot är i centimeter,,,please?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Jag har också 38 och tror jag mätt min fot till 23 cm vid tidigare tillfälle
  4. 2
    Jag har också 38 och tror jag mätt min fot till 23 cm vid tidigare tillfälle
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Mm samma som mig då
  6. 3
    Mm samma som mig då
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    26 cm, storlek 38-39.
  8. 4
    26 cm, storlek 38-39.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    25 cm, storlek 40-41. Fast skridskorna är storlek 43.
  10. 5
    25 cm, storlek 40-41. Fast skridskorna är storlek 43.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Mamma Erik och blå fågel

    Så där kan ni ju inte svara, mamma Erik säger sig ha mindre storlek än blå fågel men hennes fötter är längre? Det går ju inte ihop ju *sliter mitt hår*
  12. 6
    Mamma Erik och blå fågel

    Så där kan ni ju inte svara, mamma Erik säger sig ha mindre storlek än blå fågel men hennes fötter är längre? Det går ju inte ihop ju *sliter mitt hår*
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    21 cm - storlek 36-37
  14. 7
    21 cm - storlek 36-37
  15. Medlem sedan
    Nov 1998
    #8
    Vänster 29 cm, höger 28, Bäst passform är att ha 45 på vänster och 44 på höger, men det får bli 45. Har hög hålfot. Testade 46 och 47, kändes som bättre plats för foten upptill, men en bit kvar till skospetsen för tårna.
    Skillnaderna borde bero på hålfotens höjd, om man är platt eller har valv.
  16. 8
    Vänster 29 cm, höger 28, Bäst passform är att ha 45 på vänster och 44 på höger, men det får bli 45. Har hög hålfot. Testade 46 och 47, kändes som bättre plats för foten upptill, men en bit kvar till skospetsen för tårna.
    Skillnaderna borde bero på hålfotens höjd, om man är platt eller har valv.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Stl 36, 22 cm
  18. 9
    Stl 36, 22 cm
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #10
    Jag vet inte, men vi arbetar stenhårt på att förvirra dig
  20. 10
    Jag vet inte, men vi arbetar stenhårt på att förvirra dig
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11
    Jag kan oftast ha 38 i skor och mina fötter är 24,3-24,5 cm. Ibland behöver jag 38,5 i skor.

    Denna tabell hittade jag på Nilson skor:
    http://www.putfeetfirst.com/se/Måttabell
  22. 11
    Jag kan oftast ha 38 i skor och mina fötter är 24,3-24,5 cm. Ibland behöver jag 38,5 i skor.

    Denna tabell hittade jag på Nilson skor:
    http://www.putfeetfirst.com/se/Måttabell
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    jag har breda fötter, kan det vara svaret?
  24. 12
    jag har breda fötter, kan det vara svaret?
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Ja det kan det vara faktiskt, smart tänkt.
  26. 13
    Ja det kan det vara faktiskt, smart tänkt.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Jo tack, jag märker det
  28. 14
    Jo tack, jag märker det
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Tack alla för svar.
    Den där tabellen visar också lite för stora mått än vad flera av oss angett, det är spännande det här
  30. 15
    Tack alla för svar.
    Den där tabellen visar också lite för stora mått än vad flera av oss angett, det är spännande det här
  31. Medlem sedan
    Dec 2005
    #16
    Det kanske är svårmätt... Som när män ska berätta hur lång deras penis är ungefär, det blir lätt lite överdrivet och det är inte säkert att den mäts på likadant sätt.
  32. 16
    Det kanske är svårmätt... Som när män ska berätta hur lång deras penis är ungefär, det blir lätt lite överdrivet och det är inte säkert att den mäts på likadant sätt.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Men nä inte kan en fot vara så svårmätt,,,,inte om man sätter hälen mot en vägg i alla fall
  34. 17
    Men nä inte kan en fot vara så svårmätt,,,,inte om man sätter hälen mot en vägg i alla fall
  35. Medlem sedan
    Dec 2014
    #18
    23,8 cm - storlek 37.
  36. 18
    23,8 cm - storlek 37.
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Hm? Då har du längre fötter än mig, men mindre skostorlek. Gud så knepigt detta är.
  38. 19
    Hm? Då har du längre fötter än mig, men mindre skostorlek. Gud så knepigt detta är.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar