Säsongsjobb i fjällen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Säsongsjobb i fjällen

    För en ungdom på arton, vad har ni för erfarenheter kring det?

    Allt med arbetsmiljö, boende, risker, möjligheter......önskar era vuxenreflrktioner.
  2. 1
    Säsongsjobb i fjällen För en ungdom på arton, vad har ni för erfarenheter kring det?

    Allt med arbetsmiljö, boende, risker, möjligheter......önskar era vuxenreflrktioner.
  3. Medlem sedan
    Nov 2015
    #2
    Kul, slitigt. På min tid var det en del ligga runt och alkohol för vissa, medan andra var där av pura åkintresset och gick upp först för att få lite manchesteråk.
    Dina barn är väl väldans skötsamma så det är säkert ingen problem.
    Det är bra om det finns någon slags anställningsvillkor. Det är väl det jag skulle kolla lite på som vuxen.
  4. 2
    Kul, slitigt. På min tid var det en del ligga runt och alkohol för vissa, medan andra var där av pura åkintresset och gick upp först för att få lite manchesteråk.
    Dina barn är väl väldans skötsamma så det är säkert ingen problem.
    Det är bra om det finns någon slags anställningsvillkor. Det är väl det jag skulle kolla lite på som vuxen.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Ja, inte är det skidintresset som drar.....däremot att slippa bo hemma. Få vara bara egen i ngn barack.

    Ligga runt är väl kul :P Där tycker jag inte jag ser annat än möjligheter...

    Rekryteringen ordnas av arbetsförmedlingen. Kan man inte vara trygg i att det är schysst då?
  6. 3
    Ja, inte är det skidintresset som drar.....däremot att slippa bo hemma. Få vara bara egen i ngn barack.

    Ligga runt är väl kul :P Där tycker jag inte jag ser annat än möjligheter...

    Rekryteringen ordnas av arbetsförmedlingen. Kan man inte vara trygg i att det är schysst då?
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #4
    Ingen aning men har svårt att tro att de har möjlighet att kolla upp arbetsgivare. Det mesta kretsade i alla fall då kring åkning så finns inte det intresset kanske fritiden blir lite knepigt.
  8. 4
    Ingen aning men har svårt att tro att de har möjlighet att kolla upp arbetsgivare. Det mesta kretsade i alla fall då kring åkning så finns inte det intresset kanske fritiden blir lite knepigt.
  9. Medlem sedan
    Oct 2015
    #5
    Han lär ju ta med datorn så är fritiden löst.....

    Tusan också, tänkte AF hade koll.
  10. 5
    Han lär ju ta med datorn så är fritiden löst.....

    Tusan också, tänkte AF hade koll.
  11. Medlem sedan
    Oct 2015
    #6
    Mycket festande. Lotteri med arbetsgivare och anställningsvillkor. Se till så buffert finns att kunna avbryta och åka hem.
  12. 6
    Mycket festande. Lotteri med arbetsgivare och anställningsvillkor. Se till så buffert finns att kunna avbryta och åka hem.
  13. ÅJ67 m 3 kidz
    #7
    De bor 4 - 8 personer i stugor och första året är det kan han inte räkna med att få eget rum ens så är det ensamhet man söker skall man inte söka jobb i fjällen. Söker han till skistar så får han justa anställningsvillkor men han kommer få jobba hårt och ha långa dagar.
  14. 7
    De bor 4 - 8 personer i stugor och första året är det kan han inte räkna med att få eget rum ens så är det ensamhet man söker skall man inte söka jobb i fjällen. Söker han till skistar så får han justa anställningsvillkor men han kommer få jobba hårt och ha långa dagar.
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Nja, ensamheten är nog inte just så viktigt. Slarvigt uttryckt av mig. Att slippa bo hemma var det viktiga med den grejen.

    Ja, jobba hårt och ha långa dagar är nog väldigt bra! Tro jag.

    Få se vart sökningarna går. Han har varit på mässa idag.
  16. 8
    Nja, ensamheten är nog inte just så viktigt. Slarvigt uttryckt av mig. Att slippa bo hemma var det viktiga med den grejen.

    Ja, jobba hårt och ha långa dagar är nog väldigt bra! Tro jag.

    Få se vart sökningarna går. Han har varit på mässa idag.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Ja, inget slavkontrakt ska ju skrivas på tänker jag.

    Bra att tänka på anställningsvillkoren.
  18. 9
    Ja, inget slavkontrakt ska ju skrivas på tänker jag.

    Bra att tänka på anställningsvillkoren.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar