om man blir pappa vid 81
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    om man blir pappa vid 81

    Och separerar samt flyttar till äldreboende. Borde man då få ha barnet hos sig varannan vecka eller helg? Jag förutsätter att man själv klarar att ta hand om barnet. Det kan ju vara en 15-åring vi pratar om.
    Ha det gott!
  2. 1
    om man blir pappa vid 81 Och separerar samt flyttar till äldreboende. Borde man då få ha barnet hos sig varannan vecka eller helg? Jag förutsätter att man själv klarar att ta hand om barnet. Det kan ju vara en 15-åring vi pratar om.
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Ja, men funkar det på äldreboenden?

    Mat, städning. Iaf för yngre då?
  4. 2
    Ja, men funkar det på äldreboenden?

    Mat, städning. Iaf för yngre då?
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Ha ha, ja det var en...

    lattjo tanke. Ha ha ha.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Ha ha, ja det var en... lattjo tanke. Ha ha ha.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Det skulle ju säkert en 15-åring uppskatta...
  8. 4
    Det skulle ju säkert en 15-åring uppskatta...
  9. Medlem sedan
    Nov 2015
    #5
    Jag föreslår att ni som undrar gör ett besök på närmsta äldreboende. De som bor där är inte i form för att ta hand om ett barn...
  10. 5
    Jag föreslår att ni som undrar gör ett besök på närmsta äldreboende. De som bor där är inte i form för att ta hand om ett barn...
  11. Medlem sedan
    Jan 2009
    #6
    Salladen - du har naturligtvis rätt och det är en av mina poänger. Bara för att man är frisk och allert vid 81 så kanske man inte är det i 18-20 år till.

    Vissa skulle då invända att barnen även har en mamma, men det finns ju inga garantier. Min mamma dog innan femtio. Då var jag rätt glad att min pappa inte var närmare 100 år.
    Ha det gott!
  12. 6
    Salladen - du har naturligtvis rätt och det är en av mina poänger. Bara för att man är frisk och allert vid 81 så kanske man inte är det i 18-20 år till.

    Vissa skulle då invända att barnen även har en mamma, men det finns ju inga garantier. Min mamma dog innan femtio. Då var jag rätt glad att min pappa inte var närmare 100 år.
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    Tror att om man hamnar på äldreboende så är man ganska sjuk och har inte förmåga att ta hand om ens en tonåring. Vissa personer hamnar ju på äldreboende när de är yngre än 70 år.
    Min sambo var ju 54 år när sonen föddes och även om han är frisk och vältränad vet man ju inte vad som händer i framtiden. När sonen var yngre och i behov av barnomsorg tänkte jag också på de problem som skulle uppstå om sambon blev riktigt sjuk och inte kunde ta hand om sonen. Skulle sonen då få vara på förskola/fritids, tydligen inte helt självklart i alla kommuner.
    Jag oroar mig fortfarande för vad som händer om jag skulle dö fore sambon och sonen är minderårig. Skulle sociala då omhänderta sonen för att de anser att sambon är för gammal?
  14. 7
    Tror att om man hamnar på äldreboende så är man ganska sjuk och har inte förmåga att ta hand om ens en tonåring. Vissa personer hamnar ju på äldreboende när de är yngre än 70 år.
    Min sambo var ju 54 år när sonen föddes och även om han är frisk och vältränad vet man ju inte vad som händer i framtiden. När sonen var yngre och i behov av barnomsorg tänkte jag också på de problem som skulle uppstå om sambon blev riktigt sjuk och inte kunde ta hand om sonen. Skulle sonen då få vara på förskola/fritids, tydligen inte helt självklart i alla kommuner.
    Jag oroar mig fortfarande för vad som händer om jag skulle dö fore sambon och sonen är minderårig. Skulle sociala då omhänderta sonen för att de anser att sambon är för gammal?
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Men garantier finns ju aldrig, oavset ålder,.
  16. 8
    Men garantier finns ju aldrig, oavset ålder,.
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    Självklart finns det inga garantier. Samtidigt om man får barn vid 81 år är det väl rätt uppenbart att man inte kommer att ha den ork som krävs för att ta hand om ett barn till dess det kan klara sig själv. Många 80-åringar orkar inte ens vara barnvakt korta stunder.

    Det känns väldigt konstigt när människor väljer att skaffa barn så sent i livet.
    Ha det gott!
  18. 9
    Självklart finns det inga garantier. Samtidigt om man får barn vid 81 år är det väl rätt uppenbart att man inte kommer att ha den ork som krävs för att ta hand om ett barn till dess det kan klara sig själv. Många 80-åringar orkar inte ens vara barnvakt korta stunder.

    Det känns väldigt konstigt när människor väljer att skaffa barn så sent i livet.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar