Den däringa urspårade festen.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1
  2. 1
    Den däringa urspårade festen. Killen ger sin syn på saken
    http://www.expressen.se/nyheter/simo...en-overdrivet/
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Där ser man.
  4. 2
    Där ser man.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    När jag läser om den där festen så kommer jag att tänka på en gång i övre tonåren när jag och två tjejkompisar bara skulle sitta hemma hos den ena tjejen en lördagkväll och prata och dela på en flaska vin. "Kommer du hem sent?" frågade mina föräldrar och jag bara "Nä, det är bara jag och A och S, det kommer att bli jättelugnt, jag är nog hemma typ innan tolv.".

    Ah, jättelugnt. Det slutade med att vi var väldans onyktra och begav oss ner till stan för att gå på Stadt (som var stället en gick på på den tiden). Inget piffande som man höll på med annars när man skulle ut, jag hade ett par halvskitiga jeans på mig och en rutig storskjorta men det gick fint tyckte jag.
    Jag gick in på Stadt lite före mina vänner men upptäckte inte förrän några timmar efteråt, när det stängde, att de inte var där. Jag roade mig kungligt ändå .

    Nästa dag visade det sig att den ena av mina vänner inte kom in eftersom hon var så onykter. Så de skulle ta taxi hem men då råkade hon kräkas i taxin. Och när de kom hem till kompisen vi varit hos så kräktes den illamående vännen även i handfatet, och råkade riva ner ett par tavlor.

    Så ja, det såg ut som efter ett fylleslag sen ....men det var ju bara vi som "delade på en flaska vin".

    Dock var ju inte polisen eller media inblandade, och internet fanns väl inte ens, så vi behövde inte stå till svars inför hela Sverige .

    (OBS!! Detta var i en småstad!)
  6. 3
    När jag läser om den där festen så kommer jag att tänka på en gång i övre tonåren när jag och två tjejkompisar bara skulle sitta hemma hos den ena tjejen en lördagkväll och prata och dela på en flaska vin. "Kommer du hem sent?" frågade mina föräldrar och jag bara "Nä, det är bara jag och A och S, det kommer att bli jättelugnt, jag är nog hemma typ innan tolv.".

    Ah, jättelugnt. Det slutade med att vi var väldans onyktra och begav oss ner till stan för att gå på Stadt (som var stället en gick på på den tiden). Inget piffande som man höll på med annars när man skulle ut, jag hade ett par halvskitiga jeans på mig och en rutig storskjorta men det gick fint tyckte jag.
    Jag gick in på Stadt lite före mina vänner men upptäckte inte förrän några timmar efteråt, när det stängde, att de inte var där. Jag roade mig kungligt ändå .

    Nästa dag visade det sig att den ena av mina vänner inte kom in eftersom hon var så onykter. Så de skulle ta taxi hem men då råkade hon kräkas i taxin. Och när de kom hem till kompisen vi varit hos så kräktes den illamående vännen även i handfatet, och råkade riva ner ett par tavlor.

    Så ja, det såg ut som efter ett fylleslag sen ....men det var ju bara vi som "delade på en flaska vin".

    Dock var ju inte polisen eller media inblandade, och internet fanns väl inte ens, så vi behövde inte stå till svars inför hela Sverige .

    (OBS!! Detta var i en småstad!)
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Ibland känner jag att det var en himla tur att Internet inte "fanns" när jag var ung
  8. 4
    Ibland känner jag att det var en himla tur att Internet inte "fanns" när jag var ung
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Ja, det kan en ju tacka sin lyckliga stjärna för
  10. 5
    Ja, det kan en ju tacka sin lyckliga stjärna för
  11. Medlem sedan
    Feb 2016
    #6
    Kan ju undra om polisen eller media överdrivit. Eller båda kanske.
  12. 6
    Kan ju undra om polisen eller media överdrivit. Eller båda kanske.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Allt vi saknar nu...

    ...är väl föräldrarnas syn på saken?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Allt vi saknar nu... ...är väl föräldrarnas syn på saken?
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Om man bemödar sig med att läsa texten man kommenterar så ser man ju faktiskt att pappan uttalade sig .
  16. 8
    Om man bemödar sig med att läsa texten man kommenterar så ser man ju faktiskt att pappan uttalade sig .
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    OK, jag skumläste

    Då framstår ju onekligen upprördheten som rätt överdriven

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    OK, jag skumläste Då framstår ju onekligen upprördheten som rätt överdriven
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar