En pytteliten enkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    En pytteliten enkät

    Vad gör du just nu?

    Vad ska du göra sen?
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  2. 1
    En pytteliten enkät Vad gör du just nu?

    Vad ska du göra sen?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Vaknat nyss av samtal från verkstaden där min bil är att felet kommer kosta ca 40 000 kr o inte bara 7000 som de trodde. Orkar inte ens bli upprörd. Roddar med försäkringsbolaget och håller tummarna att skadan tas av dem få bilen inte är 6 år ens. Pratar med maken om vad vi ska byta till för bil när vi kommer hem. Tyvärr måste vi ha två.
    Nåja det är en värdslig sak.
    Ska åka in till staden här och äta lunch och gå till stranden med barnen.
    Läsa sola och softa lite till.
  4. 2
    Vaknat nyss av samtal från verkstaden där min bil är att felet kommer kosta ca 40 000 kr o inte bara 7000 som de trodde. Orkar inte ens bli upprörd. Roddar med försäkringsbolaget och håller tummarna att skadan tas av dem få bilen inte är 6 år ens. Pratar med maken om vad vi ska byta till för bil när vi kommer hem. Tyvärr måste vi ha två.
    Nåja det är en värdslig sak.
    Ska åka in till staden här och äta lunch och gå till stranden med barnen.
    Läsa sola och softa lite till.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Käkar det jag vågar käka (typ ostmackor) innan jag ska till VC för allergiutredning.

    Sen efter att ha blivit stucken och testad och pratat med min läkare tar jag och sonen nog en slö dag. Maken är bortrest i jobb, närmare dig än mig , så vi kan göra typ vad vi vill.
  6. 3
    Käkar det jag vågar käka (typ ostmackor) innan jag ska till VC för allergiutredning.

    Sen efter att ha blivit stucken och testad och pratat med min läkare tar jag och sonen nog en slö dag. Maken är bortrest i jobb, närmare dig än mig , så vi kan göra typ vad vi vill.
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Just nu har jag lunch.
    Efter lunchen ska jag fortsätta jobba och i em ska jag till tandläkaren
  8. 4
    Just nu har jag lunch.
    Efter lunchen ska jag fortsätta jobba och i em ska jag till tandläkaren
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Jag jobbar just nu. I eftermiddag ser jag fram emot att höra hur barnen har haft det under sin första skoldag. Båda börjar i nya skolor idag (även om yngsta behåller klassen och en del lärare, det är i huvudsak ett lokalbyte men till en större skola på helt annan plats).
  10. 5
    Jag jobbar just nu. I eftermiddag ser jag fram emot att höra hur barnen har haft det under sin första skoldag. Båda börjar i nya skolor idag (även om yngsta behåller klassen och en del lärare, det är i huvudsak ett lokalbyte men till en större skola på helt annan plats).
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Ja det var ju skillnad i pris.
    Tur att det är världsligt
  12. 6
    Ja det var ju skillnad i pris.
    Tur att det är världsligt
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Oh, var är han nånstans?

    Ni gör rätt i att ta en slö dag! Det kan behövas.
  14. 7
    Oh, var är han nånstans?

    Ni gör rätt i att ta en slö dag! Det kan behövas.
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Yeck, tandläkaren... :/. Det enda som är värre (i den kategorin då, för mig) är gynekologen.
    Lycka till med tandläkarbesöket!
  16. 8
    Yeck, tandläkaren... :/. Det enda som är värre (i den kategorin då, för mig) är gynekologen.
    Lycka till med tandläkarbesöket!
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Spännande! Hoppas att det har gått jättebra för dem båda .
  18. 9
    Spännande! Hoppas att det har gått jättebra för dem båda .
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Han borde snart vara i Motala om han inte redan är framme. Date med högsta chefen 😉 och kick off.
  20. 10
    Han borde snart vara i Motala om han inte redan är framme. Date med högsta chefen 😉 och kick off.
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    Just nu jobbar jag, har korrekturläst åt en kollega och så har jag varit i kontakt med Naturskyddsföreningen angående palmolja som jag gör lite research om.

    Snart (NU faktiskt, ser jag när jag kollar på klockan!) ska jag åka hem. Eller jag ska ta ut lite pengar först, för i eftermiddag ska vi åka på loppis när sambon kommer hem från jobbet.
  22. 11
    Just nu jobbar jag, har korrekturläst åt en kollega och så har jag varit i kontakt med Naturskyddsföreningen angående palmolja som jag gör lite research om.

    Snart (NU faktiskt, ser jag när jag kollar på klockan!) ska jag åka hem. Eller jag ska ta ut lite pengar först, för i eftermiddag ska vi åka på loppis när sambon kommer hem från jobbet.
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Ahaa, jamen det är ju närmare mig än dig. Men inte jättenära mig ändå
  24. 12
    Ahaa, jamen det är ju närmare mig än dig. Men inte jättenära mig ändå
  25. Medlem sedan
    Apr 2012
    #13
    Nu pustar jag ut efter en promenad genom att sitta här och kolla lite.

    Sen ska jag äta lite linssoppa till lunch och efter det vila i soffan resten av eftermiddagen. Då brukar jag läsa lite bloggar på plattan och kanske se lite på teve.
  26. 13
    Nu pustar jag ut efter en promenad genom att sitta här och kolla lite.

    Sen ska jag äta lite linssoppa till lunch och efter det vila i soffan resten av eftermiddagen. Då brukar jag läsa lite bloggar på plattan och kanske se lite på teve.
  27. Medlem sedan
    Oct 2014
    #14
    Ja...O inte mycket att ens kunna göra. Men det finns de dom får värre besked i dag i sina liv. Efter vår jäkla husskada känns det hör ändå ok om än inget roligt. Men håller tummarna att försäkringen betalar. Jävligt mycket pengar 😐
  28. 14
    Ja...O inte mycket att ens kunna göra. Men det finns de dom får värre besked i dag i sina liv. Efter vår jäkla husskada känns det hör ändå ok om än inget roligt. Men håller tummarna att försäkringen betalar. Jävligt mycket pengar 😐
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15
    Äter lunch, sedan ska jag och vår ekonomitjej gå igenom bokföringen inför årsbokslutet (som är i slutet av denna månad).
    När vi är klara med det ska jag mysa framför brasan i kaminen med en bra bok.
  30. 15
    Äter lunch, sedan ska jag och vår ekonomitjej gå igenom bokföringen inför årsbokslutet (som är i slutet av denna månad).
    När vi är klara med det ska jag mysa framför brasan i kaminen med en bra bok.
  31. Medlem sedan
    Sep 2003
    #16
    Vad gör du just nu?
    -Har precis ätit lunch och sitter nu och kollar mail och slösurfar lite.

    Vad ska du göra sen?
    -Snart ska jag hänga tvätten som just nu centrifugeras och sedan ska jag ta min bok och gå ut och sätta mig i hammocken och läsa en stund. Jag njuter av stillheten här hemma nu när mannen börjat jobba igen och barnen börjat skolan.
  32. 16
    Vad gör du just nu?
    -Har precis ätit lunch och sitter nu och kollar mail och slösurfar lite.

    Vad ska du göra sen?
    -Snart ska jag hänga tvätten som just nu centrifugeras och sedan ska jag ta min bok och gå ut och sätta mig i hammocken och läsa en stund. Jag njuter av stillheten här hemma nu när mannen börjat jobba igen och barnen börjat skolan.
  33. Medlem sedan
    Apr 2001
    #17
    Just nu håller jag på att vakna till liv igen efter en lite för lång tupplur.

    När kaffet är uppdrucket ska jag ut och kanske plocka björnbär. Ut i alla fall.
  34. 17
    Just nu håller jag på att vakna till liv igen efter en lite för lång tupplur.

    När kaffet är uppdrucket ska jag ut och kanske plocka björnbär. Ut i alla fall.
  35. Medlem sedan
    Feb 2000
    #18
    Hoppas att du hittar Björnbär. Jag var ute igår och det fanns en massa mogna, men tyvärr var de flesta torra pga buskarna växer där det knappast är någon jord.
  36. 18
    Hoppas att du hittar Björnbär. Jag var ute igår och det fanns en massa mogna, men tyvärr var de flesta torra pga buskarna växer där det knappast är någon jord.
  37. Medlem sedan
    Apr 2001
    #19
    Om jag har räknat rätt har det blivit nästan tjugo liter hittills i år så här i Skåne finns gott om bär och alldeles för få som plockar. Buskarna som växer mitt på fäladen har blivit alldeles för exponerade av solen så där har det torkat men annars verkar det vara bra.

    Jag tycker att det är ljuvligt skönt att stå och plocka, det är lite som terapi för mig.
  38. 19
    Om jag har räknat rätt har det blivit nästan tjugo liter hittills i år så här i Skåne finns gott om bär och alldeles för få som plockar. Buskarna som växer mitt på fäladen har blivit alldeles för exponerade av solen så där har det torkat men annars verkar det vara bra.

    Jag tycker att det är ljuvligt skönt att stå och plocka, det är lite som terapi för mig.
  39. Medlem sedan
    Aug 2011
    #20
    Låter ungefär som mina dagar .
    Visst vore jag hellre frisk, men de där dagarna funkar också för mig.
  40. 20
    Låter ungefär som mina dagar .
    Visst vore jag hellre frisk, men de där dagarna funkar också för mig.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar