Att skapa en enkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Att skapa en enkät

    Är det någon som gjort det, en gratisvariant?
    Jag är ute efter att folk ska kunna anmäla sig till ett evenemang, coh jag vill kunna hålla reda på om de anmälre sig till att hjälpa till med saker och ting.

    Men det är möjligt att det är jobbigare än det är värt? någon med erfarenhet? Vad har du i sådanan fall använt?
  2. 1
    Att skapa en enkät Är det någon som gjort det, en gratisvariant?
    Jag är ute efter att folk ska kunna anmäla sig till ett evenemang, coh jag vill kunna hålla reda på om de anmälre sig till att hjälpa till med saker och ting.

    Men det är möjligt att det är jobbigare än det är värt? någon med erfarenhet? Vad har du i sådanan fall använt?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Jag har gjort det

    I samband med att jag skulle skaffa mig återkoppling från arbetskamrater skapade jag en enkät så att de skulle kunna svara anonymt (och därmed inte behöva försöka vara artiga utan om de ville brutalt ärliga).

    Jag använde Surveymonkey.com. Man måste visserligen rgistrera sig men jag har inte fått några mail därifrån annat än när det kom in svar på enkäten, ingen reklam eller så. Fungerade utmärkt.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Jag har gjort det I samband med att jag skulle skaffa mig återkoppling från arbetskamrater skapade jag en enkät så att de skulle kunna svara anonymt (och därmed inte behöva försöka vara artiga utan om de ville brutalt ärliga).

    Jag använde Surveymonkey.com. Man måste visserligen rgistrera sig men jag har inte fått några mail därifrån annat än när det kom in svar på enkäten, ingen reklam eller så. Fungerade utmärkt.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Hm, nu inser jag just vad som är felet med mitt tilltänkta upplägg. Jag vill ju inte att de ska vara anonyma. Tvärt om , jag vill hålla koll på var och en, vem har egentligen lovat göra potatissallad, och vem har lovat fixa allsång.

    En mejladress och ett excellark är kanske bättre. Det kändes bara så... tråkigt
  6. 3
    Hm, nu inser jag just vad som är felet med mitt tilltänkta upplägg. Jag vill ju inte att de ska vara anonyma. Tvärt om , jag vill hålla koll på var och en, vem har egentligen lovat göra potatissallad, och vem har lovat fixa allsång.

    En mejladress och ett excellark är kanske bättre. Det kändes bara så... tråkigt
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Det går säkert att lägga in ett fält där de ska ange sitt namn eller sin mailadress också, eller på annat sätt lägga upp enkäten så att den inte blir anonym
  8. 4
    Det går säkert att lägga in ett fält där de ska ange sitt namn eller sin mailadress också, eller på annat sätt lägga upp enkäten så att den inte blir anonym
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Det måste de kanske inte vara

    Jag minns inte om det var nödvändigt. Jag ville att de skulle kunna vara det och såg till att det var möjligt.

    Man utformar frågorna själv och svarsfälten så om du vill ha icke-anonyma svar är det ju bara att fråga efter namn i första frågan, inte sant?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Det måste de kanske inte vara Jag minns inte om det var nödvändigt. Jag ville att de skulle kunna vara det och såg till att det var möjligt.

    Man utformar frågorna själv och svarsfälten så om du vill ha icke-anonyma svar är det ju bara att fråga efter namn i första frågan, inte sant?
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    smart!
  12. 6
    smart!
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Låter rimligt. JAg borde testa, för att se hur det blir
  14. 7
    Låter rimligt. JAg borde testa, för att se hur det blir
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Ja, kanske inte det mest effektiva den här gången, men då kan du det nästa gång!
  16. 8
    Ja, kanske inte det mest effektiva den här gången, men då kan du det nästa gång!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar