Om folk slutar köpa pälsar?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Om folk slutar köpa pälsar?

    Då slipper vi alla fängslade minkar odyl? Är det så enkelt?
  2. 1
    Om folk slutar köpa pälsar? Då slipper vi alla fängslade minkar odyl? Är det så enkelt?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Tja så gott..

    som i alla fall, skulle alla sluta flyga och åka bil så skulle våran jord må bättre, tyvärr är människor inte beredda till att göra dessa åtgärder.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Tja så gott.. som i alla fall, skulle alla sluta flyga och åka bil så skulle våran jord må bättre, tyvärr är människor inte beredda till att göra dessa åtgärder.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Men är det så enkelt? Finns det inget annat man gör med minkarna då? Mal ner dem till parfym ellr ngt?
  6. 3
    Men är det så enkelt? Finns det inget annat man gör med minkarna då? Mal ner dem till parfym ellr ngt?
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Jadå det finns det säkert, det finns...

    många påhittiga människor. Fast just minkarna tycker jag inte nå stort problem så, det finns långt värre problem där hela djurarter håller på att bli utrotade i jakten på skinn/päls, elfenben, horn osv.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Jadå det finns det säkert, det finns... många påhittiga människor. Fast just minkarna tycker jag inte nå stort problem så, det finns långt värre problem där hela djurarter håller på att bli utrotade i jakten på skinn/päls, elfenben, horn osv.
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Ja så småningom hade det ju blivit så.
  10. 5
    Ja så småningom hade det ju blivit så.
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Ja de minkar som finns nu räddas ju inte. Men så småningom hade ju minkaveln för pälsdjurstillverkning avvecklats.
  12. 6
    Ja de minkar som finns nu räddas ju inte. Men så småningom hade ju minkaveln för pälsdjurstillverkning avvecklats.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Ja, som du skriver så är ju de nu levande minkarna värdelösa då....
  14. 7
    Ja, som du skriver så är ju de nu levande minkarna värdelösa då....
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Om ingen köper det , så kommer det inte heller att produserar. så visst, delvis är det så enkelt. Men eftersom det nog alltid kommer finnas personer som inte bryr sej så mycket om hur något tillverkas, så tror jag mer på lagstiftningsvägen, just när det gäller mink.

    Personligen bryr jag mej inte så mycket om minkar i sig, men alla djur vi håller för vår egen skiull, de bör ha drägliga levnadvilkor medans de lever. var sig det är djur för kött eller hälls elller av annan anledning
  16. 8
    Om ingen köper det , så kommer det inte heller att produserar. så visst, delvis är det så enkelt. Men eftersom det nog alltid kommer finnas personer som inte bryr sej så mycket om hur något tillverkas, så tror jag mer på lagstiftningsvägen, just när det gäller mink.

    Personligen bryr jag mej inte så mycket om minkar i sig, men alla djur vi håller för vår egen skiull, de bör ha drägliga levnadvilkor medans de lever. var sig det är djur för kött eller hälls elller av annan anledning
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Nej, men jag tänkte om man kan göra typ minkolja och ändå tjäna pengar.
  18. 9
    Nej, men jag tänkte om man kan göra typ minkolja och ändå tjäna pengar.
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Minkolja vet jag inte vad det är, och pengar får man bara när någon köper det. Så jag förstår nog inte din fråga, om jag ska vara ärlig.
  20. 10
    Minkolja vet jag inte vad det är, och pengar får man bara när någon köper det. Så jag förstår nog inte din fråga, om jag ska vara ärlig.
  21. Medlem sedan
    Oct 2015
    #11
    Jag vet inte om det finns ngn olja man kan ta från minkarna. Läst ngt om parfymindustrin.

    Tack för att du engagerar dig!
  22. 11
    Jag vet inte om det finns ngn olja man kan ta från minkarna. Läst ngt om parfymindustrin.

    Tack för att du engagerar dig!
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Förmodligen. Marknaden försvinner ju i så fall.
  24. 12
    Förmodligen. Marknaden försvinner ju i så fall.
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Ja, tänkte det skulle bli så. Vad händer då med dagens minkar?
  26. 13
    Ja, tänkte det skulle bli så. Vad händer då med dagens minkar?
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Marknaden vänder ju inte i ett nafs, så producenterna hinner nog trappa ned.
  28. 14
    Marknaden vänder ju inte i ett nafs, så producenterna hinner nog trappa ned.
  29. Medlem sedan
    Jan 2009
    #15
    När folk slutar köpa minkpälsar så reas de sista pälsarna ut och köps av människor som inte hade köpt dem idag.
    Ha det gott!
  30. 15
    När folk slutar köpa minkpälsar så reas de sista pälsarna ut och köps av människor som inte hade köpt dem idag.
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Ja, så blir det nog. Men sen kanske det slutar vara intressant med minkodlingar?
  32. 16
    Ja, så blir det nog. Men sen kanske det slutar vara intressant med minkodlingar?
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17
    Parfym av malen mink???
  34. 17
    Parfym av malen mink???
  35. Medlem sedan
    Oct 2015
    #18

    Om folk slutar köpa pälsar?

    Haha, googlade nu. Var mysk jag hade i tankarna tror jag, iaf utifrån det jag hittade.

    Från testiklarna från myskhjortar....
  36. 18
    Om folk slutar köpa pälsar? Haha, googlade nu. Var mysk jag hade i tankarna tror jag, iaf utifrån det jag hittade.

    Från testiklarna från myskhjortar....
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar