Måla kökskakel.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2015
    #1

    Måla kökskakel.

    Någon som gjort det? Känner spontant att det kan väl aldrig bli bra? Håller det verkligen? Är ändå sugen på att testa då det vi har nu har gjort sitt och vi vill avvakta renovering.
  2. 1
    Måla kökskakel. Någon som gjort det? Känner spontant att det kan väl aldrig bli bra? Håller det verkligen? Är ändå sugen på att testa då det vi har nu har gjort sitt och vi vill avvakta renovering.
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Vi gjorde det för snart två år sen när vi gjorde en "lightrenovering" av köket. Och det blev kalasbra faktiskt . Över förväntan!
    Än så länge har det dessutom hållit bra.
  4. 2
    Vi gjorde det för snart två år sen när vi gjorde en "lightrenovering" av köket. Och det blev kalasbra faktiskt . Över förväntan!
    Än så länge har det dessutom hållit bra.
  5. Medlem sedan
    Nov 2015
    #3
    Vilken himla tur för jag har nu fått färg och roller i morsdagspresent som jag önskade mig.
  6. 3
    Vilken himla tur för jag har nu fått färg och roller i morsdagspresent som jag önskade mig.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Heja heja!

    Nu var det ju inte jag som målade vårt kakel, utan det var min sambo som ju är ett proffs på området (inte just att måla kakel, det hade han aldrig gjort förut, men att måla ö h t). Han hade en pytteliten roller minns jag, Jag tror att han målade tre gånger.
  8. 4
    Heja heja!

    Nu var det ju inte jag som målade vårt kakel, utan det var min sambo som ju är ett proffs på området (inte just att måla kakel, det hade han aldrig gjort förut, men att måla ö h t). Han hade en pytteliten roller minns jag, Jag tror att han målade tre gånger.
  9. Medlem sedan
    Nov 2015
    #5
    Jag är inte något proffs men har ju målat trappan med gott resultat så jag håller tummarna för att det här inte är svårare.Blir det gräsligt får vi kakla om. Har små skumgummi rollers som jag hoppas blir bra
  10. 5
    Jag är inte något proffs men har ju målat trappan med gott resultat så jag håller tummarna för att det här inte är svårare.Blir det gräsligt får vi kakla om. Har små skumgummi rollers som jag hoppas blir bra
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Det kommer att gå finfint! Jag skulle säkert också fixat det men överlämnade med varm hand till honom . Men det verkade inte speciellt svårt.
    Jag trodde att det skulle bli flammigt och så men faktiskt inte!
  12. 6
    Det kommer att gå finfint! Jag skulle säkert också fixat det men överlämnade med varm hand till honom . Men det verkade inte speciellt svårt.
    Jag trodde att det skulle bli flammigt och så men faktiskt inte!
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Har sett bra resultat så det borde gå utmärkt! Lycka till!
  14. 7
    Har sett bra resultat så det borde gå utmärkt! Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Vi gjorde det i köket när vi flyttade in i huset. Det fanns inte råd att byta kakel just då så vi gjorde det "tillfälligt". Det höll i nästan 10 år. Lite svårare att hålla rent kanske då ytan var ganska matt men färgen flagnade aldrig som jag trodde att den skulle göra. Minns att det luktade väldigt starkt och äckligt när det målades men det var dels nästan 20 år sedan så det finns nog bättre produkter nu och dels var jag gravid och tyckte att det mesta luktade vidrigt.
    Väl värt att testa, alltså.
  16. 8
    Vi gjorde det i köket när vi flyttade in i huset. Det fanns inte råd att byta kakel just då så vi gjorde det "tillfälligt". Det höll i nästan 10 år. Lite svårare att hålla rent kanske då ytan var ganska matt men färgen flagnade aldrig som jag trodde att den skulle göra. Minns att det luktade väldigt starkt och äckligt när det målades men det var dels nästan 20 år sedan så det finns nog bättre produkter nu och dels var jag gravid och tyckte att det mesta luktade vidrigt.
    Väl värt att testa, alltså.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar