Vidareutbildning SSK
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Vidareutbildning SSK

    I höstas så påbörjade jag min SSK-vidareutbildning inom intensivvård. Dock så kom livet emellan, så jag fick ta studieuppehåll. Nu har jag fått klartecken ifrån skolan att jag kommande läsår ska få skriva min magister-uppsats som enda moment i utbildningen. Känns SÅÅÅÅÅ skönt!! Men.... VAD i tusan ska man skriva om?? Tanken jag hade inför uppsatsen jag skulle skrivit våren som gick (tillsammans med en annan tjej som jag...... iiiiiiinte riktigt klickade med, kan man säga....) känns inte helt aktuell (handlade om arbets/patientmiljön på IVA).

    Dessutom, någon som vill ha 2 st 15-åriga tjejer??? Dom är billiga idag. Gratis, till och med! Vet i tusan om jag kanske till och med betalar för att bli av med dom! Eller vänta nu..... det går ju inte, för dom har emigrerat till bonusdotterns mamma..... Små barn, små bekymmer......
    Stöd cancerfonden!
    http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-o...ollection=4675

    http://lisse1978.bloggplatsen.se

    Sjuksköterska och mamma till 2 snygg-ungar.
  2. 1
    Vidareutbildning SSK I höstas så påbörjade jag min SSK-vidareutbildning inom intensivvård. Dock så kom livet emellan, så jag fick ta studieuppehåll. Nu har jag fått klartecken ifrån skolan att jag kommande läsår ska få skriva min magister-uppsats som enda moment i utbildningen. Känns SÅÅÅÅÅ skönt!! Men.... VAD i tusan ska man skriva om?? Tanken jag hade inför uppsatsen jag skulle skrivit våren som gick (tillsammans med en annan tjej som jag...... iiiiiiinte riktigt klickade med, kan man säga....) känns inte helt aktuell (handlade om arbets/patientmiljön på IVA).

    Dessutom, någon som vill ha 2 st 15-åriga tjejer??? Dom är billiga idag. Gratis, till och med! Vet i tusan om jag kanske till och med betalar för att bli av med dom! Eller vänta nu..... det går ju inte, för dom har emigrerat till bonusdotterns mamma..... Små barn, små bekymmer......
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    *kramar om*

    Låter som om du behöver en försiktig kram. :/

    Vad gäller utbildningen låter det väldigt spännande att få skriva om ngt fritt. Kanske hur äldre behandlas i livets slutskede? Eller hur KSVB-kärringar tas om hand nuförtiden? Eller hur barn behandlas numer, jämfört med förr?
  4. 2
    *kramar om*

    Låter som om du behöver en försiktig kram. :/

    Vad gäller utbildningen låter det väldigt spännande att få skriva om ngt fritt. Kanske hur äldre behandlas i livets slutskede? Eller hur KSVB-kärringar tas om hand nuförtiden? Eller hur barn behandlas numer, jämfört med förr?
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    Tack för kramen! Den var sannerligen välbehövd.....
  6. 3
    Tack för kramen! Den var sannerligen välbehövd.....
  7. Medlem sedan
    Oct 2015
    #4
    Den var gratis, känns bara bra! Kramen alltså.

    Skulle vara kul att läsa om vad du väljer för ämne sen! I uppsatsen
  8. 4
    Den var gratis, känns bara bra! Kramen alltså.

    Skulle vara kul att läsa om vad du väljer för ämne sen! I uppsatsen
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    I will tell uou!
  10. 5
    I will tell uou!
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Niiice!
  12. 6
    Niiice!
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Men där har du det ju. " hur kan iva sjuksköterskan stötta tonårsbarn till svårt sjuka föräldrar ".
    Förvisso inget nytt men det finns mycket litteratur att söka bland.
    Hoppas det löser sig med tonårstjejer. ..inte kul.
  14. 7
    Men där har du det ju. " hur kan iva sjuksköterskan stötta tonårsbarn till svårt sjuka föräldrar ".
    Förvisso inget nytt men det finns mycket litteratur att söka bland.
    Hoppas det löser sig med tonårstjejer. ..inte kul.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Hur man ökar patientsäkerheten vid förflytt till vårdavdelning? Hur man ökar patientsäkerheten vid förflytt från avdelning till iva? Många av oss har nog upplevt frustration när patienten nekas iva-vård pga t.ex platsbrist och så hamnar de ändå där i betydligt sämre skick ett par timmar senare..
  16. 8
    Hur man ökar patientsäkerheten vid förflytt till vårdavdelning? Hur man ökar patientsäkerheten vid förflytt från avdelning till iva? Många av oss har nog upplevt frustration när patienten nekas iva-vård pga t.ex platsbrist och så hamnar de ändå där i betydligt sämre skick ett par timmar senare..
  17. Medlem sedan
    Nov 2000
    #9
    Intressant ämne, tack!
  18. 9
    Intressant ämne, tack!
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10
    Ja, det har man ju varit med om! Eller när IVA-patienten kommer till avdelningen och får åka tillbaka till IVA samma dag...... inte kul! Tack för tips!
  20. 10
    Ja, det har man ju varit med om! Eller när IVA-patienten kommer till avdelningen och får åka tillbaka till IVA samma dag...... inte kul! Tack för tips!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar