Jag har blivit farmor
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Jag har blivit farmor

    Förra söndagen föddes vårt första barnbarn, en liten gosse (som väl egentligen var ganska stor men ändå ).
    Det är ju lite speciellt relation mellan vår son och bebisens mamma så vi har inte sett den lilla än, mer än på kort. Men han är i alla fall född och nu kan jag titulera mig farmor
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Jag har blivit farmor Förra söndagen föddes vårt första barnbarn, en liten gosse (som väl egentligen var ganska stor men ändå ).
    Det är ju lite speciellt relation mellan vår son och bebisens mamma så vi har inte sett den lilla än, mer än på kort. Men han är i alla fall född och nu kan jag titulera mig farmor
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Grattis!
  4. 2
    Grattis!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Tack
  6. 3
    Tack
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Grattis!
    Och en farmor som kan hoppa in som barnvakt ibland är ju inte fy skam, även om relationen med pappan är knakig
  8. 4
    Grattis!
    Och en farmor som kan hoppa in som barnvakt ibland är ju inte fy skam, även om relationen med pappan är knakig
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Grattis!
  10. 5
    Grattis!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Tack
    Det är väl tyvärr så att deras dåliga relation går ut över oss farföräldrar också. Men det kanske blir bättre när allt får landa och de får börja reda i hur de ska lösa umgänge och allt. Jag hoppas på det Barnvakt är jag väldigt gärna
  12. 6
    Tack
    Det är väl tyvärr så att deras dåliga relation går ut över oss farföräldrar också. Men det kanske blir bättre när allt får landa och de får börja reda i hur de ska lösa umgänge och allt. Jag hoppas på det Barnvakt är jag väldigt gärna
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Tack
  14. 7
    Tack
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Som du säger , låt det landa. Så småningom vill mamman förhoppningsvis har en bra kontkat med farföräldrarna ändå, även om hon och pappan inte blir bästa vänner.
  16. 8
    Som du säger , låt det landa. Så småningom vill mamman förhoppningsvis har en bra kontkat med farföräldrarna ändå, även om hon och pappan inte blir bästa vänner.
  17. Medlem sedan
    Nov 1998
    #9
    Grattis, farmor!
    Hoppas att du får träffa barnbarnet ofta så att du blir en närvarande farmor!
  18. 9
    Grattis, farmor!
    Hoppas att du får träffa barnbarnet ofta så att du blir en närvarande farmor!
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    Grattis farmor

    Hoppas allt blir bra i slutändan.

    Jag kan väl säga att det är lite av min mardröm, att det skulle kunna bli knackigt och att man blir meddragen i den knackigheten.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  20. 10
    Grattis farmor Hoppas allt blir bra i slutändan.

    Jag kan väl säga att det är lite av min mardröm, att det skulle kunna bli knackigt och att man blir meddragen i den knackigheten.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Ja jag hoppas det
  22. 11
    Ja jag hoppas det
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Tack
    Ja det hoppas jag också
  24. 12
    Tack
    Ja det hoppas jag också
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Tack
    Ja jag håller hoppet uppe om att det ska bli bra i slutändan trots allt.
  26. 13
    Tack
    Ja jag håller hoppet uppe om att det ska bli bra i slutändan trots allt.
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    Muta dig in, mutor är underskattat. Kom med barnkläder, eller presentkort, och erbjud dig varje gång att sitta barnvakt, kankse gå en sväng med barnvagnen så mamman kan sova en timme, så småningom finns du bara som en tillgänglig person
  28. 14
    Muta dig in, mutor är underskattat. Kom med barnkläder, eller presentkort, och erbjud dig varje gång att sitta barnvakt, kankse gå en sväng med barnvagnen så mamman kan sova en timme, så småningom finns du bara som en tillgänglig person
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
  30. 15
  31. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #16
    Nja, är relationen knackig så tror jag erbjudandet om barnvakt kan upplevas som negativt tjat
    Men presentkort är bra och en fin fråga om det är så att det krisar så vet hon att ni finns.
    Här tror jag på försiktigt avvaktande.
  32. 16
    Nja, är relationen knackig så tror jag erbjudandet om barnvakt kan upplevas som negativt tjat
    Men presentkort är bra och en fin fråga om det är så att det krisar så vet hon att ni finns.
    Här tror jag på försiktigt avvaktande.
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #17
    Grattis, jag tror nog att du kan skicka en blomma och ett grattiskort, men om relationen är frostig så tvivlar jag att man ska gå på för mycket.

    Däremot tror jag att ett handskrivet presentkort på en lunch på stan, när det passar mamman, kunde vara perfekt. Då visar du att du vill ha kontakt, men låter henne styra när, var och hur.
  34. 17
    Grattis, jag tror nog att du kan skicka en blomma och ett grattiskort, men om relationen är frostig så tvivlar jag att man ska gå på för mycket.

    Däremot tror jag att ett handskrivet presentkort på en lunch på stan, när det passar mamman, kunde vara perfekt. Då visar du att du vill ha kontakt, men låter henne styra när, var och hur.
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Får gratulera, Valerina!
  36. 18
    Får gratulera, Valerina!
  37. Medlem sedan
    Apr 2008
    #19
    Man måste ha fingertoppsskänsla när man erbjuder sina tjänster, det har du rätt i. Men samtidigt ska det kännas som en möjlighet, inte bara som något man sagt för att det hör till, liksom.
  38. 19
    Man måste ha fingertoppsskänsla när man erbjuder sina tjänster, det har du rätt i. Men samtidigt ska det kännas som en möjlighet, inte bara som något man sagt för att det hör till, liksom.
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Stort grattis Valerina..

    så kul för dig. Stort grattis igen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  40. 20
    Stort grattis Valerina.. så kul för dig. Stort grattis igen.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar