I brist på bättre...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    I brist på bättre...

    ...halkade jag in på Champions Leage-finalen mellan Real Madrid och Atletico Madrid. Två lag som kämpade och slet mot varandra i 120 minuter, utan att åstadkomma särskilt mycket konstruktivt. Förlängning och straffsparkar. Av ren slump och otur slog den fjärde Atletico-spelaren sin straff i stolpen och Real "vann" finalen. Hysteriskt jubel bland Reals spelare och supportrar. Förkrossade miner hos Atleticos spelare och gråt och otröstlig förtvivlan hos deras supportrar på läktarna.

    En sinnebild av tillvarons totala meningslöshet.
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    I brist på bättre... ...halkade jag in på Champions Leage-finalen mellan Real Madrid och Atletico Madrid. Två lag som kämpade och slet mot varandra i 120 minuter, utan att åstadkomma särskilt mycket konstruktivt. Förlängning och straffsparkar. Av ren slump och otur slog den fjärde Atletico-spelaren sin straff i stolpen och Real "vann" finalen. Hysteriskt jubel bland Reals spelare och supportrar. Förkrossade miner hos Atleticos spelare och gråt och otröstlig förtvivlan hos deras supportrar på läktarna.

    En sinnebild av tillvarons totala meningslöshet.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Rena skiten om...

    du frågar mig, normalt kan jag uppskatta fotboll men de djävla madridlagen kan jag inte med, kan inte med spansk fotboll överhuvudtaget egentligen när jag tänker efter. Fåfängda lyxlirare som lipar vid minsta beröring. Sååå patetiskt.

    Men fy fn vilken skit det är för övrigt på tv nuförtiden. Finns nada att kolla på. Jag brukar hänga på BBC Earth men till och med där så är det torka.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Rena skiten om... du frågar mig, normalt kan jag uppskatta fotboll men de djävla madridlagen kan jag inte med, kan inte med spansk fotboll överhuvudtaget egentligen när jag tänker efter. Fåfängda lyxlirare som lipar vid minsta beröring. Sååå patetiskt.

    Men fy fn vilken skit det är för övrigt på tv nuförtiden. Finns nada att kolla på. Jag brukar hänga på BBC Earth men till och med där så är det torka.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Instämmer på alla punkter.
  6. 3
    Instämmer på alla punkter.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Förstår inte fenomenet med fotboll öht..Än mindre de som tar det på så stort allvar!
  8. 4
    Förstår inte fenomenet med fotboll öht..Än mindre de som tar det på så stort allvar!
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Förstår heller inte dem som tar det på blodigt allvar. Det är en lek. Men visst kan det vara vackert att se, när det är skickliga och motiverade spelare - som vid de stora turneringarna. Men jag håller med Sp om att det är intressantare att se färg som torkar, än att se spansk fotboll. Den bästa match jag någonsin har sett gick mellan Frankrike och Brasilien under fotbolls-VM i Mexico 1986.
  10. 5
    Förstår heller inte dem som tar det på blodigt allvar. Det är en lek. Men visst kan det vara vackert att se, när det är skickliga och motiverade spelare - som vid de stora turneringarna. Men jag håller med Sp om att det är intressantare att se färg som torkar, än att se spansk fotboll. Den bästa match jag någonsin har sett gick mellan Frankrike och Brasilien under fotbolls-VM i Mexico 1986.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Damfotboll Haqvin....

    kan jag då starkt rekommendera, där finns inga välbetalda lipsillar utan där spelar man seriös fotboll och råkar nu någon lägga sig ner så är det för att de verkligen har ont. Sporten är visserligen ung än så de har en del kvar i utvecklingen men det är väldigt befriande att slippa dessa fåfängda välbetalade egon.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Damfotboll Haqvin.... kan jag då starkt rekommendera, där finns inga välbetalda lipsillar utan där spelar man seriös fotboll och råkar nu någon lägga sig ner så är det för att de verkligen har ont. Sporten är visserligen ung än så de har en del kvar i utvecklingen men det är väldigt befriande att slippa dessa fåfängda välbetalade egon.
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Jo, för all del, det är ett renare spel, men det kan bli lite segt och sömnigt ibland också.
  14. 7
    Jo, för all del, det är ett renare spel, men det kan bli lite segt och sömnigt ibland också.
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Länktips

    Om du vill kolla att ditt minne stämmer kan jag rekommendera denna: https://www.youtube.com/watch?v=5trI4xfd3Pc


    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Länktips Om du vill kolla att ditt minne stämmer kan jag rekommendera denna: https://www.youtube.com/watch?v=5trI4xfd3Pc

  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Tack! Tittar kanske på den vid tillfälle.
  18. 9
    Tack! Tittar kanske på den vid tillfälle.
  19. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #10

    Man kan ju spola en hel del

    Sport är inte lika intressant när man vet resultatet, men jag tyckte det var rätt kul att hela matchen fanns på YouTube och inte bara några höjdpunkter.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  20. 10
    Man kan ju spola en hel del Sport är inte lika intressant när man vet resultatet, men jag tyckte det var rätt kul att hela matchen fanns på YouTube och inte bara några höjdpunkter.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Vadå segt och sömnigt? Varför?
  22. 11
    Vadå segt och sömnigt? Varför?
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Fast det var just själva spelet som var behållningen med matchen. För en gångs skull var beteckningen "det gröna fältets schack" väldigt träffande.
  24. 12
    Fast det var just själva spelet som var behållningen med matchen. För en gångs skull var beteckningen "det gröna fältets schack" väldigt träffande.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Därför att damfotboll helt enkelt är långsammare.
  26. 13
    Därför att damfotboll helt enkelt är långsammare.
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    Haqvin!!
  28. 14
    Haqvin!!
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Ok, tack för svar.
  30. 15
    Ok, tack för svar.
  31. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #16

    Ja, i så fall

    Då vill man verkligen njuta av hela matchen! Jag borde ta mitt eget tips ad notam och se den...

    Jag avskyr däremot det spanska kortpassningsspelet, det händer ju ingenting.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  32. 16
    Ja, i så fall Då vill man verkligen njuta av hela matchen! Jag borde ta mitt eget tips ad notam och se den...

    Jag avskyr däremot det spanska kortpassningsspelet, det händer ju ingenting.
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17
    Segt och sömnigt för de sparkar inte varandra och sen filmar hur ont det blev?

    Eller vadå långsammare?

    Jag har sett hur männen typ ramlar ihop om ngn rör vid dem. Medans kvinnorna spottar blod och spelar vidare.
  34. 17
    Segt och sömnigt för de sparkar inte varandra och sen filmar hur ont det blev?

    Eller vadå långsammare?

    Jag har sett hur männen typ ramlar ihop om ngn rör vid dem. Medans kvinnorna spottar blod och spelar vidare.
  35. Medlem sedan
    Oct 2015
    #18
    Mer fråga....
  36. 18
    Mer fråga....
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Nej, det tråcklandet kan man bli nervvrak av. (Nu råkar jag visserligen redan vara det, men i alla fall.)
  38. 19
    Nej, det tråcklandet kan man bli nervvrak av. (Nu råkar jag visserligen redan vara det, men i alla fall.)
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Är det dags för halmgubbarna igen, hatshepsut? Jag har inte sagt något annat än att själva spelet går långsammare - vilket det dessutom bevisligen gör.
  40. 20
    Är det dags för halmgubbarna igen, hatshepsut? Jag har inte sagt något annat än att själva spelet går långsammare - vilket det dessutom bevisligen gör.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar