Det er meg der vrövler
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Det er meg der vrövler

    Jaja, man lär sig alltid litet nytt på danska när man följer OS på deras kanaler. Tyvärr har ju Danmark litet andra prioriteringar än att följa de svenska deltagarna så idag har det bjudits på handboll (gäsp), badminton (litet fart för all del), rytmisk gymnastik (dans med litet hopp och precision, inget för mig) och flera timmar konstsim (Esther Williams i OS!? SNARK!)

    Tidigare har de visat en hel del beachvolleyboll men tyvärr inte ett enda dugg från den vanliga varianten, en i mitt tycke utomordentlig TV-sport. Någon fri idrott visas inte idag heller, men det är kanske inget förmiddagspass, det börjar ju lida mot sitt slut. Inte heller har jag sett ett enda ögonblick av golf, ridning, bordtennis eller triatlon.

    Jaja, de brukar ha ett pass på morgonen med ett koncentrat av nattens friidrott. Jag får se fram emot det. Lovisa Lindh kom tyvärr inte till final men gjorde en stålande insats!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Det er meg der vrövler Jaja, man lär sig alltid litet nytt på danska när man följer OS på deras kanaler. Tyvärr har ju Danmark litet andra prioriteringar än att följa de svenska deltagarna så idag har det bjudits på handboll (gäsp), badminton (litet fart för all del), rytmisk gymnastik (dans med litet hopp och precision, inget för mig) och flera timmar konstsim (Esther Williams i OS!? SNARK!)

    Tidigare har de visat en hel del beachvolleyboll men tyvärr inte ett enda dugg från den vanliga varianten, en i mitt tycke utomordentlig TV-sport. Någon fri idrott visas inte idag heller, men det är kanske inget förmiddagspass, det börjar ju lida mot sitt slut. Inte heller har jag sett ett enda ögonblick av golf, ridning, bordtennis eller triatlon.

    Jaja, de brukar ha ett pass på morgonen med ett koncentrat av nattens friidrott. Jag får se fram emot det. Lovisa Lindh kom tyvärr inte till final men gjorde en stålande insats!
  3. Medlem sedan
    Nov 2015
    #2
    Jag kommer titta på damfotboll ikväll om jag inte somnar ifrån . Hur går det med jobb, är du utan nu?
  4. 2
    Jag kommer titta på damfotboll ikväll om jag inte somnar ifrån . Hur går det med jobb, är du utan nu?
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Vet inte riktigt

    Jag har ett jobb på gång men de ville bara erbjuda en provanställning, något jag inte var så imponerad av - det är ju inte så att jag är ny på arbetsmarknaden direkt. HR-chefen var inne på att de borde anställa mig rakt av, chefen på avdelningen det gäller känner sig bränd av ett tidigare misslyckande när de anställde. Just nu är folk på semester så det händer inget.

    Fotbollen lär jag inte kunna se den heller.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Vet inte riktigt Jag har ett jobb på gång men de ville bara erbjuda en provanställning, något jag inte var så imponerad av - det är ju inte så att jag är ny på arbetsmarknaden direkt. HR-chefen var inne på att de borde anställa mig rakt av, chefen på avdelningen det gäller känner sig bränd av ett tidigare misslyckande när de anställde. Just nu är folk på semester så det händer inget.

    Fotbollen lär jag inte kunna se den heller.
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #4
    Väldigt vanligt med provanställning numera tyvärr. Mina två senaste jobb hade det men där hann jag sluta först. Hoppas att det löser sig!
  8. 4
    Väldigt vanligt med provanställning numera tyvärr. Mina två senaste jobb hade det men där hann jag sluta först. Hoppas att det löser sig!
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Det är ju så väldigt mycket mer än bara kunskap som behövs för att funka på många arbetsplatser. Kanske vill de se att du passar in i arbetsgruppen, t ex?

    Men har du råd och möjlighet att vara kräsen, med mängder av jobberbjudanden, så förstår jag dig om du passar på den.
  10. 5
    Det är ju så väldigt mycket mer än bara kunskap som behövs för att funka på många arbetsplatser. Kanske vill de se att du passar in i arbetsgruppen, t ex?

    Men har du råd och möjlighet att vara kräsen, med mängder av jobberbjudanden, så förstår jag dig om du passar på den.
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Men du är i gott sällskap - Zlatan ville inte heller provspela när han var 17 och var tilltänkt till Arsenal. "Arsene Wenger bad mig att ha ett provspel med Arsenal när jag var 17 år. Jag tackade nej. Zlatan gör inte auditions." ska han ha sagt .
  12. 6
    Men du är i gott sällskap - Zlatan ville inte heller provspela när han var 17 och var tilltänkt till Arsenal. "Arsene Wenger bad mig att ha ett provspel med Arsenal när jag var 17 år. Jag tackade nej. Zlatan gör inte auditions." ska han ha sagt .
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Även om man inte är ny på arbetsmarknaden kan man ju vara ny på just det som den anställningen gäller, och inte minst i arbetslaget eller så. En viss kompetens och erfarenhet kan göra att man är rätt kugge i ett hjul men inte helt rätt i ett annat. Är du orolig för att inte kunna uppfylla kraven?

    Linds båda lopp missade jag av någon anledning. Feltajming antar jag. Jag såg dock när båda bronsmedaljerna i brottningsringen bärgades. På svensk TV dock

    Somnade från TVn härom dagen och vaknade till nåt parsimhopp. Konstigt nog kunde jag inte somna om sen, det borde varit tvärtom.
  14. 7
    Även om man inte är ny på arbetsmarknaden kan man ju vara ny på just det som den anställningen gäller, och inte minst i arbetslaget eller så. En viss kompetens och erfarenhet kan göra att man är rätt kugge i ett hjul men inte helt rätt i ett annat. Är du orolig för att inte kunna uppfylla kraven?

    Linds båda lopp missade jag av någon anledning. Feltajming antar jag. Jag såg dock när båda bronsmedaljerna i brottningsringen bärgades. På svensk TV dock

    Somnade från TVn härom dagen och vaknade till nåt parsimhopp. Konstigt nog kunde jag inte somna om sen, det borde varit tvärtom.
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8
    Jag har snappat upp så mkt av dig, det lilla jag varit här, att jag tror mig veta att du bor i närheten av Lund och jobbar med datorer (ingenjör?). Du råkar inte vara en fena på programmering och ha erfarenhet av tillverkningsindustri? I såna fall kanske jag kan förmedla kontakt med ett företag...
  16. 8
    Jag har snappat upp så mkt av dig, det lilla jag varit här, att jag tror mig veta att du bor i närheten av Lund och jobbar med datorer (ingenjör?). Du råkar inte vara en fena på programmering och ha erfarenhet av tillverkningsindustri? I såna fall kanske jag kan förmedla kontakt med ett företag...
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Typiskt Zlatan Även om det kan ha förvrängts i detaljerna möjligen så är det säkert sant i stort.
  18. 9
    Typiskt Zlatan Även om det kan ha förvrängts i detaljerna möjligen så är det säkert sant i stort.
  19. Medlem sedan
    Mar 2006
    #10
    Det är tråkigt när så mycket bra sport sänds på natten, lakar annars att se mkt OS. Synd om man inte har 3:an el 10:an heller, vi har som tur är Viasat som kanaldistributör och kan se höjdpunkterna lätt på morgonen i Viaplay med ett par fingertryck.
  20. 10
    Det är tråkigt när så mycket bra sport sänds på natten, lakar annars att se mkt OS. Synd om man inte har 3:an el 10:an heller, vi har som tur är Viasat som kanaldistributör och kan se höjdpunkterna lätt på morgonen i Viaplay med ett par fingertryck.
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Å andra sidan, går det på "vanliga" kanaler så herrejävlar vilket väsen det blir på alla som inte är intresserade av det och som får paus i sin favoritserie i några veckor t ex. Det är inte lätt att göra rätt Jag tycker dock själv att stora grejer som t ex OS är en självklar del av public service.
  22. 11
    Å andra sidan, går det på "vanliga" kanaler så herrejävlar vilket väsen det blir på alla som inte är intresserade av det och som får paus i sin favoritserie i några veckor t ex. Det är inte lätt att göra rätt Jag tycker dock själv att stora grejer som t ex OS är en självklar del av public service.
  23. Medlem sedan
    Mar 2006
    #12
    Nää det är svårt att göra alla nöjda helt klarr, men säkert hade det varit mer klagomål om os knuffat bort Allsång tex än det varit nu när inte alla kan se det!

    Apropå tiderna har jag haft det lite gött som jobbat mycket natt senaste veckorna , iofs varit full rulle i föda-barn-branschen men i pauserna har det kollats på os!
  24. 12
    Nää det är svårt att göra alla nöjda helt klarr, men säkert hade det varit mer klagomål om os knuffat bort Allsång tex än det varit nu när inte alla kan se det!

    Apropå tiderna har jag haft det lite gött som jobbat mycket natt senaste veckorna , iofs varit full rulle i föda-barn-branschen men i pauserna har det kollats på os!
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Ja den heliga allsången ja, som ändå är varje år
  26. 13
    Ja den heliga allsången ja, som ändå är varje år
  27. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #14

    Min mor t.ex.

    Hon klagar på att OS tränger ut hennes vanliga program
    -"Men ni har ju inte de kanaler som sänder OS?"
    -"Nähä. Men ändå..."

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  28. 14
    Min mor t.ex. Hon klagar på att OS tränger ut hennes vanliga program
    -"Men ni har ju inte de kanaler som sänder OS?"
    -"Nähä. Men ändå..."
  29. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #15

    Jo, helt rätt på alla punkter

    Skicka mig gärna ett mess om vad det är du tänker på.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  30. 15
    Jo, helt rätt på alla punkter Skicka mig gärna ett mess om vad det är du tänker på.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Tja jag har legat...

    och glott till och från på vad som har visats för stunden.
    Nu blir det dock fotboll för hela slanten.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Tja jag har legat... och glott till och från på vad som har visats för stunden.
    Nu blir det dock fotboll för hela slanten.
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17
    Folk som klagar på att os visas på tv borde få smisk. Fast å andra sidan tycker jag att motormåndag är det mest onödiga programmet som visas på tv.
    Seså, smiska mig lite nu
  34. 17
    Folk som klagar på att os visas på tv borde få smisk. Fast å andra sidan tycker jag att motormåndag är det mest onödiga programmet som visas på tv.
    Seså, smiska mig lite nu
  35. Medlem sedan
    Oct 2015
    #18
    Vad är problemet med provanställningen menar du?

    Jag har sett en hel del beachvolley detta OS, väldigt underhållande.
  36. 18
    Vad är problemet med provanställningen menar du?

    Jag har sett en hel del beachvolley detta OS, väldigt underhållande.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar