Dödat min hund idag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Dödat min hund idag

    Verkligen upplyftande ämne. Alltså en avlivning.

    Sen kunde jag sno ihop en japansk buffe. Helt enligt plan.

    Fy fan vad jag känner mig nere, borde jag inte varit mer ledsen och inte handlingskraftig? Nå iaf, sorgen efter en familjemedlem (hund) känns och märks.....
  2. 1
    Dödat min hund idag Verkligen upplyftande ämne. Alltså en avlivning.

    Sen kunde jag sno ihop en japansk buffe. Helt enligt plan.

    Fy fan vad jag känner mig nere, borde jag inte varit mer ledsen och inte handlingskraftig? Nå iaf, sorgen efter en familjemedlem (hund) känns och märks.....
  3. Medlem sedan
    Nov 2015
    #2
    Alltid ett svårt beslut. Beklagar.
  4. 2
    Alltid ett svårt beslut. Beklagar.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Tack, hon var en verkligt speciell hund. Så, massor med saker förändras. Trots att vi har en till hund.
  6. 3
    Tack, hon var en verkligt speciell hund. Så, massor med saker förändras. Trots att vi har en till hund.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Jag har själv aldrig förstått det där med hund, men jag beklagar förstås ändå.
  8. 4
    Jag har själv aldrig förstått det där med hund, men jag beklagar förstås ändå.
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Vad tungt, beklagar.
  10. 5
    Vad tungt, beklagar.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Beklagar, vet hur svårt det är att vara tvungen att ta det beslutet.
  12. 6
    Beklagar, vet hur svårt det är att vara tvungen att ta det beslutet.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Trist

    Klart att en hund är en familjemedlem även om den inte riktigt är på samma nivå som de mänskliga sådana så sörjer man den i alla fall.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Trist Klart att en hund är en familjemedlem även om den inte riktigt är på samma nivå som de mänskliga sådana så sörjer man den i alla fall.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Det är gräsligt när den dagen kommer men en omtänksam och klok djurägare vet ju också när det är dags. Mycket hellre det än att djuret ska gå runt och lida.
  16. 8
    Det är gräsligt när den dagen kommer men en omtänksam och klok djurägare vet ju också när det är dags. Mycket hellre det än att djuret ska gå runt och lida.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Kram till er alla som svarat. Idag känns det såklart lättare. Vi ser också hur vi anpassat vårt liv efter henne och det inte längre gäller....

    Älskade hund. De minst oanade tillfällen minns man henne.

    Hon brukade skriva namn på bortputsade köttbitar, vilka som var till henne. Hon var generös och skrev på hälften andra hundens namn. Nu hade tydligen andra hunden blivit upplärd. För bara hennes namn stod på laxbitarna igår.
  18. 9
    Kram till er alla som svarat. Idag känns det såklart lättare. Vi ser också hur vi anpassat vårt liv efter henne och det inte längre gäller....

    Älskade hund. De minst oanade tillfällen minns man henne.

    Hon brukade skriva namn på bortputsade köttbitar, vilka som var till henne. Hon var generös och skrev på hälften andra hundens namn. Nu hade tydligen andra hunden blivit upplärd. För bara hennes namn stod på laxbitarna igår.
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Beklagar verkligen! Tror det är väldigt vanligt att man i den djupaste sorgen istället för apati/gråt/frustration blir väldigt handlingskraftig och att sorgen kommer i små portioner för att skona.
  20. 10
    Beklagar verkligen! Tror det är väldigt vanligt att man i den djupaste sorgen istället för apati/gråt/frustration blir väldigt handlingskraftig och att sorgen kommer i små portioner för att skona.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Kanske är det så. Smärtan är ju så stor. Kanske den måste portioneras ut? Iaf känns det lättare idag, kan se hennes fina sidor som hon gett till yngre hunden.
  22. 11
    Kanske är det så. Smärtan är ju så stor. Kanske den måste portioneras ut? Iaf känns det lättare idag, kan se hennes fina sidor som hon gett till yngre hunden.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Förstår det..Stor styrkekram till dig! Att behöva ta en kär familjemedlem är bland det jobbigaste som finns.
  24. 12
    Förstår det..Stor styrkekram till dig! Att behöva ta en kär familjemedlem är bland det jobbigaste som finns.
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Tack för kramen, den är uppskattad.
  26. 13
    Tack för kramen, den är uppskattad.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Beklagar sorgen.
  28. 14
    Beklagar sorgen.
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Tack, ja. Den vet man om at den kommer. Det svåra med husdjur.
  30. 15
    Tack, ja. Den vet man om at den kommer. Det svåra med husdjur.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Ja man önskar att de kunde leva och ha hälsan lika länge som oss själva.
  32. 16
    Ja man önskar att de kunde leva och ha hälsan lika länge som oss själva.
  33. Medlem sedan
    Feb 2016
    #17
    Trist med hunden

    Vad hade du för tanke med formuleringen av rubriken?
  34. 17
    Trist med hunden

    Vad hade du för tanke med formuleringen av rubriken?
  35. Medlem sedan
    Oct 2015
    #18
    Trist? En regnig dag kan vara trist, men att döda sin hund är en fruktansvärd smärta.

    Rubriksättning beskrev vad jag gjort. Jag bokade tid, jag skrev på ett papper och när veterinären tittade på mig och frågade om jag ver redo sa jag ja till att ta livet av hunden.

    På prislistan står det avlivning, vet talade om att hon somnade in. Men det var jag som såg till att hon dog.....alltså dödade jag henne. Och det är så smärtsamt, men något man måste göra som djurägare.
  36. 18
    Trist? En regnig dag kan vara trist, men att döda sin hund är en fruktansvärd smärta.

    Rubriksättning beskrev vad jag gjort. Jag bokade tid, jag skrev på ett papper och när veterinären tittade på mig och frågade om jag ver redo sa jag ja till att ta livet av hunden.

    På prislistan står det avlivning, vet talade om att hon somnade in. Men det var jag som såg till att hon dog.....alltså dödade jag henne. Och det är så smärtsamt, men något man måste göra som djurägare.
  37. Medlem sedan
    Oct 2015
    #19
    Visste du inte detta Nisspe, eller varför frågade du?
  38. 19
    Visste du inte detta Nisspe, eller varför frågade du?
  39. Medlem sedan
    Feb 2016
    #20
    Hur skulle jag kunna veta hur din tanke var?
  40. 20
    Hur skulle jag kunna veta hur din tanke var?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar