Nu har jag bestämt mig
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Nu har jag bestämt mig

    Jag kommer börja plugga, har kommit in på ett program; hälsa och rehabilitering i arbetslivet.
    Känner att det är dags och satsa på mig, då jag nu vet att jag tyvärr inte kommer klara av att fortsätta arbeta inom vården som jag gör idag, ev efter att ha opererat bort plattorna i foten men det finns en för hög riskfaktor för att jag ska kunna våga och vilja satsa på det i det långa loppet, jag har ju faktiskt 20 år kvar att arbeta och vill göra det med någonting som jag brinner för och som är roligt.
    Jag startar ett nytt kapitel i mitt liv!
  2. 1
    Nu har jag bestämt mig Jag kommer börja plugga, har kommit in på ett program; hälsa och rehabilitering i arbetslivet.
    Känner att det är dags och satsa på mig, då jag nu vet att jag tyvärr inte kommer klara av att fortsätta arbeta inom vården som jag gör idag, ev efter att ha opererat bort plattorna i foten men det finns en för hög riskfaktor för att jag ska kunna våga och vilja satsa på det i det långa loppet, jag har ju faktiskt 20 år kvar att arbeta och vill göra det med någonting som jag brinner för och som är roligt.
    Jag startar ett nytt kapitel i mitt liv!
  3. Pyssling
    #2
    Grattis, vad spännande!

    Precis så där tänkte jag när jag började studera vid 44, att jag hade tjugo år kvar att jobba om man skulle jobba till normal pensionsålder och jag ville inte tillbringa tjugo år till inom det yrket.

    För mig blev det verkligen ett nytt kapitel i livet, ibland måste jag typ nypa mig själv i armen för att försäkra mig om att det är på riktigt att jag har fått det så här bra. Det har hänt så himla mycket på bara ett par år och jag mår så sjukt mycket bättre än vad jag gjorde då.

    Hoppas att du kommer att trivas med utbildningen och få ett jobb du trivs med efteråt!

    Hur lång utbildning är det?
  4. 2
    Grattis, vad spännande!

    Precis så där tänkte jag när jag började studera vid 44, att jag hade tjugo år kvar att jobba om man skulle jobba till normal pensionsålder och jag ville inte tillbringa tjugo år till inom det yrket.

    För mig blev det verkligen ett nytt kapitel i livet, ibland måste jag typ nypa mig själv i armen för att försäkra mig om att det är på riktigt att jag har fått det så här bra. Det har hänt så himla mycket på bara ett par år och jag mår så sjukt mycket bättre än vad jag gjorde då.

    Hoppas att du kommer att trivas med utbildningen och få ett jobb du trivs med efteråt!

    Hur lång utbildning är det?
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Kul!

    Lycka till med studierna! Det är säkert inget problem iofs, det man gillar brukar man vara bra på.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Kul! Lycka till med studierna! Det är säkert inget problem iofs, det man gillar brukar man vara bra på.
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #4
    Kul ! Grattis och lycka till!
  8. 4
    Kul ! Grattis och lycka till!
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Vad roligt, lycka till!
  10. 5
    Vad roligt, lycka till!
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    Utbildningen är 3 år, men jag kan även koppla samman den med några av mina andra kurser jag redan tagit.
  12. 6
    Utbildningen är 3 år, men jag kan även koppla samman den med några av mina andra kurser jag redan tagit.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Grattis och lycka till. Det kommer bli en spännande tid är jag säker på.
  14. 7
    Grattis och lycka till. Det kommer bli en spännande tid är jag säker på.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Jätteskoj, grattis! Det är himla roligt att plugga så du får säkert en intressant tid framöver
  16. 8
    Jätteskoj, grattis! Det är himla roligt att plugga så du får säkert en intressant tid framöver
  17. Medlem sedan
    Nov 2000
    #9
    Jätteroligt, grattis!!
  18. 9
    Jätteroligt, grattis!!
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    Oj, så roligt! Grattis till beslutet, och lycka till med utbildningen
  20. 10
    Oj, så roligt! Grattis till beslutet, och lycka till med utbildningen
  21. cahouligan
    #11
    Kul, grattis! Modigt att hoppa på en utbildning och ändra livet på "äldre dar", lycka till!
  22. 11
    Kul, grattis! Modigt att hoppa på en utbildning och ändra livet på "äldre dar", lycka till!
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Snyggt jobbat!
  24. 12
    Snyggt jobbat!
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Vad spännande! Och klokt resonerat tycker jag, en blandning av hjärta och förnuft
    Lycka till!
  26. 13
    Vad spännande! Och klokt resonerat tycker jag, en blandning av hjärta och förnuft
    Lycka till!
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14
    Lycka till med studierna!
  28. 14
    Lycka till med studierna!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar