vad är det värsta med sommaren?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    vad är det värsta med sommaren?

    Nå, vad är det jobbigast med sommaren? Att inte kunna sova för att det är för ljust?

    Eller är det krypen. mygg och fästingar, maneter, möss på vinden och myror i köksskåpen?

    Eller att "alla andra" är lediga medans jag måste jobba?
  2. 1
    vad är det värsta med sommaren? Nå, vad är det jobbigast med sommaren? Att inte kunna sova för att det är för ljust?

    Eller är det krypen. mygg och fästingar, maneter, möss på vinden och myror i köksskåpen?

    Eller att "alla andra" är lediga medans jag måste jobba?
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2

    vad är det värsta med sommaren?

    Värmen, jag kan inte tänka klart.

    Hatar att sitta i solen när det är varmt.
  4. 2
    vad är det värsta med sommaren? Värmen, jag kan inte tänka klart.

    Hatar att sitta i solen när det är varmt.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    sitta i solen är bara skönt tidigt på våren. själva grejen med värme är ju att man kan sitta i skuggan istället, utan att frysa för det. Och gärna där det fläktar lite, så blåser myggen bort.
  6. 3
    sitta i solen är bara skönt tidigt på våren. själva grejen med värme är ju att man kan sitta i skuggan istället, utan att frysa för det. Och gärna där det fläktar lite, så blåser myggen bort.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Har nog inga värsta, måste jag erkänna... Möjligen att jag inser att jag kommer att vara utomlands när hallonen mognar i trädgården?
  8. 4
    Har nog inga värsta, måste jag erkänna... Möjligen att jag inser att jag kommer att vara utomlands när hallonen mognar i trädgården?
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Att den tar slut sen!
    Så känns det nu i alla fall. Fast i slutet av sommaren brukar jag vara rätt sugen på höst, så det ordnar väl upp sig .
  10. 5
    Att den tar slut sen!
    Så känns det nu i alla fall. Fast i slutet av sommaren brukar jag vara rätt sugen på höst, så det ordnar väl upp sig .
  11. Medlem sedan
    Apr 2008
    #6
    Du ser, alltid finns det något att vara bitter över
  12. 6
    Du ser, alltid finns det något att vara bitter över
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Ja, från i övermorgon blir det mörkare igen, det kan jag blir lite stressad över, om jag funderar för mycket.
  14. 7
    Ja, från i övermorgon blir det mörkare igen, det kan jag blir lite stressad över, om jag funderar för mycket.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Ja, om jag verkligen anstränger mig så... Fast jag kan be grannen plocka och lägga i min frys
  16. 8
    Ja, om jag verkligen anstränger mig så... Fast jag kan be grannen plocka och lägga i min frys
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Värmen. Den där som uppstår vid kombinationen av molnfri himmel och svaga eller obefintliga vindar. Eller när inte ens vindarna svalkar för att luften är så varm. Eller när det väntas åska och allting är kvavt och klibbigt.

    Just nu tycker jag det är jobbigt att jag inte kan jobba (ja det är jobbigt ofta men lite extra nu), för jag vill liksom också ha semester. Vara LEDIG, inte sjuk.

    Jag ska inte gnälla. Men nu frågade du 😉
  18. 9
    Värmen. Den där som uppstår vid kombinationen av molnfri himmel och svaga eller obefintliga vindar. Eller när inte ens vindarna svalkar för att luften är så varm. Eller när det väntas åska och allting är kvavt och klibbigt.

    Just nu tycker jag det är jobbigt att jag inte kan jobba (ja det är jobbigt ofta men lite extra nu), för jag vill liksom också ha semester. Vara LEDIG, inte sjuk.

    Jag ska inte gnälla. Men nu frågade du 😉
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    Inget...möjligtvis allergin då när den inte är i schack
  20. 10
    Inget...möjligtvis allergin då när den inte är i schack
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Krypen är väl det minst trevliga.
  22. 11
    Krypen är väl det minst trevliga.
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    Fästingar. Jag har svårt att förstå vitsen med deras existens.
  24. 12
    Fästingar. Jag har svårt att förstå vitsen med deras existens.
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13
    Alla insekter, det tycker jag är jobbigt. Och stressen över att man måste-vara-ute-och-ta-vara-på-det-fina-vädret när det egentligen finns annat man hellre vill göra.
    Jag är egentligen inte ett större fan av sommaren överhuvudtaget, gillar inte att sola och mår inte väl av för mycket värme och tycker att det oftast är så upphaussat med sommar att de flesta blir besvikna när inte vädret är perfekt.
    Vår och höst är mina favoritårstider.
  26. 13
    Alla insekter, det tycker jag är jobbigt. Och stressen över att man måste-vara-ute-och-ta-vara-på-det-fina-vädret när det egentligen finns annat man hellre vill göra.
    Jag är egentligen inte ett större fan av sommaren överhuvudtaget, gillar inte att sola och mår inte väl av för mycket värme och tycker att det oftast är så upphaussat med sommar att de flesta blir besvikna när inte vädret är perfekt.
    Vår och höst är mina favoritårstider.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Alla feta...

    brukar ju avsky sol och värme men inte jag. För mig är det tvärt om fastän jag så gott som aldrig är ute.

    Jag kan nog faktiskt inte komma på nåt värsta egentligen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Alla feta... brukar ju avsky sol och värme men inte jag. För mig är det tvärt om fastän jag så gott som aldrig är ute.

    Jag kan nog faktiskt inte komma på nåt värsta egentligen.
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Att den inte är längre. Jag hade den gärna 10 månader om året och snö de andra två.
  30. 15
    Att den inte är längre. Jag hade den gärna 10 månader om året och snö de andra två.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Inget....eller ja det skulle väl vara att sommaren är alldeles för kort.
  32. 16
    Inget....eller ja det skulle väl vara att sommaren är alldeles för kort.
  33. Medlem sedan
    Apr 2000
    #17
    Fästingar är något bland det vidrigaste jag vet.
  34. 17
    Fästingar är något bland det vidrigaste jag vet.
  35. Medlem sedan
    Nov 1998
    #18
    Solen som sticker i ögonen och bränner i ansiktet. Att jag, som tillhör den fräkniga rasen, får ännu fler fräknar i stället för den jämnbruna solbrännan.
    Värmen vid hög luftfuktighet, i alla fall om det är över 22-23 grader. Svetten som rinner över hela kroppen.
    Sen har vi insekterna: Fästingarna är värst, dom ska alltid söka sig till mina könsorgan och bita sig fast där. Eller i håret. Fast frun är fantastisk på att ta bort dom. Med Apotekets fästingutdragare med en snara på ...
    Bromsarna. Myggorna. Getingarna. Knotten.
    Och så vildsvinen och de lösa hundarna. Man kan snart inte vara i skogen utan beväpning. Hagelgevär får det bli. Eller pistol ...eller bådadera.

    Fast det är ju mysigt att bada med öronmaneter i havet, och känna räkor och krabbor pillra under fötterna. Brännmaneter är inte så kul ...
  36. 18
    Solen som sticker i ögonen och bränner i ansiktet. Att jag, som tillhör den fräkniga rasen, får ännu fler fräknar i stället för den jämnbruna solbrännan.
    Värmen vid hög luftfuktighet, i alla fall om det är över 22-23 grader. Svetten som rinner över hela kroppen.
    Sen har vi insekterna: Fästingarna är värst, dom ska alltid söka sig till mina könsorgan och bita sig fast där. Eller i håret. Fast frun är fantastisk på att ta bort dom. Med Apotekets fästingutdragare med en snara på ...
    Bromsarna. Myggorna. Getingarna. Knotten.
    Och så vildsvinen och de lösa hundarna. Man kan snart inte vara i skogen utan beväpning. Hagelgevär får det bli. Eller pistol ...eller bådadera.

    Fast det är ju mysigt att bada med öronmaneter i havet, och känna räkor och krabbor pillra under fötterna. Brännmaneter är inte så kul ...
  37. ÅJ67 m 3 kidz
    #19
    Knott-j--larna säger jag efter att jag har varit i trädgården och plockat in blommor till flädersaften.
  38. 19
    Knott-j--larna säger jag efter att jag har varit i trädgården och plockat in blommor till flädersaften.
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20
    Myggen. Jag blir så himla illa biten jämt, svullnar, får sår och ser inte klok ut. Och ont gör det, och kliar gör det. Solskyddskräm är en annan plåga, jag är så ljus att jag inte kan gå ut utan och det är ett vigt kladdande och en massa kläder blir förstörda.
  40. 20
    Myggen. Jag blir så himla illa biten jämt, svullnar, får sår och ser inte klok ut. Och ont gör det, och kliar gör det. Solskyddskräm är en annan plåga, jag är så ljus att jag inte kan gå ut utan och det är ett vigt kladdande och en massa kläder blir förstörda.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar