Rädisa med eller utan salt???
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2007
    #1

    Rädisa med eller utan salt???

    Hur äter ni dessa små beska saker.
    Min man påstår att det bara är min familj som doppar rädisorna i salt, han har aldrig sett folk göra det innan.
    Jag trodde salt var ett vanligt tillbehör.
    Kvinna, fru, mamma, anställd,matglad,lat och träningsnarkoman
  2. 1
    Rädisa med eller utan salt??? Hur äter ni dessa små beska saker.
    Min man påstår att det bara är min familj som doppar rädisorna i salt, han har aldrig sett folk göra det innan.
    Jag trodde salt var ett vanligt tillbehör.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Alltid utan, har...

    nog aldrig tänkt tanken med salt. Har dock fått för mig att det där med att äta rädisor med salt är en grej hämtad från utlandet.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Alltid utan, har... nog aldrig tänkt tanken med salt. Har dock fått för mig att det där med att äta rädisor med salt är en grej hämtad från utlandet.
  5. Medlem sedan
    Nov 2007
    #3
    Citat Ursprungligen postat av Smålandspappa Visa inlägg
    nog aldrig tänkt tanken med salt. Har dock fått för mig att det där med att äta rädisor med salt är en grej hämtad från utlandet.
    Hmmm så är det kanske, vi kommer ju från södern.....
    Kvinna, fru, mamma, anställd,matglad,lat och träningsnarkoman
  6. 3
    Citat Ursprungligen postat av Smålandspappa Visa inlägg
    nog aldrig tänkt tanken med salt. Har dock fått för mig att det där med att äta rädisor med salt är en grej hämtad från utlandet.
    Hmmm så är det kanske, vi kommer ju från södern.....
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Med om de är på en macka, utan i en sallad.
  8. 4
    Med om de är på en macka, utan i en sallad.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Alltid salt om de äts "enskilt" (dvs inte är i en sallad). Och ibland skär jag en skåra (två snitt) och har lite smör i innan saltet...
    Anna E med Viktor och Emma

    Hitta massa goda recept och matbudgettips på
    http://eklund.dyndns.org/mat/index.html -
    även med julrecept från tidigare års julsnack
    -o0===0o-
  10. 5
    Alltid salt om de äts "enskilt" (dvs inte är i en sallad). Och ibland skär jag en skåra (två snitt) och har lite smör i innan saltet...
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Tror inte det. Mina morföräldrar (lantbrukare som hade ytterst litet påverkat från utlandet i sin mathållning) odlade egna rädisor i köksträdgården och åt med salt sedan innan jag föddes.
    Nu bodde de visserligen på Fårö och det kanske kan likställas med utlandet?
  12. 6
    Tror inte det. Mina morföräldrar (lantbrukare som hade ytterst litet påverkat från utlandet i sin mathållning) odlade egna rädisor i köksträdgården och åt med salt sedan innan jag föddes.
    Nu bodde de visserligen på Fårö och det kanske kan likställas med utlandet?
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Alltid utan. Har salt och smör på många primörer med reddosor är så goda so. De är , knapriga o en skål med kallt vatten
  14. 7
    Alltid utan. Har salt och smör på många primörer med reddosor är så goda so. De är , knapriga o en skål med kallt vatten
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Du låter som...

    min kollega, hon grundar sin åsikt om Willys totalt i Sverige går bra eller dåligt efter hur många som handlar i den lokala willysbutiken

    Som jag skrev så har jag bara fått för mig, jag säger varken det ena eller andra, å andra sidan bryr jag mig egentligen inte om vilket.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Du låter som... min kollega, hon grundar sin åsikt om Willys totalt i Sverige går bra eller dåligt efter hur många som handlar i den lokala willysbutiken

    Som jag skrev så har jag bara fått för mig, jag säger varken det ena eller andra, å andra sidan bryr jag mig egentligen inte om vilket.
  17. Medlem sedan
    Jun 2004
    #9
    Alltid med salt :-) Har alltid doppat dem i salt i vår familj. Mums.
  18. 9
    Alltid med salt :-) Har alltid doppat dem i salt i vår familj. Mums.
  19. Medlem sedan
    Jan 2009
    #10
    Utan salt.
    Ha det gott!
  20. 10
    Utan salt.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Utan
  22. 11
    Utan
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar