Gravtest efter eventuellt missfall?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2016
    #1

    Gravtest efter eventuellt missfall?

    I lördags gjorde jag och min man ett positivt gravtest, en vecka efter att jag förväntat att få min mens som uteblev. Så idag är jag i v6(5+4). I förrigår (tisdags) fick jag som mensvärk och började blöda, ungefär lika mycket som när jag har mens. Värken försvann med en Alvedon. Jag har fortsatt att blöda men sen tisdags kväll /igår morse så är det mindre och bara ljusrosa. Igår hade jag en känning "åh nej börja inte göra ont" men det försvann strax efter och har inte haft mer ont än det i tisdags.

    Det här är första gången för oss och jag är jätterädd för om det kan ha varit ett missfall. Skulle vilja ha ett nytt gravtest för att kolla, men hur länge efter måste man vänta för att testet ska fungera?

    Känner mig inte speciellt gravid eller nåt, va öm i brösten inför förväntade mensen och några dagar efter men det avtog nån dag eller mer innan värken kom. Har haft mer flytningar än normalt och varit kissnödiga än vanligt, men annars så; ingenting. Igår mådde jag lite illa på morgonen, men det försvann om jag rapade, byggdes upp efter en stund igen och försvann när jag rapade igen. Har känt lite lika idag. Men jag är extremt rädd för illamående redan sen tidigare och vet inte om jag känner efter extra nu bara för att hitta tecken på att fortfarande va gravid :/. Skulle verkligen vilja göra ett nytt test så jag kan känna mig säker...hoppas nån här kan hjälpa mig ><
  2. 1
    Gravtest efter eventuellt missfall? I lördags gjorde jag och min man ett positivt gravtest, en vecka efter att jag förväntat att få min mens som uteblev. Så idag är jag i v6(5+4). I förrigår (tisdags) fick jag som mensvärk och började blöda, ungefär lika mycket som när jag har mens. Värken försvann med en Alvedon. Jag har fortsatt att blöda men sen tisdags kväll /igår morse så är det mindre och bara ljusrosa. Igår hade jag en känning "åh nej börja inte göra ont" men det försvann strax efter och har inte haft mer ont än det i tisdags.

    Det här är första gången för oss och jag är jätterädd för om det kan ha varit ett missfall. Skulle vilja ha ett nytt gravtest för att kolla, men hur länge efter måste man vänta för att testet ska fungera?

    Känner mig inte speciellt gravid eller nåt, va öm i brösten inför förväntade mensen och några dagar efter men det avtog nån dag eller mer innan värken kom. Har haft mer flytningar än normalt och varit kissnödiga än vanligt, men annars så; ingenting. Igår mådde jag lite illa på morgonen, men det försvann om jag rapade, byggdes upp efter en stund igen och försvann när jag rapade igen. Har känt lite lika idag. Men jag är extremt rädd för illamående redan sen tidigare och vet inte om jag känner efter extra nu bara för att hitta tecken på att fortfarande va gravid :/. Skulle verkligen vilja göra ett nytt test så jag kan känna mig säker...hoppas nån här kan hjälpa mig ><
  3. Medlem sedan
    Aug 2016
    #2
    Vänta ca två veckor innan ett nytt test. Skulle det fortfarande vara positivt kontaktar du Gyn! (Mottagningen u.t anm)

    har du svårt med att vänta så kontakta Gyn med en gång och berätta för dem vad du har skrivit här!

    lycka till, jag tänker på dig!
  4. 2
    Vänta ca två veckor innan ett nytt test. Skulle det fortfarande vara positivt kontaktar du Gyn! (Mottagningen u.t anm)

    har du svårt med att vänta så kontakta Gyn med en gång och berätta för dem vad du har skrivit här!

    lycka till, jag tänker på dig!
  5. Medlem sedan
    Aug 2016
    #3
    Ok, har min första tid inbokad hos barnmorskan 9/9 så det blir väl lite lagom då :P. Svårt att vänta bara. Känns som att det gått en evighet sen i lördags bara. Tack Hoppahopprep!
  6. 3
    Ok, har min första tid inbokad hos barnmorskan 9/9 så det blir väl lite lagom då :P. Svårt att vänta bara. Känns som att det gått en evighet sen i lördags bara. Tack Hoppahopprep!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar