Antiinflamatoriskt och smärtlindrande?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Antiinflamatoriskt och smärtlindrande?

    Visst finns det sådant som är receptfritt?
    Jag har en visdomstand som är på väg upp. Helt idiotiskt, jag är för gammal för det. men nu är det som det är. Och klart ajg kankse borde gå till tandläkaren. Men jag drar mej lite för det, just nu kank jag inte öppna munnen ordentligt, tänker att det kanske skulle kunna lösa sig med något antiinflamatoriskt? Och så kan ajg beställa tandläkartid när jag kan gapa igen?
  2. 1
    Antiinflamatoriskt och smärtlindrande? Visst finns det sådant som är receptfritt?
    Jag har en visdomstand som är på väg upp. Helt idiotiskt, jag är för gammal för det. men nu är det som det är. Och klart ajg kankse borde gå till tandläkaren. Men jag drar mej lite för det, just nu kank jag inte öppna munnen ordentligt, tänker att det kanske skulle kunna lösa sig med något antiinflamatoriskt? Och så kan ajg beställa tandläkartid när jag kan gapa igen?
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2
    Vill du ha starkare så finns Diklofenak (Voltaren) 25 mg 1-2 max 3 ggr per dygn, annars Ibuprofen (Ipren) eller Naproxen till exempel. Alla dessa kan kombineras med paracetamol i maxdos en kortare tid för större effekt.
    Men ring tandläkaren snart!!!
  4. 2
    Vill du ha starkare så finns Diklofenak (Voltaren) 25 mg 1-2 max 3 ggr per dygn, annars Ibuprofen (Ipren) eller Naproxen till exempel. Alla dessa kan kombineras med paracetamol i maxdos en kortare tid för större effekt.
    Men ring tandläkaren snart!!!
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Tack!
    Jo, klart jag ska ringa, jag har hittils inte tyckte det varit så bråttom, en ny tand, kan bebisar överlev det så bör ju jag kunna det. Men Igår blev det så knepigt när det kanppt gick att gapa. Svårt att äta, svårt att proata. men det kanske omgivningen var glada över, Ha ha!
  6. 3
    Tack!
    Jo, klart jag ska ringa, jag har hittils inte tyckte det varit så bråttom, en ny tand, kan bebisar överlev det så bör ju jag kunna det. Men Igår blev det så knepigt när det kanppt gick att gapa. Svårt att äta, svårt att proata. men det kanske omgivningen var glada över, Ha ha!
  7. Medlem sedan
    Feb 2016
    #4
    Diklofenak ihop med panodil. Försök begränsa tiden med diklofenaken, den har en förmåga att bl a bråka med magen.
  8. 4
    Diklofenak ihop med panodil. Försök begränsa tiden med diklofenaken, den har en förmåga att bl a bråka med magen.
  9. Medlem sedan
    Nov 1998
    #5
    Dra ut den genast innan du svullnar upp som en ballong!
    Spring till tandläkaren så fort du kan!
    Annars går den kanske inte att dra ut förrän svullnaden gått ner med antibiotika.
  10. 5
    Dra ut den genast innan du svullnar upp som en ballong!
    Spring till tandläkaren så fort du kan!
    Annars går den kanske inte att dra ut förrän svullnaden gått ner med antibiotika.
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Usch då, du tror det är så akut? Jag hade tänkt att den kunde få växa ut i lugns och ro, och sedan finna där. Det är först nu det börjat bråka, den har ju hållt på att växa länge nu.
  12. 6
    Usch då, du tror det är så akut? Jag hade tänkt att den kunde få växa ut i lugns och ro, och sedan finna där. Det är först nu det börjat bråka, den har ju hållt på att växa länge nu.
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7
    Det kan ju vara hål i tanden innan den har trängt igenom tandköttet. Så var det på mig i alla fall. Jag var ju inte där under tandköttet och borstade direkt.
    Sen var alla mina 4 visdomständer inget vidare, fick dras ut förr eller senare.

    En röntgen behövs hursomhelst. Och en bedömning om den kan vara kvar.
    Om man blir visare av den, så kanske den borde vara kvar?
  14. 7
    Det kan ju vara hål i tanden innan den har trängt igenom tandköttet. Så var det på mig i alla fall. Jag var ju inte där under tandköttet och borstade direkt.
    Sen var alla mina 4 visdomständer inget vidare, fick dras ut förr eller senare.

    En röntgen behövs hursomhelst. Och en bedömning om den kan vara kvar.
    Om man blir visare av den, så kanske den borde vara kvar?
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Lite vishet skulle jag må bra av.
    Men jag följer ditt råd och ringer.
  16. 8
    Lite vishet skulle jag må bra av.
    Men jag följer ditt råd och ringer.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #9
    Jag fick till slut ta antibiotika och sedan ta tanden, den växte snett eftersom den inte fick plats.
  18. 9
    Jag fick till slut ta antibiotika och sedan ta tanden, den växte snett eftersom den inte fick plats.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Mina har varit "halvuppe" i tjugo år sisådär. De stör mig när jag har andra åkommor som förkylningar och halsont, men för övrigt så klarar de sig utmärkt utan att dras... Försök få bort inflammationen på egen hand först, innan du släpper in tandläkaren...
  20. 10
    Mina har varit "halvuppe" i tjugo år sisådär. De stör mig när jag har andra åkommor som förkylningar och halsont, men för övrigt så klarar de sig utmärkt utan att dras... Försök få bort inflammationen på egen hand först, innan du släpper in tandläkaren...
  21. Medlem sedan
    Nov 2015
    #11
    Köp Corsodyl munskölj och skölj med medan du väntar på att få komma till tandläkaren. Bakteriedödande. Ibland behöver tandläkaren bara klippa bort lite tandkött så att den kommer upp. Inte alls säkert att du behöver dra ut den. Så blev det för mig och inget brukande efter det.
  22. 11
    Köp Corsodyl munskölj och skölj med medan du väntar på att få komma till tandläkaren. Bakteriedödande. Ibland behöver tandläkaren bara klippa bort lite tandkött så att den kommer upp. Inte alls säkert att du behöver dra ut den. Så blev det för mig och inget brukande efter det.
  23. Medlem sedan
    Nov 2015
    #12
    Bråkande
  24. 12
    Bråkande
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Gör som jag...

    dra ut alla tänder så slipper man problemet med tänderna överhuvudtaget, skönt att slippa behöva borsta tänderna. Nackdelen är att en del mat blir lite svårtuggat bara
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  26. 13
    Gör som jag... dra ut alla tänder så slipper man problemet med tänderna överhuvudtaget, skönt att slippa behöva borsta tänderna. Nackdelen är att en del mat blir lite svårtuggat bara
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Inget att spara på..jag skulle beställa tid hos tandis bums. Jag har också dragit ut visdomständer och i väntan på tid så medicinerade jag med ipren i maxdos.
  28. 14
    Inget att spara på..jag skulle beställa tid hos tandis bums. Jag har också dragit ut visdomständer och i väntan på tid så medicinerade jag med ipren i maxdos.
  29. Medlem sedan
    Apr 2001
    #15
    Hänger på ditt svar här.
  30. 15
    Hänger på ditt svar här.
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    He he, äntligen någon som tänker som jag
  32. 16
    He he, äntligen någon som tänker som jag
  33. Medlem sedan
    Apr 2008
    #17
    Ja, kanske är det så enkelt. jag har använt Vademecm, hittade den i medicinskåpet, tror det är bra mot allt
  34. 17
    Ja, kanske är det så enkelt. jag har använt Vademecm, hittade den i medicinskåpet, tror det är bra mot allt
  35. Medlem sedan
    Apr 2008
    #18
    Skaffa nya i plåt, då har du varken tandvärk eller svårt att tugga
    https://www.google.se/search?q=james...GGHH_mpLzMM%3A
  36. 18
    Skaffa nya i plåt, då har du varken tandvärk eller svårt att tugga
    https://www.google.se/search?q=james...GGHH_mpLzMM%3A
  37. Medlem sedan
    Apr 2008
    #19
    JAg försökte beställa tid igår, men inte hade jag någotn kod för att beställa över nätet, och inte svarade de fast jag satt 40 minuter i telefonkö. Sedan åkte jag hem
    Och nu fick jag SMS om att hunden ska till tandläkaren,. så är det jämt, jag hinner inte riktigt med.
  38. 19
    JAg försökte beställa tid igår, men inte hade jag någotn kod för att beställa över nätet, och inte svarade de fast jag satt 40 minuter i telefonkö. Sedan åkte jag hem
    Och nu fick jag SMS om att hunden ska till tandläkaren,. så är det jämt, jag hinner inte riktigt med.
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Nejtack är hellre utan...

    än ser ut sådär.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  40. 20
    Nejtack är hellre utan... än ser ut sådär.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar