Men varför knäpper man inte nedersta
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Men varför knäpper man inte nedersta

    knappen på kavajen??

    Ser slarvigt ut i mina ögon. Men, vad är orsaken?
  2. 1
    Men varför knäpper man inte nedersta knappen på kavajen??

    Ser slarvigt ut i mina ögon. Men, vad är orsaken?
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    För att det ser ledigt och avslappnat ut?
  4. 2
    För att det ser ledigt och avslappnat ut?
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3

    Men varför knäpper man inte nedersta

    Ja, köper det. Men tydligen är det viktigt. Varför?

    Man är helt ute med nedersta knappen knäppt. Varför?
  6. 3
    Men varför knäpper man inte nedersta Ja, köper det. Men tydligen är det viktigt. Varför?

    Man är helt ute med nedersta knappen knäppt. Varför?
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Varför knäpper man sällan översta knappen på skjortan eller ibland bara översta knappen på en blus?
  8. 4
    Varför knäpper man sällan översta knappen på skjortan eller ibland bara översta knappen på en blus?
  9. Medlem sedan
    May 2016
    #5
    Som ovanstående skrivit så är det för att det skall se mer avslappnat ut och inte så strikt.
  10. 5
    Som ovanstående skrivit så är det för att det skall se mer avslappnat ut och inte så strikt.
  11. Medlem sedan
    Nov 1998
    #6
    Man är kanske för tjock där?
  12. 6
    Man är kanske för tjock där?
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    skall vara uppknäppt. De rent praktiska anledningarna är att kavajen oftast sitter bäst så och att den inte stramar när man rör sig.
    Andra knappen nerifrån, alltså den översta i en tvåknäppt kavaj och den mittersta i en treknäppt, är den som ska vara knäppt. Denna regel gäller när man står och går. När man sätter sig bör man knäppa upp kavajen.
    I en treknäppt kavaj är det sedan valfritt om man vill knäppa översta knappen eller ej. Välj det som får kavajen att sitta bäst eller som känns mest bekvämt. Är man på middag och ofta reser sig kan det ju räcka med mittenknappen för att underlätta uppknäppningen då man ska sätta sig igen.
  14. 7
    skall vara uppknäppt. De rent praktiska anledningarna är att kavajen oftast sitter bäst så och att den inte stramar när man rör sig.
    Andra knappen nerifrån, alltså den översta i en tvåknäppt kavaj och den mittersta i en treknäppt, är den som ska vara knäppt. Denna regel gäller när man står och går. När man sätter sig bör man knäppa upp kavajen.
    I en treknäppt kavaj är det sedan valfritt om man vill knäppa översta knappen eller ej. Välj det som får kavajen att sitta bäst eller som känns mest bekvämt. Är man på middag och ofta reser sig kan det ju räcka med mittenknappen för att underlätta uppknäppningen då man ska sätta sig igen.
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Alltså hittade detta på nätet!!!!
  16. 8
    Alltså hittade detta på nätet!!!!
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Tack för era svar!!

    Då ska man knäppa alla knappar om man vill vara mer strikt.

    Annars är det väl dumt att ha fler än en knapp! :P
  18. 9
    Tack för era svar!!

    Då ska man knäppa alla knappar om man vill vara mer strikt.

    Annars är det väl dumt att ha fler än en knapp! :P
  19. Medlem sedan
    Feb 2016
    #10
    Att det ska kännas och se mer laidback ut. Samt för att reta dig. Tror jag.
  20. 10
    Att det ska kännas och se mer laidback ut. Samt för att reta dig. Tror jag.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Är övertygad om att de som bor i sthlm inte alls vte om att jag ifrågasätter det. Jag visste inte ens om det tills för någon vecka sen. :P

    Sönerna fnyser åt infon om detta och tycker att de knäpper sina kavajer som de vill....
  22. 11
    Är övertygad om att de som bor i sthlm inte alls vte om att jag ifrågasätter det. Jag visste inte ens om det tills för någon vecka sen. :P

    Sönerna fnyser åt infon om detta och tycker att de knäpper sina kavajer som de vill....
  23. Medlem sedan
    Feb 2016
    #12
    Ja det finns ju ingen lag eller så, så klart de gör.
  24. 12
    Ja det finns ju ingen lag eller så, så klart de gör.
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Jamen klart de gör.

    Ibland känns du som om du är arg på något. Hoppas du har det bra med dig själv!
  26. 13
    Jamen klart de gör.

    Ibland känns du som om du är arg på något. Hoppas du har det bra med dig själv!
  27. Medlem sedan
    Feb 2016
    #14
    Visst har jag. Antagligen bl a för att jag inte hittar problem där de inte finns.
  28. 14
    Visst har jag. Antagligen bl a för att jag inte hittar problem där de inte finns.
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Nej, om alla vore som du så funnes det typ noll TS varje dag här. Vilken dröm va?

    Ingen som ville diskutera någonting på en diskussionsforum?
  30. 15
    Nej, om alla vore som du så funnes det typ noll TS varje dag här. Vilken dröm va?

    Ingen som ville diskutera någonting på en diskussionsforum?
  31. Medlem sedan
    Feb 2016
    #16
    Nej det var en konstig slutsats. Inte måste en TS eller en tråd ö h t handla om att se problem som inte finns. Men ok om du menar det förklarar det ju saker och ting såklart.
  32. 16
    Nej det var en konstig slutsats. Inte måste en TS eller en tråd ö h t handla om att se problem som inte finns. Men ok om du menar det förklarar det ju saker och ting såklart.
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17
    Problem?

    Jag ställde en fråga om ett fenomen som jag (som bor i landsbygden) inte ens visste om.

    Så fick jag svar. Som jag förmedlade till mina barn som skrattade åt dem.

    Inget problem alls.

    Det var du som använde ordet problem.
  34. 17
    Problem?

    Jag ställde en fråga om ett fenomen som jag (som bor i landsbygden) inte ens visste om.

    Så fick jag svar. Som jag förmedlade till mina barn som skrattade åt dem.

    Inget problem alls.

    Det var du som använde ordet problem.
  35. Medlem sedan
    Feb 2016
    #18
    Ja, problem. Som inte finns. Eftersom inget och ingen, inte heller i svaren på din fråga, ö h t inte försökt hindra nån från att knäppa som de vill.

    Som sagt, JAG har det bra med mig själv.
  36. 18
    Ja, problem. Som inte finns. Eftersom inget och ingen, inte heller i svaren på din fråga, ö h t inte försökt hindra nån från att knäppa som de vill.

    Som sagt, JAG har det bra med mig själv.
  37. Medlem sedan
    Oct 2015
    #19
    Så, frågor kring fenomen som är frivilliga är problem? Jag vet väl att det inte är några måsten. Så även mina barn.

    Allvarligt, bra du mår bra. Kram!!

    Kanske läge att sätta förbud mot dylika frågor? Se nedan.

    Vilket solskydd ska man använda?
    Varför är olja dåligt solskydd?
    Vilken öl är den bästa?
    Varför är karre godast att grilla?
    Varför ogillar folk vita tights med spetskant?
    Varför ska kvinnor inte ha flint?
    Varför ska män ha stubb?
    Varför finns det barn?
  38. 19
    Så, frågor kring fenomen som är frivilliga är problem? Jag vet väl att det inte är några måsten. Så även mina barn.

    Allvarligt, bra du mår bra. Kram!!

    Kanske läge att sätta förbud mot dylika frågor? Se nedan.

    Vilket solskydd ska man använda?
    Varför är olja dåligt solskydd?
    Vilken öl är den bästa?
    Varför är karre godast att grilla?
    Varför ogillar folk vita tights med spetskant?
    Varför ska kvinnor inte ha flint?
    Varför ska män ha stubb?
    Varför finns det barn?
  39. Medlem sedan
    Feb 2016
    #20
    Jag ser ingen anledning till sådana förbud alls. Gör du? Då är det kanske forumägarna du ska ta upp det med. Lycka till.
  40. 20
    Jag ser ingen anledning till sådana förbud alls. Gör du? Då är det kanske forumägarna du ska ta upp det med. Lycka till.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar