Mamma har fått en propp i benet
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Mamma har fått en propp i benet

    Tror de på boendet i alla fall, så läkaren kallade på ambulans för att skjutsa henne till sjukhus. Men hon vill inte, och en envis kärring är riktigt, riktigt envis. Och den personliga integriteten bla bla bla, så nu vet vi inte riktigt om hon kom iväg till sjukhuset, om jag borde dit och hälsa på, eller om hon är kvar på boendet.
    Syrran ringer runt och försöker få klarhet.

    ja ja, det är som det är. Och blir som det blir.
  2. 1
    Mamma har fått en propp i benet Tror de på boendet i alla fall, så läkaren kallade på ambulans för att skjutsa henne till sjukhus. Men hon vill inte, och en envis kärring är riktigt, riktigt envis. Och den personliga integriteten bla bla bla, så nu vet vi inte riktigt om hon kom iväg till sjukhuset, om jag borde dit och hälsa på, eller om hon är kvar på boendet.
    Syrran ringer runt och försöker få klarhet.

    ja ja, det är som det är. Och blir som det blir.
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Följdfråga: Om man fått en propp, får man äta choklad då, eller är det dåligt? När jag får reda på var hon är så får jag ju åka och hälsa på
  4. 2
    Följdfråga: Om man fått en propp, får man äta choklad då, eller är det dåligt? När jag får reda på var hon är så får jag ju åka och hälsa på
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Men så jobbigt, hoppas att ni fått veta var hon är nu i alla fall och att det ordnar sig till det bästa!
  6. 3
    Men så jobbigt, hoppas att ni fått veta var hon är nu i alla fall och att det ordnar sig till det bästa!
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #4
    Hon får äta precis vad hon vill. Är det en propp blir det någon form av blodförtunnande behandling. Sprutor och/eller tabletter.
  8. 4
    Hon får äta precis vad hon vill. Är det en propp blir det någon form av blodförtunnande behandling. Sprutor och/eller tabletter.
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Alltså envisa mammor är ju ett kapitel för sig men jag hoppas att det löser sig till det bästa. Är man lite äldre kan det ju finnas en massa hyss kring just sjukhus också, hon kanske är rädd att det ska bli någon slags slutstation etc.

    Trycka i tanten lite choklad låter som en finfin idé, det är svårt att protestera och hålla på när man tuggar samtidigt .
  10. 5
    Alltså envisa mammor är ju ett kapitel för sig men jag hoppas att det löser sig till det bästa. Är man lite äldre kan det ju finnas en massa hyss kring just sjukhus också, hon kanske är rädd att det ska bli någon slags slutstation etc.

    Trycka i tanten lite choklad låter som en finfin idé, det är svårt att protestera och hålla på när man tuggar samtidigt .
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Åh nej, hoppas de har fått henne att åka in så det blir ordentligt uppkollat. Och hoppas du fått besked så du slipper gå omkring och undra.
  12. 6
    Åh nej, hoppas de har fått henne att åka in så det blir ordentligt uppkollat. Och hoppas du fått besked så du slipper gå omkring och undra.
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7

    tack alla! hon följdemed till sjukhuset,

    Och vi väntar på provsvar och läkate sköterslan trodde jon kunde skickad hem i kväll i ovh med attdrtfinns petsonal på boendet. Men det beror på vad läksrensäget.
    Men hon är på gott humör och tycket de har så fina rum här på sjukhuset. Hon ligger på en brits i kortidoren, under skylten "Inga britsar här tack!"
  14. 7
    tack alla! hon följdemed till sjukhuset, Och vi väntar på provsvar och läkate sköterslan trodde jon kunde skickad hem i kväll i ovh med attdrtfinns petsonal på boendet. Men det beror på vad läksrensäget.
    Men hon är på gott humör och tycket de har så fina rum här på sjukhuset. Hon ligger på en brits i kortidoren, under skylten "Inga britsar här tack!"
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Mäh! Att skriva på mobilen utan glasögon och med tjocka fingrar, inte är detlätt :/
  16. 8
    Mäh! Att skriva på mobilen utan glasögon och med tjocka fingrar, inte är detlätt :/
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Haha vilken bra plats att placera henne på Kanske är lite så är man gammal så gör man som man vill (även om det var personal som placerade hennes brits där)
  18. 9
    Haha vilken bra plats att placera henne på Kanske är lite så är man gammal så gör man som man vill (även om det var personal som placerade hennes brits där)
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Vad skönt att det verkar ha rett ut sig till det bättre! Vilken oro för dig.....
  20. 10
    Vad skönt att det verkar ha rett ut sig till det bättre! Vilken oro för dig.....
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    Kanske sent råd men om hon inte åkt in kan ni föreslå om boendet inte själva gör det familjeläkaren åket dit ! Blodprovet kan tas där och en läkarbedömning göras på plats för ställningstagande till ultraljud.
    Hoppas det går bra 😊
  22. 11
    Kanske sent råd men om hon inte åkt in kan ni föreslå om boendet inte själva gör det familjeläkaren åket dit ! Blodprovet kan tas där och en läkarbedömning göras på plats för ställningstagande till ultraljud.
    Hoppas det går bra 😊
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12
    Jodå, hon har åkt in,och kommit hem igen. Det är nog en propp, men det är utrett och det medicineras, så nu är allt lungt, och vi hälsar på henne i morgon istället.
  24. 12
    Jodå, hon har åkt in,och kommit hem igen. Det är nog en propp, men det är utrett och det medicineras, så nu är allt lungt, och vi hälsar på henne i morgon istället.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Tack för tipset annars. Men det var boendets läkare som ville skicka henne till sjukhuset. Och tydligen hade hon lytt till slut , när både min bror och syster sa till henne på skarpen via telefon, även om hon slängde på luren bägge gångerna
  26. 13
    Tack för tipset annars. Men det var boendets läkare som ville skicka henne till sjukhuset. Och tydligen hade hon lytt till slut , när både min bror och syster sa till henne på skarpen via telefon, även om hon slängde på luren bägge gångerna
  27. Medlem sedan
    Feb 2016
    #14
    Hoppas hon är ok!
  28. 14
    Hoppas hon är ok!
  29. Medlem sedan
    Nov 2015
    #15
    Väldigt få boenden som kan skicka prover vilka tider de vill.
  30. 15
    Väldigt få boenden som kan skicka prover vilka tider de vill.
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    Tack!
    Jo, jag tror det är hyfsat, hon fick åka hem till sig redan i går kväll.
  32. 16
    Tack!
    Jo, jag tror det är hyfsat, hon fick åka hem till sig redan i går kväll.
  33. Medlem sedan
    Oct 2014
    #17
    Hos oss kan alla det om de är ordinerade såklart av läkare
  34. 17
    Hos oss kan alla det om de är ordinerade såklart av läkare
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #18
    Familjeläkaren ska också skriva ultraljudsremiss för att slippa passera akuten.
  36. 18
    Familjeläkaren ska också skriva ultraljudsremiss för att slippa passera akuten.
  37. Medlem sedan
    Nov 2015
    #19
    Lyxigt. Här gäller bara förmiddag om man ska få iväg prover.
  38. 19
    Lyxigt. Här gäller bara förmiddag om man ska få iväg prover.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar