som på camping...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    som på camping...

    Solig dag och alla våra grannar verkar grilla. Känns som när vi är ute med husvagnen. ? Ljuvligt!

    Vi grillade igår och så göra även imorgon.

    Grillar ni och har ni sommar?
  2. 1
    som på camping... Solig dag och alla våra grannar verkar grilla. Känns som när vi är ute med husvagnen. ? Ljuvligt!

    Vi grillade igår och så göra även imorgon.

    Grillar ni och har ni sommar?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Ja, visst är det underbart! Hela veckan har det varit jättehärligt väder, och jag börjar få lite färg på kroppen. Grillar inte idag, för ovanlighetens skull. Vi grillar ju nästan jämt, vare sig det är +20 eller -18 grader, så idag tog vi en paus ifrån det.
  4. 2
    Ja, visst är det underbart! Hela veckan har det varit jättehärligt väder, och jag börjar få lite färg på kroppen. Grillar inte idag, för ovanlighetens skull. Vi grillar ju nästan jämt, vare sig det är +20 eller -18 grader, så idag tog vi en paus ifrån det.
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Grillar aldrig, räcker med grannars heltäckande stank och moln av vidbrända djurdelar.
    Det verkar bara vara permanent sommar här nordost om Malmö, en liten röd klick just här omkring Lund på SMHIs karta.
  6. 3
    Grillar aldrig, räcker med grannars heltäckande stank och moln av vidbrända djurdelar.
    Det verkar bara vara permanent sommar här nordost om Malmö, en liten röd klick just här omkring Lund på SMHIs karta.
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Vi grillar väldigt sällan. Men nu blir det två ggr som det ser ut!

    Coolt att grilla i alla temperaturer!
  8. 4
    Vi grillar väldigt sällan. Men nu blir det två ggr som det ser ut!

    Coolt att grilla i alla temperaturer!
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Djurdelar??

    Man grillar väl det man vill?
  10. 5
    Djurdelar??

    Man grillar väl det man vill?
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    nä inte i dag, vi är långt i från familjemys med grill denna soliga helgdag.
    Jag är dålig och håller mig inne och ja, det är ingen direkt kul dag helt enkelt.
    Men en annan dag så...när kortisonet biter till o jag kan vara ute igen.
  12. 6
    nä inte i dag, vi är långt i från familjemys med grill denna soliga helgdag.
    Jag är dålig och håller mig inne och ja, det är ingen direkt kul dag helt enkelt.
    Men en annan dag så...när kortisonet biter till o jag kan vara ute igen.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Aj, vad tråkigt.

    Nå, jag vet du hugger på familjemys när det är möjligt!
  14. 7
    Aj, vad tråkigt.

    Nå, jag vet du hugger på familjemys när det är möjligt!
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    ja man kan inte ha kul jämnt som Alfons farmor sa
  16. 8
    ja man kan inte ha kul jämnt som Alfons farmor sa
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    :P
  18. 9
    :P
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10
    Ja, ju kallare desto bättre, enligt sambon. Alltid retar det någon!
  20. 10
    Ja, ju kallare desto bättre, enligt sambon. Alltid retar det någon!
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Varmt och soligt har vi haft ett par dagar här, runt 18 i dag.
    Jag är inte bra, halsen svider och jag känner mig inte alls i form, har legat i sängen mest hela dagen.
    Var dock ute en timme och höll dottern sällskap när hon var ute med sina marsvin.
    Nu är jag själv och alla kids hos sin pappa, ligger i sängen och kurerar mig igen.
  22. 11
    Varmt och soligt har vi haft ett par dagar här, runt 18 i dag.
    Jag är inte bra, halsen svider och jag känner mig inte alls i form, har legat i sängen mest hela dagen.
    Var dock ute en timme och höll dottern sällskap när hon var ute med sina marsvin.
    Nu är jag själv och alla kids hos sin pappa, ligger i sängen och kurerar mig igen.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Sommar har vi - barnen har redan haft vattenkrig ute Grillning sker inte så ofta hos oss. Desto oftare grillas det hos grannarna och då brukar jag bomma igen terassdörrar och fönster eftersom det brukar stinka rätt hemskt när de använder tändvätska Lite grilldoft och att de inte kan rå för vindriktningen har jag väl inga större problem med, men fy för tändvätska.
  24. 12
    Sommar har vi - barnen har redan haft vattenkrig ute Grillning sker inte så ofta hos oss. Desto oftare grillas det hos grannarna och då brukar jag bomma igen terassdörrar och fönster eftersom det brukar stinka rätt hemskt när de använder tändvätska Lite grilldoft och att de inte kan rå för vindriktningen har jag väl inga större problem med, men fy för tändvätska.
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    ? hans grannar grillar ju uppenbarligen djurdelar?
  26. 13
    ? hans grannar grillar ju uppenbarligen djurdelar?
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Grillade valborg och ska bort på grillning på lördag. Kunde gå i linne och shorts på strandpromenaden idag. Många som solade i bikini/badbyxor i lä på stranden, själv solade jag i bikini på balkongen sen.
  28. 14
    Grillade valborg och ska bort på grillning på lördag. Kunde gå i linne och shorts på strandpromenaden idag. Många som solade i bikini/badbyxor i lä på stranden, själv solade jag i bikini på balkongen sen.
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15
    Vi har grillat till middagen och har sommarväder! Helt underbart,
  30. 15
    Vi har grillat till middagen och har sommarväder! Helt underbart,
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Grillar?? Grillning är överskattat...

    fattar inte hur folk orkar styra med det. Ja det har varit kanonväder här hela dagen men jag har inte orkat släpa mig ut. Har legat på sofflocket hela dagen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Grillar?? Grillning är överskattat... fattar inte hur folk orkar styra med det. Ja det har varit kanonväder här hela dagen men jag har inte orkat släpa mig ut. Har legat på sofflocket hela dagen.
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17

    Ha ha ha...

    du beskriver så lattjo

    Grillar aldrig, räcker med grannars heltäckande stank och moln av vidbrända djurdelar.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  34. 17
    Ha ha ha... du beskriver så lattjo

    Grillar aldrig, räcker med grannars heltäckande stank och moln av vidbrända djurdelar.
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18
    Fantastiskt sommarväder hela dagen. Vi har varit med sonens klass på den årliga utflykten. Det är ett himla bra upplägg, alla tar med sig något till ett knytkalas och sen dukas allt upp så man kan plocka hur mycket gott som helst. Ungarna sprang omkring, hundarna snodde mat, föräldrarna var lite lagom halvslappa. Inget grillande dock.

    Väl himma har jag harvat runt i trädgården, sen ploppade det in några kompisar på besök, sen en granne och någonstans där emellan hann moderaten fixa mat medan jag sådde lite i planteringslådorna.

    Jag gillar lukten av grillat men har aldrig tålamod att fixa det själv, moderaten är väl halvintresserad så vi äter nog mest grillat hos andra.
  36. 18
    Fantastiskt sommarväder hela dagen. Vi har varit med sonens klass på den årliga utflykten. Det är ett himla bra upplägg, alla tar med sig något till ett knytkalas och sen dukas allt upp så man kan plocka hur mycket gott som helst. Ungarna sprang omkring, hundarna snodde mat, föräldrarna var lite lagom halvslappa. Inget grillande dock.

    Väl himma har jag harvat runt i trädgården, sen ploppade det in några kompisar på besök, sen en granne och någonstans där emellan hann moderaten fixa mat medan jag sådde lite i planteringslådorna.

    Jag gillar lukten av grillat men har aldrig tålamod att fixa det själv, moderaten är väl halvintresserad så vi äter nog mest grillat hos andra.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Instämmer. Grillning är grovt överskattat.
  38. 19
    Instämmer. Grillning är grovt överskattat.
  39. Medlem sedan
    Oct 2015
    #20
    Tackar ni som svarat!

    Så härligt, vi åt grillat idag också.

    Fast mest mysigt är det ju när man är på en camping!
  40. 20
    Tackar ni som svarat!

    Så härligt, vi åt grillat idag också.

    Fast mest mysigt är det ju när man är på en camping!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar