woow 8000 kr per pass
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    woow 8000 kr per pass

    http://www.smp.se/vaxjo/akut-brist-s...JrND0ifQ%3D%3D


    jag förmodar - fast det står inte men jag har varit arbetsgivare att de dras en semesterersättning från månadslönen men ändå, det är ändå över 6000 kr per pass.
    Skulle till o med få mig att ta några turer i sommar
  2. 1
    woow 8000 kr per pass http://www.smp.se/vaxjo/akut-brist-s...JrND0ifQ%3D%3D


    jag förmodar - fast det står inte men jag har varit arbetsgivare att de dras en semesterersättning från månadslönen men ändå, det är ändå över 6000 kr per pass.
    Skulle till o med få mig att ta några turer i sommar
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Typ desperat? Långsiktigt, nej----
  4. 2
    Typ desperat? Långsiktigt, nej----
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    men gud, det har inte varit långsiktigt i landstingens personalpolitik på århundrade
    Jag fick 5 meilj/ mess i går bara från olika bemanningsföretag som försöker erbjuda sommarpass, men även pass under icke semestertid. Många avdelningar har inte öppnat fullt ännu efter förra sommaren...det är en helt galen marknad just nu....som på inget sätt äventyrar patientsäkerheten
  6. 3
    men gud, det har inte varit långsiktigt i landstingens personalpolitik på århundrade
    Jag fick 5 meilj/ mess i går bara från olika bemanningsföretag som försöker erbjuda sommarpass, men även pass under icke semestertid. Många avdelningar har inte öppnat fullt ännu efter förra sommaren...det är en helt galen marknad just nu....som på inget sätt äventyrar patientsäkerheten
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Stackars alla underbetalda sjuksköterskor!
  8. 4
    Stackars alla underbetalda sjuksköterskor!
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    som du säkert vet är det inte bara lönen som är ett stort problem. Och dessutom är de pengarna jag skriver här inte vanliga löner, men det förstod du kanske inte?
    Det är en krisåtgärd och en konsekvens efter antal år med rätt kass personalpolitik
  10. 5
    som du säkert vet är det inte bara lönen som är ett stort problem. Och dessutom är de pengarna jag skriver här inte vanliga löner, men det förstod du kanske inte?
    Det är en krisåtgärd och en konsekvens efter antal år med rätt kass personalpolitik
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Skulle precis skriva: "avundsjuka kommentarer kommer in ett-två-tre"
    men hann inte :-D
  12. 6
    Skulle precis skriva: "avundsjuka kommentarer kommer in ett-två-tre"
    men hann inte :-D
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    nä det gjorde du inte ....
  14. 7
    nä det gjorde du inte ....
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Det jag tycker är konstigt är att då finns det pengar minsann....
  16. 8
    Det jag tycker är konstigt är att då finns det pengar minsann....
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    ja eller hur, fast sanningen är nog att de dels ett inte har något val.
    två, det har alltid funnits pengar om man fördelat dem bättre.
  18. 9
    ja eller hur, fast sanningen är nog att de dels ett inte har något val.
    två, det har alltid funnits pengar om man fördelat dem bättre.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Ja om de bara kan fatta att personal behövs jämt och pengarna kan fördelas bättre. Men det lär väl aldrig ske.
  20. 10
    Ja om de bara kan fatta att personal behövs jämt och pengarna kan fördelas bättre. Men det lär väl aldrig ske.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    helt ärligt tror jag det ligger ganska mycket prestige i hela detta som gör det svårt att gå vidare.
    I stället hyr man in sjuksköterskor från bemanningsföretag ( inte sällan samma som slutat) för dubbla priser då mellanhänder också ska ha betalt.
  22. 11
    helt ärligt tror jag det ligger ganska mycket prestige i hela detta som gör det svårt att gå vidare.
    I stället hyr man in sjuksköterskor från bemanningsföretag ( inte sällan samma som slutat) för dubbla priser då mellanhänder också ska ha betalt.
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Jo, du har sagt det några gånger .
    Och såklart vet jag att det inte är vanliga löner, förstod du verkligen inte det?

    Dock är det få yrkesgrupper som har möjlighet att tjäna så mycket extra i det stora hela, men ändå är lönen något som många sjuksköterskor (inte minst du) tjatat om genom åren. Det kan ju vara bra att tänka på när man tar upp det här med underbetalda sjuksköterskor. Att det sen finns även mycket annat att jobba på är ju en helt annan fråga.
  24. 12
    Jo, du har sagt det några gånger .
    Och såklart vet jag att det inte är vanliga löner, förstod du verkligen inte det?

    Dock är det få yrkesgrupper som har möjlighet att tjäna så mycket extra i det stora hela, men ändå är lönen något som många sjuksköterskor (inte minst du) tjatat om genom åren. Det kan ju vara bra att tänka på när man tar upp det här med underbetalda sjuksköterskor. Att det sen finns även mycket annat att jobba på är ju en helt annan fråga.
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Höll precis på att skriva "Och nu kommer folk att anta att det handlar om avundsjuka (???)". Men det hann jag inte heller .
  26. 13
    Höll precis på att skriva "Och nu kommer folk att anta att det handlar om avundsjuka (???)". Men det hann jag inte heller .
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
  28. 14
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    De måste ju begripa att det inte går att hålla på så.
    Den vanliga personalen jobbar och stressar sönder sig (jag tänker aldrig mer jobba i vården) och ingen personal finns på somrarna vilket skapar dålig feeling hos de ordinarie, för alla är vi mänskliga.
    Vilket vansinne!
  30. 15
    De måste ju begripa att det inte går att hålla på så.
    Den vanliga personalen jobbar och stressar sönder sig (jag tänker aldrig mer jobba i vården) och ingen personal finns på somrarna vilket skapar dålig feeling hos de ordinarie, för alla är vi mänskliga.
    Vilket vansinne!
  31. Medlem sedan
    Oct 2014
    #16
    Du har rätt. Många gånger handlar det om bristande insyn och kunskap
  32. 16
    Du har rätt. Många gånger handlar det om bristande insyn och kunskap
  33. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #17

    Det var ju en rejäl löneförhöjning

    Det antar jag i alla fall. Vad skulle de ha tjänat på motsvarande tid med normal övertidsersättning?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  34. 17
    Det var ju en rejäl löneförhöjning Det antar jag i alla fall. Vad skulle de ha tjänat på motsvarande tid med normal övertidsersättning?
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #18
    Kval övertid är ju dubbel län så visst är det ganska mycket mer må man säga
  36. 18
    Kval övertid är ju dubbel län så visst är det ganska mycket mer må man säga
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Ja det var saftigt...

    till och med jag skulle kunna tänka mig att gå in extra för en sådan summa
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  38. 19
    Ja det var saftigt... till och med jag skulle kunna tänka mig att gå in extra för en sådan summa
  39. Medlem sedan
    Aug 2011
    #20
    Ja, eller att man kanske reagerar på ett ständigt gnäll över saker och ting som faktiskt inte är något att gnälla om. Så kan det också vara ibland.
  40. 20
    Ja, eller att man kanske reagerar på ett ständigt gnäll över saker och ting som faktiskt inte är något att gnälla om. Så kan det också vara ibland.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar