Uppgradering till Windows 10
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Uppgradering till Windows 10

    Har ikväll satsat på att ta vara på erbjudandet om att installera Windows 10 i min laptop (med Windows 7). I den avsikten klickade jag på knappen "Uppgradera nu" i det särskilda erbjudandefönster, som har laddats ned till datorn sedan ungefär ett år tillbaka. Fönstret ändrades då och blev vitt, förutom en liten väntesymbol (ett snurrande hjul) och ordet "Vänta". Så har det nu sett ut, utan förändringar, i en dryg halvtimme. Man börjar undra vad som pågår. Eller möjligen INTE pågår. Är det någon som känner igen fenomenet?
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Uppgradering till Windows 10 Har ikväll satsat på att ta vara på erbjudandet om att installera Windows 10 i min laptop (med Windows 7). I den avsikten klickade jag på knappen "Uppgradera nu" i det särskilda erbjudandefönster, som har laddats ned till datorn sedan ungefär ett år tillbaka. Fönstret ändrades då och blev vitt, förutom en liten väntesymbol (ett snurrande hjul) och ordet "Vänta". Så har det nu sett ut, utan förändringar, i en dryg halvtimme. Man börjar undra vad som pågår. Eller möjligen INTE pågår. Är det någon som känner igen fenomenet?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Njae det kan ta ett...

    tag ibland. Nu är det ett tag sen du skrev de så du borde nog vara klar nu, eller?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Njae det kan ta ett... tag ibland. Nu är det ett tag sen du skrev de så du borde nog vara klar nu, eller?
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Oj såg fel...

    så konstigt, det visar olika tider om man inte är inloggad och om man är inloggad, konstigt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Oj såg fel... så konstigt, det visar olika tider om man inte är inloggad och om man är inloggad, konstigt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Det pågår fortfarande. Jag kan möjligen tänka mig att datorn håller på att ladda ned programvaran (3 Gb), men man brukar ju då kunna följa förloppet i en "termometer".
  8. 4
    Det pågår fortfarande. Jag kan möjligen tänka mig att datorn håller på att ladda ned programvaran (3 Gb), men man brukar ju då kunna följa förloppet i en "termometer".
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Mm låter knepigt men..

    det är bara att låta det stå på. har för mig att det tog en jäkla tid på någon utav burkarna här.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Mm låter knepigt men.. det är bara att låta det stå på. har för mig att det tog en jäkla tid på någon utav burkarna här.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Förmodligen. Efter en timme dök Windows Update-fönstret upp med meddelande om att det laddar ned Windows 10. När det nu har jobbat i en halvtimme har det laddat ned - 0 %!
  12. 6
    Förmodligen. Efter en timme dök Windows Update-fönstret upp med meddelande om att det laddar ned Windows 10. När det nu har jobbat i en halvtimme har det laddat ned - 0 %!
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Nja låt det stå..

    på, det kan ta tid tyvärr.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Nja låt det stå.. på, det kan ta tid tyvärr.
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Ja, fortfarande 0 %! Datorn får väl jobba natten igenom.
  16. 8
    Ja, fortfarande 0 %! Datorn får väl jobba natten igenom.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Jag minns det tog en jävla tid. Men inte hur lång....
  18. 9
    Jag minns det tog en jävla tid. Men inte hur lång....
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Mycket märkligt men...

    låt den tugga genom natten. Hör av dig hur det gick sen.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Mycket märkligt men... låt den tugga genom natten. Hör av dig hur det gick sen.
  21. Medlem sedan
    Nov 2015
    #11
    Hur gick det? Sonen fick ta bort 10:an och återgå till den gamla. Datorn krånglade konstant efter uppgraderingen.
  22. 11
    Hur gick det? Sonen fick ta bort 10:an och återgå till den gamla. Datorn krånglade konstant efter uppgraderingen.
  23. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #12

    Jag är nöjd med 7:an

    Jag har aldrig varit med om någon uppgradering av något operativsystem som inte kräver mer minne och mer hårddiskutrymme så jag har tackat nej till det ständiga tjatandet om Win 10. Min dator är nog 6 år gammal och har inte så väldigt mycket minne över så jag klickar bort det där om uppgradering.

    Berätta gärna hur det gick och om Win10 är värt att ha!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  24. 12
    Jag är nöjd med 7:an Jag har aldrig varit med om någon uppgradering av något operativsystem som inte kräver mer minne och mer hårddiskutrymme så jag har tackat nej till det ständiga tjatandet om Win 10. Min dator är nog 6 år gammal och har inte så väldigt mycket minne över så jag klickar bort det där om uppgradering.

    Berätta gärna hur det gick och om Win10 är värt att ha!
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Nu på morgonen står det "Förbereder installation". Det har jag sett i en timme nu.
  26. 13
    Nu på morgonen står det "Förbereder installation". Det har jag sett i en timme nu.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Win 10 är...

    helt klart värt att ha, om man får det gratis med, varför inte, om nåt år eller två kommer man ändå fasa ut de gamla operativsystemen en efter en. Men det är klart att datorn ska ju orka med det också, jag upplever dock att 10:an fungerar lättare och smidigare på min 5 år gamla burk än vad 7:an gjorde, man slipper också den där tramsiga appmenyn.

    Så fråga du mig så är jag helt klart för en uppgradering.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Win 10 är... helt klart värt att ha, om man får det gratis med, varför inte, om nåt år eller två kommer man ändå fasa ut de gamla operativsystemen en efter en. Men det är klart att datorn ska ju orka med det också, jag upplever dock att 10:an fungerar lättare och smidigare på min 5 år gamla burk än vad 7:an gjorde, man slipper också den där tramsiga appmenyn.

    Så fråga du mig så är jag helt klart för en uppgradering.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Ha ha ja det låter ju...

    helt otroligt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Ha ha ja det låter ju... helt otroligt.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Hmm.... Låter ju inte bra. Efter en natts nedladdning har datorn nu i minst en timme förberett installation - så till helgen är kanske halva programvaran installerad.
  32. 16
    Hmm.... Låter ju inte bra. Efter en natts nedladdning har datorn nu i minst en timme förberett installation - så till helgen är kanske halva programvaran installerad.
  33. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Skall absolut återkomma till det, om det i slutänden över huvud taget har blivit någon installation.
  34. 17
    Skall absolut återkomma till det, om det i slutänden över huvud taget har blivit någon installation.
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Min dator är f.ö. också sex år gammal.
  36. 18
    Min dator är f.ö. också sex år gammal.
  37. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #19

    Appmenyn?

    Vilken appmeny menar du i Win7?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  38. 19
    Appmenyn? Vilken appmeny menar du i Win7?
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Ahh sorry...

    tänkte på win 8, tog fel, sorry.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  40. 20
    Ahh sorry... tänkte på win 8, tog fel, sorry.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar