Gravid trots negativt test?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2016
    #1

    Gravid trots negativt test?

    Hej, jag misstänker och hoppas på att jag är gravid, väntar min mens idag och tog ett test som visade negativt. Min mens är nästan aldrig sen, i två veckor har jag haft symtom: illamående, extrem yrsel, större bröst, lättare för att gråta, mycket uppsvälld mage, väldigt trött och utmattad, svettas och kissar oftare. Hade oskyddat sex på en fertil dag, ca 2-3 dagar innan äl. Tog ppiller i fem dagar med start mitt i mensveckan men slutade pga av extremt illamående. Ska göra ett nytt test om tre dagar. Är otroligt orolig för ytterligare ett negativt resultat.😭Då måste det vara något fel på mig fruktar jag. Vad tror ni?!!
  2. 1
    Gravid trots negativt test? Hej, jag misstänker och hoppas på att jag är gravid, väntar min mens idag och tog ett test som visade negativt. Min mens är nästan aldrig sen, i två veckor har jag haft symtom: illamående, extrem yrsel, större bröst, lättare för att gråta, mycket uppsvälld mage, väldigt trött och utmattad, svettas och kissar oftare. Hade oskyddat sex på en fertil dag, ca 2-3 dagar innan äl. Tog ppiller i fem dagar med start mitt i mensveckan men slutade pga av extremt illamående. Ska göra ett nytt test om tre dagar. Är otroligt orolig för ytterligare ett negativt resultat.😭Då måste det vara något fel på mig fruktar jag. Vad tror ni?!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2016
    #2
    Är det någon som varit gravid trots negativt resultat? Slutade med mina antidepressiva för några veckor sedan, kan det påverka resultatet om det finns kvar i blodet?
  4. 2
    Är det någon som varit gravid trots negativt resultat? Slutade med mina antidepressiva för några veckor sedan, kan det påverka resultatet om det finns kvar i blodet?
  5. Medlem sedan
    Aug 2016
    #3
    Hej!
    Jag har varit gravid trots ett negativt test. Jag gjorde sedan ett nytt test några dagar senare som var positivt.
  6. 3
    Hej!
    Jag har varit gravid trots ett negativt test. Jag gjorde sedan ett nytt test några dagar senare som var positivt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2016
    #4
    Hur många dagar efter väntad mens var det?
  8. 4
    Hur många dagar efter väntad mens var det?
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Hej,

    Jag hade liknande problem för ett tag sedan. Vad jag gjorde var att jag ringde http://www.billiga-tester.se/ och frågade vad dem förelsog att jag skulle göra sett till min situation.
    Fick några olika test hemskickade då det ibland kan variera i kvalitet och visst var jag gravid
  10. 5
    Hej,

    Jag hade liknande problem för ett tag sedan. Vad jag gjorde var att jag ringde http://www.billiga-tester.se/ och frågade vad dem förelsog att jag skulle göra sett till min situation.
    Fick några olika test hemskickade då det ibland kan variera i kvalitet och visst var jag gravid
  11. Medlem sedan
    May 2017
    #6
    Ser att det vara längesen denna tråd var uppe. Men ville dela med mig av min upplevelse. Gjorde fyra negativa tester (såklart inte samma dag), var ändå gravid.
    Min graviditet stämmer inte alls med mina mensar och jag har hört att man kan få flera ägglossningar på en månad men det är ovanligt. Så ibland kan man behöva vänta längre innan ett test ger positivt resultat. Hoppas det gick bra och att du fick din efterlängtade bebis! :-)
  12. 6
    Ser att det vara längesen denna tråd var uppe. Men ville dela med mig av min upplevelse. Gjorde fyra negativa tester (såklart inte samma dag), var ändå gravid.
    Min graviditet stämmer inte alls med mina mensar och jag har hört att man kan få flera ägglossningar på en månad men det är ovanligt. Så ibland kan man behöva vänta längre innan ett test ger positivt resultat. Hoppas det gick bra och att du fick din efterlängtade bebis! :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar