om Skottland lämnar Storbritannien
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    om Skottland lämnar Storbritannien

    Kommer då storbritanien att ändra sin flagga?
  2. 1
    om Skottland lämnar Storbritannien Kommer då storbritanien att ändra sin flagga?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Rimligtvis, ja

    Den skotska flaggan är ju en så pass stor del av "Union Jack" att de borde ändra. Till vad kan man bara fundera över. En engelsk flagga med en drake i ett av de vita fälten?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Rimligtvis, ja Den skotska flaggan är ju en så pass stor del av "Union Jack" att de borde ändra. Till vad kan man bara fundera över. En engelsk flagga med en drake i ett av de vita fälten?
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Skottland vill blockera UKs utträde ur EU
    http://www.bbc.com/news/uk-scotland-...itics-36633244
  6. 3
    Skottland vill blockera UKs utträde ur EU
    http://www.bbc.com/news/uk-scotland-...itics-36633244
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Det lär väl bli svårt att undvika
  8. 4
    Det lär väl bli svårt att undvika
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    För två år sedan, när Skottland hade folkomröstning ifall de skulle lämna UK, så skissades det ju på olika idéer om hur UK:s flagga skulle kunna bli i stället.
    Men jag är inte alls säker på att UK ändrar flagga. Jag tror att de upplever Union Jack som deras egen, oavsett vilka "delstater" som ingår.
  10. 5
    För två år sedan, när Skottland hade folkomröstning ifall de skulle lämna UK, så skissades det ju på olika idéer om hur UK:s flagga skulle kunna bli i stället.
    Men jag är inte alls säker på att UK ändrar flagga. Jag tror att de upplever Union Jack som deras egen, oavsett vilka "delstater" som ingår.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar