Jag har ett gammalt fult
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Jag har ett gammalt fult

    Plåtskjul i trädgården som dock fyller din funktion sp jag vill ha kvar den
    En snilleblixt kom dock över mig o jag funderar på att gömma dess fulhet med ...vildvin kanske?
    Hur snabbt växer en sån eller finns det något annat som kan täcka ett fult brunt skjul?
  2. 1
    Jag har ett gammalt fult Plåtskjul i trädgården som dock fyller din funktion sp jag vill ha kvar den
    En snilleblixt kom dock över mig o jag funderar på att gömma dess fulhet med ...vildvin kanske?
    Hur snabbt växer en sån eller finns det något annat som kan täcka ett fult brunt skjul?
  3. Medlem sedan
    Oct 2015
    #2
    Humle växer nog så fort, men det är ju en perenn som kommer år för år?

    Kan du inte måla skjulet i en glad färg? Typ gult, eller regnbågen?
  4. 2
    Humle växer nog så fort, men det är ju en perenn som kommer år för år?

    Kan du inte måla skjulet i en glad färg? Typ gult, eller regnbågen?
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    Är inte vildvin set ? Jag vill ha något som är fint och gärna året runt * drömmer om att få skjulet stt se ut fom en engelsk sagokoja "
  6. 3
    Är inte vildvin set ? Jag vill ha något som är fint och gärna året runt * drömmer om att få skjulet stt se ut fom en engelsk sagokoja "
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag hade målat skjulet i nån färg som passar med resten.
  8. 4
    Jag hade målat skjulet i nån färg som passar med resten.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Ja, typ så.....
  10. 5
    Ja, typ så.....
  11. Medlem sedan
    Nov 1998
    #6
    Vad tror du om murgröna?

    Murgröna är vintergrönt och här täcker det från vår postlåda och inåt och delvis på väggarna:
    https://www.google.se/maps/@56.37615...8i6656!6m1!1e1
  12. 6
    Vad tror du om murgröna?

    Murgröna är vintergrönt och här täcker det från vår postlåda och inåt och delvis på väggarna:
    https://www.google.se/maps/@56.37615...8i6656!6m1!1e1
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Skjulet står nere i ett hörn av vår ganska stora trädgård och runt ena sidan är det ett stort parti träd o buskar ( grannens) som gör det svårt att måla. Tänker oxå att det är på tok för mycket jobb att göra också ☺
  14. 7
    Skjulet står nere i ett hörn av vår ganska stora trädgård och runt ena sidan är det ett stort parti träd o buskar ( grannens) som gör det svårt att måla. Tänker oxå att det är på tok för mycket jobb att göra också ☺
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Snyggt. Kan absolut vara något. Tack.
  16. 8
    Snyggt. Kan absolut vara något. Tack.
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    Minikiwi, en bekant har satt för att täcka i zon 3-4.
    Växte upp snabbt och ungar har något att äta (blir hur mkt frukt som helst)

    http://mlb-d2-p.mlstatic.com/mini-ki...g?square=false
  18. 9
    Minikiwi, en bekant har satt för att täcka i zon 3-4.
    Växte upp snabbt och ungar har något att äta (blir hur mkt frukt som helst)

    http://mlb-d2-p.mlstatic.com/mini-ki...g?square=false
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10
    Vindruvor har en grannarna, det se väldigt rart, lummigt och gott ut. Men nu pratar vi Skåne förstås. Mikos förslag på minikiwi lät kul.

    Sen blir det ju lite pilligare om du vill ha städsegröna växter. De jag kommer på har giftiga bär och det är ju ingen höjdare när man har barn. Då hade jag hellre tagit en vintergrön som iofs tappar bladen men gör det rätt sent.
  20. 10
    Vindruvor har en grannarna, det se väldigt rart, lummigt och gott ut. Men nu pratar vi Skåne förstås. Mikos förslag på minikiwi lät kul.

    Sen blir det ju lite pilligare om du vill ha städsegröna växter. De jag kommer på har giftiga bär och det är ju ingen höjdare när man har barn. Då hade jag hellre tagit en vintergrön som iofs tappar bladen men gör det rätt sent.
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    Ah det gillade jag ! Tack det blir det ☺
  22. 11
    Ah det gillade jag ! Tack det blir det ☺
  23. Medlem sedan
    Oct 2014
    #12
    Det är ju roligare med sånt som kan ätas onekligen då det landar nog på kiwi.😊
  24. 12
    Det är ju roligare med sånt som kan ätas onekligen då det landar nog på kiwi.😊
  25. Pyssling
    #13
    Vindruvor hade vi förut, det täckte typ halva huset och var jättefint två-tre månader om året, resten av året såg det ut som en brun rishög bara.
    Men de växer verkligen asfort, jag ställde min cykel bredvid väggen en sommar och efter bara två dagar hade den slingrat sig fast i cykeln.

    Om minikiwi är vintergrön hade jag valt det istället, annars murgröna som ju också växer fort plus inte är så himla ful på vintern som de växter som inte är vintergröna. Det ser verkligen skit-trist ut med en hel vägg täckt av en rishög, som inte vintergröna klängväxter faktiskt blir på vintern.
  26. 13
    Vindruvor hade vi förut, det täckte typ halva huset och var jättefint två-tre månader om året, resten av året såg det ut som en brun rishög bara.
    Men de växer verkligen asfort, jag ställde min cykel bredvid väggen en sommar och efter bara två dagar hade den slingrat sig fast i cykeln.

    Om minikiwi är vintergrön hade jag valt det istället, annars murgröna som ju också växer fort plus inte är så himla ful på vintern som de växter som inte är vintergröna. Det ser verkligen skit-trist ut med en hel vägg täckt av en rishög, som inte vintergröna klängväxter faktiskt blir på vintern.
  27. Medlem sedan
    Oct 2014
    #14
    Vi hade vindruvor men bor nog lite för norrut för att det ska bli bra.
  28. 14
    Vi hade vindruvor men bor nog lite för norrut för att det ska bli bra.
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Jag visste inte att det fanns, men killarnas kompis mamma hade tagit ner vinrankorna för att några dött och satt sån där. Tror det var förrförra sommaren. Igår var de fulla med kiwi. I Hallsbergs kommun så södra mellansverige men zon 3 eller 4.

    Prova, jag funderar på att göra det själv också
  30. 15
    Jag visste inte att det fanns, men killarnas kompis mamma hade tagit ner vinrankorna för att några dött och satt sån där. Tror det var förrförra sommaren. Igår var de fulla med kiwi. I Hallsbergs kommun så södra mellansverige men zon 3 eller 4.

    Prova, jag funderar på att göra det själv också
  31. Pyssling
    #16
    Ja det gjorde nog vi också eftersom de, som jag skrev, bara var fina två-tre månader om året.
    De är ju inte gröna året om och då blir det inte snyggt om man har en hel vägg eller för all del ett helt skjul täckta av dem. Något vintergrönt blir betydligt snyggare då.
  32. 16
    Ja det gjorde nog vi också eftersom de, som jag skrev, bara var fina två-tre månader om året.
    De är ju inte gröna året om och då blir det inte snyggt om man har en hel vägg eller för all del ett helt skjul täckta av dem. Något vintergrönt blir betydligt snyggare då.
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    Köpte du något och om ja vad blev det? /nyfiken
  34. 17
    Köpte du något och om ja vad blev det? /nyfiken
  35. Medlem sedan
    Oct 2014
    #18
    Citat Ursprungligen postat av - Miko - Visa inlägg
    Köpte du något och om ja vad blev det? /nyfiken
    Kommer köpa kiwi i höst och plantera. Just nu är jag nästan en månad på en ö i Medelhavet.
  36. 18
    Citat Ursprungligen postat av - Miko - Visa inlägg
    Köpte du något och om ja vad blev det? /nyfiken
    Kommer köpa kiwi i höst och plantera. Just nu är jag nästan en månad på en ö i Medelhavet.
  37. Medlem sedan
    Oct 2006
    #19
    ah kul, både kiwin och ön
    Berätta sen om det blir bra. Verkar vara en rolig växt iaf!
  38. 19
    ah kul, både kiwin och ön
    Berätta sen om det blir bra. Verkar vara en rolig växt iaf!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar