Bara jag?
Försöker bli med barn
  1. ttmt?
    #1

    Bara jag?

    Måste väl finnas fler här som försöker bli gravida eller?
    Känns väldigt tyst här, vill ju ha någon att analysera, hoppas och våndas med
  2. 1
    Bara jag? Måste väl finnas fler här som försöker bli gravida eller?
    Känns väldigt tyst här, vill ju ha någon att analysera, hoppas och våndas med
  3. Medlem sedan
    Aug 2016
    #2
    Hej Ttmt!

    Jodå, vi håller på att prata om vi ska försöka men då kommer bebben bli en liten sladdis då vi har tonårsbarn hemma så det är väl åldersskillnaden på barnen och vår ålder som vi tvekar på så vi planerar lite

    Jag kan hålla med om att det är dåligt med svar på denna sida.

    Har ni försökt länge? Din ålder? Första barnet?

    Jättekul att ni är påväg att skaffa en liten underbar bebis
  4. 2
    Hej Ttmt!

    Jodå, vi håller på att prata om vi ska försöka men då kommer bebben bli en liten sladdis då vi har tonårsbarn hemma så det är väl åldersskillnaden på barnen och vår ålder som vi tvekar på så vi planerar lite

    Jag kan hålla med om att det är dåligt med svar på denna sida.

    Har ni försökt länge? Din ålder? Första barnet?

    Jättekul att ni är påväg att skaffa en liten underbar bebis
  5. ttmt?
    #3
    Å vad kul med lite respons

    Jag och mannen är 44 år båda två och vi började familjebildandet sent i livet och vi har två flickor och två pojkar sen innan (födda -07, -09, -12 och -15) ammar fortfarande minstingen

    Första månaden som vi verkligen försöker men lyckades bara ha sex 2 ggr i anknytning till ÄL så får se om vi lyckats, är ju en evighet kvar till BIM (läs 5 dagar)

    Och du...man är inte äldre än man känner sig
  6. 3
    Å vad kul med lite respons

    Jag och mannen är 44 år båda två och vi började familjebildandet sent i livet och vi har två flickor och två pojkar sen innan (födda -07, -09, -12 och -15) ammar fortfarande minstingen

    Första månaden som vi verkligen försöker men lyckades bara ha sex 2 ggr i anknytning till ÄL så får se om vi lyckats, är ju en evighet kvar till BIM (läs 5 dagar)

    Och du...man är inte äldre än man känner sig
  7. Medlem sedan
    Aug 2016
    #4
    Ja, jättekul att dela tankar och erfarenheter!

    Jag är 38 år och min make 40 år och har 2 st barn 18 och 15 år från ett tidigare äktenskap. Min nuvarande make har också 2 st barn sen tidigare förhållande 13 och 8 år. Vi har varit gifta i 3 år och ett par i 5 år. Det komiska i detta förhållande är att min nuvarande make är min tonårskärlek som blommade upp igen efter många år. Han har på något sätt funnits i bakhuvudet hela tiden.

    Nu är vi gifta och köpte ett radhus förra året. Mina barn bor hos oss på heltid och hans 8 åring varannan vecka och hans dotter kommer lite då och då, men hon bor hemma hos sin mamma.

    Blev gravid förra året, men slutade i missfall. Denna graviditet var inte planerad för vi har bestämt att INTE skaffa gemensamma barn och det lutade ändå åt att inte behålla....men såhär efteråt hände något med våra känslor och nu funderar vi på ett barn.

    Vi är lite kluvna och vet inte riktigt vad som är rätt eller fel för oss. Men visst är vi lite sugna på en bebis. Min dotter är 18 år och är påväg in i vuxenlivet så det är väl det som tar emot lite

    Kul då kanske ni snart har en liten bebis
  8. 4
    Ja, jättekul att dela tankar och erfarenheter!

    Jag är 38 år och min make 40 år och har 2 st barn 18 och 15 år från ett tidigare äktenskap. Min nuvarande make har också 2 st barn sen tidigare förhållande 13 och 8 år. Vi har varit gifta i 3 år och ett par i 5 år. Det komiska i detta förhållande är att min nuvarande make är min tonårskärlek som blommade upp igen efter många år. Han har på något sätt funnits i bakhuvudet hela tiden.

    Nu är vi gifta och köpte ett radhus förra året. Mina barn bor hos oss på heltid och hans 8 åring varannan vecka och hans dotter kommer lite då och då, men hon bor hemma hos sin mamma.

    Blev gravid förra året, men slutade i missfall. Denna graviditet var inte planerad för vi har bestämt att INTE skaffa gemensamma barn och det lutade ändå åt att inte behålla....men såhär efteråt hände något med våra känslor och nu funderar vi på ett barn.

    Vi är lite kluvna och vet inte riktigt vad som är rätt eller fel för oss. Men visst är vi lite sugna på en bebis. Min dotter är 18 år och är påväg in i vuxenlivet så det är väl det som tar emot lite

    Kul då kanske ni snart har en liten bebis
  9. Anonym
    #5
    Vad kul med en nygammal kärlek

    Kan förstå att det är lite kluvet att börja om när man har så stora barn, våra är ju inte så stora än utan fått med jämna mellanrum
  10. 5
    Vad kul med en nygammal kärlek

    Kan förstå att det är lite kluvet att börja om när man har så stora barn, våra är ju inte så stora än utan fått med jämna mellanrum
  11. Medlem sedan
    Aug 2016
    #6
    Vi har bestämt oss att försöka och blir det så blir det
  12. 6
    Vi har bestämt oss att försöka och blir det så blir det
  13. ttmt?
    #7
    Ååå vad kul, då har jag någon som håller mig sällskap här inne
  14. 7
    Ååå vad kul, då har jag någon som håller mig sällskap här inne
  15. ttmt?
    #8
    Mens idag så får väl hänga här 1 månad till...tur det är mysigt att försöka iaf får kanske sluta amma liten om det ska lyckas bli någon lillbroster?!
  16. 8
    Mens idag så får väl hänga här 1 månad till...tur det är mysigt att försöka iaf får kanske sluta amma liten om det ska lyckas bli någon lillbroster?!
  17. Medlem sedan
    Aug 2016
    #9
    Synd att mensen kom, men bara att fortsätta
  18. 9
    Synd att mensen kom, men bara att fortsätta
  19. Medlem sedan
    Dec 2015
    #10

    Hoppar in i tråden

    Hoppar in i tråden. Har tre barn i huset, 15,9&7 år gamla

    Har idag tagit ut spiralen så vi har landat i beslutet att försöka. Tidigare barn har blivit till på första försöket men man var ju något yngre då ;-)
    BIM är väl ca 17/10 då vi beslutade oss direkt efter senaste ÄL men men... Nu kööööööör vi :-)
  20. 10
    Hoppar in i tråden Hoppar in i tråden. Har tre barn i huset, 15,9&7 år gamla

    Har idag tagit ut spiralen så vi har landat i beslutet att försöka. Tidigare barn har blivit till på första försöket men man var ju något yngre då ;-)
    BIM är väl ca 17/10 då vi beslutade oss direkt efter senaste ÄL men men... Nu kööööööör vi :-)
  21. ttmt?
    #11
    Välkommen, kul om vi lir fler här, nästa BIM för mig är 5/10
  22. 11
    Välkommen, kul om vi lir fler här, nästa BIM för mig är 5/10
  23. Medlem sedan
    Aug 2016
    #12
    Hej! Det var ett tag sen jag var här inne, men ville bara berätta att i morse plussade jag Å nu kommer alla tankar, är vi för gamla, har vi råd, klarar vi detta? Klart vi gör!! Men det var 16 år sedan jag var gravid
  24. 12
    Hej! Det var ett tag sen jag var här inne, men ville bara berätta att i morse plussade jag Å nu kommer alla tankar, är vi för gamla, har vi råd, klarar vi detta? Klart vi gör!! Men det var 16 år sedan jag var gravid
  25. ttmt?
    #13
    Det är därför man är gravid så länge för att man ska hinna landa i all oro och fixa det som kan fixas
  26. 13
    Det är därför man är gravid så länge för att man ska hinna landa i all oro och fixa det som kan fixas
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar