Idag har min hemstad...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Idag har min hemstad...

    ...varit belägrad av löpare och avspärrad och ogenomtränglig. Skönt att det är över i morgon, så att man kan ge sig ut och promenera i solskenet igen.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Idag har min hemstad... ...varit belägrad av löpare och avspärrad och ogenomtränglig. Skönt att det är över i morgon, så att man kan ge sig ut och promenera i solskenet igen.
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2


    Allt går till det normala!
  4. 2


    Allt går till det normala!
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Ja, som väl är.
  6. 3
    Ja, som väl är.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Ha ha ja rätt stört...

    om du frågar mig att det finns folk som utsätter sig för det frivilligt, att springa för sitt liv är en sak men att göra det om man inte måste är stört.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Ha ha ja rätt stört... om du frågar mig att det finns folk som utsätter sig för det frivilligt, att springa för sitt liv är en sak men att göra det om man inte måste är stört.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Förstår inte riktigt grejen med det heller, och framförallt inte varför man nödvändigtvis måste springa mitt i centrala sta'n, så att man blockerar allt vanligt liv för övriga invånare.
  10. 5
    Förstår inte riktigt grejen med det heller, och framförallt inte varför man nödvändigtvis måste springa mitt i centrala sta'n, så att man blockerar allt vanligt liv för övriga invånare.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Ha ha ha, precis...

    jag håller med, det borde finnas andra områden att galoppera i där det stör mindre.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Ha ha ha, precis... jag håller med, det borde finnas andra områden att galoppera i där det stör mindre.
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Åhå, själv får jag ett dunderdjupt sting av avund när jag ser någon springa förbi. Ångrar du att du inte sprang oftare mamma frågade sonen mig i vintras. Nä, då var jag inte särskilt intresserad men nu när jag inte kan, DÅ vill jag kunna.

    Människan är en märklig varelse
  14. 7
    Åhå, själv får jag ett dunderdjupt sting av avund när jag ser någon springa förbi. Ångrar du att du inte sprang oftare mamma frågade sonen mig i vintras. Nä, då var jag inte särskilt intresserad men nu när jag inte kan, DÅ vill jag kunna.

    Människan är en märklig varelse
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Det är förstås djupt förståeligt, men jag antar att känslan är oberoende av var man anordnar den här typen av stadslopp.
  16. 8
    Det är förstås djupt förståeligt, men jag antar att känslan är oberoende av var man anordnar den här typen av stadslopp.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Jag önskar att jag hade varit där, men jag var för sent ute. Blir Sthlm Halvmarathon i host istället
  18. 9
    Jag önskar att jag hade varit där, men jag var för sent ute. Blir Sthlm Halvmarathon i host istället
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    Det är jobbigt att springa när det är trångt men ibland behöver man folk omkring sig för att orka pressa sig själv. GV verkar dock lite väl hysteriskt. Jag sprang blodomloppet i torsdags, jag och 13000 till men jag startplanerade lite så jag fick rlativt folktomt första halvan av loppet men fick kryssa igenom såna som skulle springa 5 km på 20 min men som gjorde det på 36 minuter. Nåja, jag slog iaf förra årets tid.

    Det känns som var och varannan människa sprang GV, men det kanske beror på i vilka kretsar man rör sig. Jag gjorde ett långpass på knappt tretton km i skogen idag, rätt besvärlig terräng stundtals. Funderar på om jag ska sikta på att springa en trailhalvmara inom nåt år. Lite sugen är jag men de vrukar vara lite mindre välbesökta än GV. Räknar med att du ich SP står längs spåret och matar mig med smågodis och ostbågar.
  20. 10
    Det är jobbigt att springa när det är trångt men ibland behöver man folk omkring sig för att orka pressa sig själv. GV verkar dock lite väl hysteriskt. Jag sprang blodomloppet i torsdags, jag och 13000 till men jag startplanerade lite så jag fick rlativt folktomt första halvan av loppet men fick kryssa igenom såna som skulle springa 5 km på 20 min men som gjorde det på 36 minuter. Nåja, jag slog iaf förra årets tid.

    Det känns som var och varannan människa sprang GV, men det kanske beror på i vilka kretsar man rör sig. Jag gjorde ett långpass på knappt tretton km i skogen idag, rätt besvärlig terräng stundtals. Funderar på om jag ska sikta på att springa en trailhalvmara inom nåt år. Lite sugen är jag men de vrukar vara lite mindre välbesökta än GV. Räknar med att du ich SP står längs spåret och matar mig med smågodis och ostbågar.
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Jag har inga invändningar mot loppet som sådant, men det borde gå lika bra att springa i t.ex. Delsjö-området eller någon liknande plats i stadens omedelbara närhet. Förstår inte alls varför de måste blockera hela infrastrukturen i stadskärnan. Se på Lidingö-loppet, t.ex. Det är lika välkänt och uppskattat som Göteborgs-varvet, trots att det inte blockerar Stockholms stadskärna.
  22. 11
    Jag har inga invändningar mot loppet som sådant, men det borde gå lika bra att springa i t.ex. Delsjö-området eller någon liknande plats i stadens omedelbara närhet. Förstår inte alls varför de måste blockera hela infrastrukturen i stadskärnan. Se på Lidingö-loppet, t.ex. Det är lika välkänt och uppskattat som Göteborgs-varvet, trots att det inte blockerar Stockholms stadskärna.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Jag matar dig gärna med smågodis varhelst du springer Lin-nea, så länge det inte är i centrala Göteborg.

    64.000 människor sprang Göteborgsvarvet. Det är lika mycket som hela Borås tätort.
  24. 12
    Jag matar dig gärna med smågodis varhelst du springer Lin-nea, så länge det inte är i centrala Göteborg.

    64.000 människor sprang Göteborgsvarvet. Det är lika mycket som hela Borås tätort.
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    Järvsö, hur länner du för det?
  26. 13
    Järvsö, hur länner du för det?
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14
    Känner alltså

    Jag måste bara träna lite så jag orkar 21 km. Visst måste det vara trevligare (fast jobbigare) att göra en halvmara i skogen/fjället
  28. 14
    Känner alltså

    Jag måste bara träna lite så jag orkar 21 km. Visst måste det vara trevligare (fast jobbigare) att göra en halvmara i skogen/fjället
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15
    Ja, och skulle det mirakulöst nog funka att kuta igen skulle jag ju tveklöst ha valt skogen. Springa på asfalt är ju ingen höjdare hur som, fast det är ju där jag ser alla dessa lyckliga löpare (som jag aldrig noterade tidigare haha).
  30. 15
    Ja, och skulle det mirakulöst nog funka att kuta igen skulle jag ju tveklöst ha valt skogen. Springa på asfalt är ju ingen höjdare hur som, fast det är ju där jag ser alla dessa lyckliga löpare (som jag aldrig noterade tidigare haha).
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Då är det väl bra om de springer i skogen, så att du slipper se dem?
  32. 16
    Då är det väl bra om de springer i skogen, så att du slipper se dem?
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Varhelst, Lin-nea!
  34. 17
    Varhelst, Lin-nea!
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Det skulle jag tycka också. Varför hosta omkring i dålig stadsluft och få skador i knän och fotleder?
  36. 18
    Det skulle jag tycka också. Varför hosta omkring i dålig stadsluft och få skador i knän och fotleder?
  37. Medlem sedan
    Feb 2016
    #19
    Lite sånt man får räkna med i en storstad tycker jag. Ska väl vara glad att stan inte är överbefolkad av nassar eller så.
  38. 19
    Lite sånt man får räkna med i en storstad tycker jag. Ska väl vara glad att stan inte är överbefolkad av nassar eller så.
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Det var ju en nydanande tanke... eller..
  40. 20
    Det var ju en nydanande tanke... eller..
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar