Ibland behövs det inte så mycket...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Ibland behövs det inte så mycket...

    ... för att göra någon annan glad. När jag köpte mat till sonen igår, ja fy mig jag köpte färdigmat, så hade jag en fusklapp på en inköpslista i form av en pingvin liksom. Såntdär magnetblock. Hon som tog emot beställningen, supertrevlig tjej för den delen, tyckte lappen var så söt och fick behålla den, hon satte upp den bredvid kassan och gav pingvinen ett namn 😉
    Idag hade jag vägarna förbi och gick in och gav henne en bunte pingvinlappar. Hon blev jätteglad 😃 och jag med.

    Har ni gjort nån glad idag med enkla medel?
  2. 1
    Ibland behövs det inte så mycket... ... för att göra någon annan glad. När jag köpte mat till sonen igår, ja fy mig jag köpte färdigmat, så hade jag en fusklapp på en inköpslista i form av en pingvin liksom. Såntdär magnetblock. Hon som tog emot beställningen, supertrevlig tjej för den delen, tyckte lappen var så söt och fick behålla den, hon satte upp den bredvid kassan och gav pingvinen ett namn 😉
    Idag hade jag vägarna förbi och gick in och gav henne en bunte pingvinlappar. Hon blev jätteglad 😃 och jag med.

    Har ni gjort nån glad idag med enkla medel?
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Hmm, jag gick över till en kollega som sitter i rummet bredvid mitt och berömde hennes fina intervju i dagens tidning. En jättejättefin story, fantastiska "intervjuoffer", och en ständigt aktuell fråga - förpackat i en otroligt välskriven text!
    Hon blev glad.

    En annan kollega gjorde i sin tur mig glad när hon sa att hon tycker att jag alltid är så fin i håret nuförtin (alltså hur illa var det FÖRR, undrar jag då?...men frågade inte ). Jag tycker själv att håret mest gör som det vill och är lite risigt och rufsigt och mycket tunnare än förr (jag har tappat mängder med hår sen jag blev sjuk). Så det var roligt att hon sa så.
  4. 2
    Hmm, jag gick över till en kollega som sitter i rummet bredvid mitt och berömde hennes fina intervju i dagens tidning. En jättejättefin story, fantastiska "intervjuoffer", och en ständigt aktuell fråga - förpackat i en otroligt välskriven text!
    Hon blev glad.

    En annan kollega gjorde i sin tur mig glad när hon sa att hon tycker att jag alltid är så fin i håret nuförtin (alltså hur illa var det FÖRR, undrar jag då?...men frågade inte ). Jag tycker själv att håret mest gör som det vill och är lite risigt och rufsigt och mycket tunnare än förr (jag har tappat mängder med hår sen jag blev sjuk). Så det var roligt att hon sa så.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Jag har ju sån tur att jag på jobbet får vara med och hjälpa människor i den stunden många tar upp som en av de lyckligaste i livet. Idag har jag haft flera fina känslosamma stunder
  6. 3
    Jag har ju sån tur att jag på jobbet får vara med och hjälpa människor i den stunden många tar upp som en av de lyckligaste i livet. Idag har jag haft flera fina känslosamma stunder
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Underbart!
  8. 4
    Underbart!
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Det kanske är det som är charmen, att håret gör som det vill och då böljar fint och mjukt?
  10. 5
    Det kanske är det som är charmen, att håret gör som det vill och då böljar fint och mjukt?
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Ja, det kanske är hemligheten?
    ELLER så är hon halvblind och har taskig smak ...så kan det också vara.
  12. 6
    Ja, det kanske är hemligheten?
    ELLER så är hon halvblind och har taskig smak ...så kan det också vara.
  13. Medlem sedan
    Nov 2015
    #7
    Vad gulligt av dig. Nej jag har inte gjort någon så där extra glad i dag.
  14. 7
    Vad gulligt av dig. Nej jag har inte gjort någon så där extra glad i dag.
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Nej, jag har inte gjort mågon extra glad, men inte heller någon extra ledsen.

    Nyss bjöd jag familjen på nygjord rabarberpaj. Det är iaf lite snällt.
  16. 8
    Nej, jag har inte gjort mågon extra glad, men inte heller någon extra ledsen.

    Nyss bjöd jag familjen på nygjord rabarberpaj. Det är iaf lite snällt.
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Det har du väl redan märkt, att jag aldrig gör någon glad. Jag satsar helt på att göra folk förbannade.
  18. 9
    Det har du väl redan märkt, att jag aldrig gör någon glad. Jag satsar helt på att göra folk förbannade.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Ha ha ha ja det..

    där säg ju stämma in på mig med
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Ha ha ha ja det.. där säg ju stämma in på mig med
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  22. 11
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    Ja. Ge komplimanger är väldigt enkelt och de flesta tror jag blir lite gladare om någon säger något trevligt till dem.
  24. 12
    Ja. Ge komplimanger är väldigt enkelt och de flesta tror jag blir lite gladare om någon säger något trevligt till dem.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Det tror jag inte
  26. 13
    Det tror jag inte
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Eller så gjorde du det helt utan att vara medveten om det. En blick, en gest, något som kommer sig naturligt för dig men berör nån annan.
  28. 14
    Eller så gjorde du det helt utan att vara medveten om det. En blick, en gest, något som kommer sig naturligt för dig men berör nån annan.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Mycket snällt! Jag hade blivit glad
  30. 15
    Mycket snällt! Jag hade blivit glad
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Det var gulligt!

    Jag gav en komplimang till en främling idag som hade en väldigt snygg tröja, hon verkade bli glad.
  32. 16
    Det var gulligt!

    Jag gav en komplimang till en främling idag som hade en väldigt snygg tröja, hon verkade bli glad.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar