Vilka har varit med om röjarfester?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Vilka har varit med om röjarfester?

    I er ungdom eller fått er hem förstörda av detta slaget av era barn kompisar:

    "På golvet låg spyor, saker uthällda, det var sprejat på toaletterna och möblerna var sönderslagna, enligt polisen."

    Svara bara ja eller nej i rubriken samt ort eller län om ni vill vara mer anonyma. Ser ju nedan att flera varit med om det i sin ungdom så blir nyfiken då jag aldrig varit i närheten av liknande varken nu eller i min ungdom.
  2. 1
    Vilka har varit med om röjarfester? I er ungdom eller fått er hem förstörda av detta slaget av era barn kompisar:

    "På golvet låg spyor, saker uthällda, det var sprejat på toaletterna och möblerna var sönderslagna, enligt polisen."

    Svara bara ja eller nej i rubriken samt ort eller län om ni vill vara mer anonyma. Ser ju nedan att flera varit med om det i sin ungdom så blir nyfiken då jag aldrig varit i närheten av liknande varken nu eller i min ungdom.
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    bara som personal där jag tagit emot ungdomar på akuten efteråt. Under mina år som sjuksköterska där, hm i alla fall minst ett sånt fall per år.
    Privat aldrig, men vi har faktiskt varit rätt stränga med att lämna ungdomarna hemma helt själva. Inte för att vi inte litat på dem utan för att vi vet att sånt här händer även ganska skötsamma ungdomar.
  4. 2
    bara som personal där jag tagit emot ungdomar på akuten efteråt. Under mina år som sjuksköterska där, hm i alla fall minst ett sånt fall per år.
    Privat aldrig, men vi har faktiskt varit rätt stränga med att lämna ungdomarna hemma helt själva. Inte för att vi inte litat på dem utan för att vi vet att sånt här händer även ganska skötsamma ungdomar.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Efter att de slagit sönder heminredning, sprejat ner toaletter och spytt överallt? Ok, det är i vilken trakt?
  6. 3
    Efter att de slagit sönder heminredning, sprejat ner toaletter och spytt överallt? Ok, det är i vilken trakt?
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    ja liknande fall. Trakt, det sker nog i hela landet då och då. Bor en timme från Stockholm
  8. 4
    ja liknande fall. Trakt, det sker nog i hela landet då och då. Bor en timme från Stockholm
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Men, ja, det sker nog i hela landet.....det vet du ju inte? Jag har ju aldrig upplevt det i min ungdom (det säger mkt då jag ver med i mkt vilda fester, men man alltid städade upp efter sig och inget togs sönder)eller nu som vuxen i mitt hem (vilket inte säger mycket då mina ungdomar inte ens funderar på dylikt).

    Det är stockholmstrakten då.
  10. 5
    Men, ja, det sker nog i hela landet.....det vet du ju inte? Jag har ju aldrig upplevt det i min ungdom (det säger mkt då jag ver med i mkt vilda fester, men man alltid städade upp efter sig och inget togs sönder)eller nu som vuxen i mitt hem (vilket inte säger mycket då mina ungdomar inte ens funderar på dylikt).

    Det är stockholmstrakten då.
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Nej. Medelstor stad.

    Jag har aldrig varit med på en fest där hemmet förstörts eller varit fullt av spyor. Inte mer än typ tappade glas och sånt som är lätt hänt oavsett ålder och fyllerigrad, nån har säkert kräkts men då i toan och inte lämnat spår efter det.
  12. 6
    Nej. Medelstor stad.

    Jag har aldrig varit med på en fest där hemmet förstörts eller varit fullt av spyor. Inte mer än typ tappade glas och sånt som är lätt hänt oavsett ålder och fyllerigrad, nån har säkert kräkts men då i toan och inte lämnat spår efter det.
  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7
    Jag har aldrig varit med om det, varken som ungdom eller vuxen. Jag är född och uppväxt i Tibro, har bott i Herrljunga och nu i Jönköping. Har även bott i både Södertälje och Linköping, men under så kort period så det är svårt att ge något vettigt svar där..
  14. 7
    Jag har aldrig varit med om det, varken som ungdom eller vuxen. Jag är född och uppväxt i Tibro, har bott i Herrljunga och nu i Jönköping. Har även bott i både Södertälje och Linköping, men under så kort period så det är svårt att ge något vettigt svar där..
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Okej, jag trodde du skrev tidigare att det var något du upplevt?

    Min upplevelse är som din. Man förstör inte ett hem liksom....
  16. 8
    Okej, jag trodde du skrev tidigare att det var något du upplevt?

    Min upplevelse är som din. Man förstör inte ett hem liksom....
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Vad skönt. För det låter ju helt galet. Att man förstör ett hem under en fest och att man kommer undan med att det är så ungdomar kan göra....
  18. 9
    Vad skönt. För det låter ju helt galet. Att man förstör ett hem under en fest och att man kommer undan med att det är så ungdomar kan göra....
  19. Medlem sedan
    Oct 2015
    #10
    Citat "Sånt hände när jag var ung också".
  20. 10
    Citat "Sånt hände när jag var ung också".
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Ok, du skrev så?

    Jag trodde därmed du visste att sådant hänt när du var ung.
  22. 11
    Ok, du skrev så?

    Jag trodde därmed du visste att sådant hänt när du var ung.
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Ja jag vet att sånt hände även när jag var ung.
  24. 12
    Ja jag vet att sånt hände även när jag var ung.
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Okej, i vilken region eller stad då?
  26. 13
    Okej, i vilken region eller stad då?
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    Stad ville du ej ange....region?
  28. 14
    Stad ville du ej ange....region?
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Räcker så
  30. 15
    Räcker så
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Ok såklart.

    Skrämmande att det kunnat fortgå med människor som förstör andras hem. Men, ja, jag har växt upp i ankdammen Sverige.
  32. 16
    Ok såklart.

    Skrämmande att det kunnat fortgå med människor som förstör andras hem. Men, ja, jag har växt upp i ankdammen Sverige.
  33. Medlem sedan
    Nov 2007
    #17
    Jag har....
    Stor stad, 25 år sedan minst.
    Det hände ganska ofta att folk förstörde saker på hemmafester.
    Spyor och annat äckel lite varstans.
    Jag har aldrig förstört något men hjälpt till med städning.
    Har aldrig haft en sådan typ av fest och mina barn har än så länge inte haft den typen av fest.
  34. 17
    Jag har....
    Stor stad, 25 år sedan minst.
    Det hände ganska ofta att folk förstörde saker på hemmafester.
    Spyor och annat äckel lite varstans.
    Jag har aldrig förstört något men hjälpt till med städning.
    Har aldrig haft en sådan typ av fest och mina barn har än så länge inte haft den typen av fest.
  35. Medlem sedan
    Oct 2015
    #18
    Usch vad hemskt!

    De som förstörde, kände de familjen som bodde där eller?
  36. 18
    Usch vad hemskt!

    De som förstörde, kände de familjen som bodde där eller?
  37. Medlem sedan
    Nov 2007
    #19
    Ja man visste ju vem det var som sabbade men de hjälpte aldrig till att röja eller ens be om ursäkt.
    Jag förstår inte ens varför de fick komma men de var väl inte direkt sådana man kunde säga nej till
  38. 19
    Ja man visste ju vem det var som sabbade men de hjälpte aldrig till att röja eller ens be om ursäkt.
    Jag förstår inte ens varför de fick komma men de var väl inte direkt sådana man kunde säga nej till
  39. Medlem sedan
    Oct 2015
    #20
    Fy vad hemskt med såna människor. Jag är glad det inte förekom där jag växte upp. Man städade undan det som skett direkt.

    Sen kom föräldrar och andra med jämna mellanrum och kollade in vad som häde. Var ju en väldigt liten Community
  40. 20
    Fy vad hemskt med såna människor. Jag är glad det inte förekom där jag växte upp. Man städade undan det som skett direkt.

    Sen kom föräldrar och andra med jämna mellanrum och kollade in vad som häde. Var ju en väldigt liten Community
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar