Är folk mer korkade nu
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Är folk mer korkade nu

    Eller syns de bara mer p g a internet?
  2. 1
    Är folk mer korkade nu Eller syns de bara mer p g a internet?
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Jag tror att det blir mer uppenbart när människor kan flasha sin okunskap och sin korttänkthet på en så smidig arena som internet, faktiskt.
  4. 2
    Jag tror att det blir mer uppenbart när människor kan flasha sin okunskap och sin korttänkthet på en så smidig arena som internet, faktiskt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Nja, rent allmänt kanske inte folk är mer korkade nu men jag tror det visar sig mer. T ex visar sig bristande källkritik och konsekvenstänk mer i det enorma informationsflöde som nu finns i o m Internets alla möjligheter. Plus att Internet bildar en stor arena att visa sin korkighet på.
  6. 3
    Nja, rent allmänt kanske inte folk är mer korkade nu men jag tror det visar sig mer. T ex visar sig bristande källkritik och konsekvenstänk mer i det enorma informationsflöde som nu finns i o m Internets alla möjligheter. Plus att Internet bildar en stor arena att visa sin korkighet på.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Sen är det väl olika vad man menar med att vara korkad. Om man t ex tänker sig att man är lättledd, lättlurad om man så vill, så är säkert Internet ett ypperligt ställe att försöka få med sig dem på diverse grejer.
  8. 4
    Sen är det väl olika vad man menar med att vara korkad. Om man t ex tänker sig att man är lättledd, lättlurad om man så vill, så är säkert Internet ett ypperligt ställe att försöka få med sig dem på diverse grejer.
  9. Medlem sedan
    Nov 2015
    #5
    Folk ser saker mer i svart och vitt och letar lätta förklaringar. Kanske är det ett behov att sortera alla information vi dränks i som ligger bakom detta ?
  10. 5
    Folk ser saker mer i svart och vitt och letar lätta förklaringar. Kanske är det ett behov att sortera alla information vi dränks i som ligger bakom detta ?
  11. Medlem sedan
    Feb 2016
    #6
    Tror inte fler är korkade nu eller att de som är det är mer korkade än tidigare men att internet ger dem större plats att visa det eller råka avslöja det. Ibland när jag läser undrar jag hur människan ö h t lyckas klara att sköta ett jobb och ett hem (i de fall han el hon har det)
  12. 6
    Tror inte fler är korkade nu eller att de som är det är mer korkade än tidigare men att internet ger dem större plats att visa det eller råka avslöja det. Ibland när jag läser undrar jag hur människan ö h t lyckas klara att sköta ett jobb och ett hem (i de fall han el hon har det)
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Syns nog bara mer

    Det är lättare att göra bort sig inför hela världen idag än det var förr, plus att diverse konspirationsteorier sprids lättare.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Syns nog bara mer Det är lättare att göra bort sig inför hela världen idag än det var förr, plus att diverse konspirationsteorier sprids lättare.
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Jag tycker nog just denna enögdhet är det som visar då att någon är korkad om vi ska tala i dessa termer som jag inte känner är rätt dock. När man tror sig veta bäst och inte funderar alls över om ens egna tankar är det som är rätt. När man anser sig som "bäraren av den rätta sanningen".

    Hellre ser jag folk som funderar och oroar sig och undrar.
  16. 8
    Jag tycker nog just denna enögdhet är det som visar då att någon är korkad om vi ska tala i dessa termer som jag inte känner är rätt dock. När man tror sig veta bäst och inte funderar alls över om ens egna tankar är det som är rätt. När man anser sig som "bäraren av den rätta sanningen".

    Hellre ser jag folk som funderar och oroar sig och undrar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar