Ska man vara ärlig med upplevelser?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Ska man vara ärlig med upplevelser?

    Så tex en människa får inse att hens pappa har varit pedofil under sjuttiotalet.....
  2. 1
    Ska man vara ärlig med upplevelser? Så tex en människa får inse att hens pappa har varit pedofil under sjuttiotalet.....
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    Dog pappan efter 70-talet då? Annars är det rätt troligt att pappan fortfarande är pedofil.
    Är det 100% säkert att han är det och varit dömd för det.
    Man kan inte berätta en sådan sak om man inte vet att det är sant.
    Inga rykten, inga spekulationer eller någon som tror att de vet....

    Ev vet personen ifråga något ändå...familjehemligheter är oftast inte hemliga och är de hemliga ligger de som ett grått skynke över familjen.
    Man vet att något är osagt
  4. 2
    Dog pappan efter 70-talet då? Annars är det rätt troligt att pappan fortfarande är pedofil.
    Är det 100% säkert att han är det och varit dömd för det.
    Man kan inte berätta en sådan sak om man inte vet att det är sant.
    Inga rykten, inga spekulationer eller någon som tror att de vet....

    Ev vet personen ifråga något ändå...familjehemligheter är oftast inte hemliga och är de hemliga ligger de som ett grått skynke över familjen.
    Man vet att något är osagt
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Så svårt, precis som du beskriver.

    Död pappa nu....

    Ingen dom alls.
  6. 3
    Så svårt, precis som du beskriver.

    Död pappa nu....

    Ingen dom alls.
  7. Medlem sedan
    Nov 2015
    #4
    Vem har upplevt vad ? För vems skulle ska man skuldbelägga personens barn ?
    Kan du förtydliga?
  8. 4
    Vem har upplevt vad ? För vems skulle ska man skuldbelägga personens barn ?
    Kan du förtydliga?
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Utan att veta mer så tycker jag inte man ska säga något till barnet.
    Vet inte ens om jag ser det som att det skulle vara ärligt att berätta, mer elakt.
    Kanske kan det finnas goda, ärliga anledningar att berätta det och då kan man väl göra det.
  10. 5
    Utan att veta mer så tycker jag inte man ska säga något till barnet.
    Vet inte ens om jag ser det som att det skulle vara ärligt att berätta, mer elakt.
    Kanske kan det finnas goda, ärliga anledningar att berätta det och då kan man väl göra det.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Varför?

    Vad är motivet?

    Varför vill du?göra hans barn så illa?

    Usch, jag får bara en sån skum känsla av ditt inlägg.

    Har han utsatt dig?
    Då är det ju bättre att du snackar med en psykolog om du mår dåligt av det hela.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  12. 6
    Varför? Vad är motivet?

    Varför vill du?göra hans barn så illa?

    Usch, jag får bara en sån skum känsla av ditt inlägg.

    Har han utsatt dig?
    Då är det ju bättre att du snackar med en psykolog om du mår dåligt av det hela.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Tack för era svar. Jag har varit utsatt som barn ja. Samt att våra familjer umgicks så jag var kompis med en son i familjen.

    Nu är han så han vill umgås med mig numer, typ tusen år senare kommer han och vill det. Jag känner jag inte vill, för jag mår dåligt åt minnena när jag sov över i familjen n vi var barn. Men såklart det är nej på att skuldbelägga honom för faderns synder. Jag får jobba med att se honom som egen individ.
  14. 7
    Tack för era svar. Jag har varit utsatt som barn ja. Samt att våra familjer umgicks så jag var kompis med en son i familjen.

    Nu är han så han vill umgås med mig numer, typ tusen år senare kommer han och vill det. Jag känner jag inte vill, för jag mår dåligt åt minnena när jag sov över i familjen n vi var barn. Men såklart det är nej på att skuldbelägga honom för faderns synder. Jag får jobba med att se honom som egen individ.
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Vilken skum känsla ger det hela dig?
  16. 8
    Vilken skum känsla ger det hela dig?
  17. Medlem sedan
    Nov 2015
    #9
    Det är nog enklast att bara inte umgås med honom alls.
  18. 9
    Det är nog enklast att bara inte umgås med honom alls.
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Ansluter mig till Salladens svar - varför umgås med personen om du inte mår bra av det? Du har ju ingen skyldighet att förklara varför, speciellt inte om det riskerar att göra stor skada.
  20. 10
    Ansluter mig till Salladens svar - varför umgås med personen om du inte mår bra av det? Du har ju ingen skyldighet att förklara varför, speciellt inte om det riskerar att göra stor skada.
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11
    Ärlig mot dig själv ja, men jag ser inte vad den vetskapen skulle göra personen för gott i dag. Vad jag menar är att jag skulle förmodligen aldrig ta upp det själv men om det vuxna barnet kom och frågade så skulle jag kanske tänka om. Kanske. Det beror mer på vem det är och vad syftet med att få veta skulle vara.
  22. 11
    Ärlig mot dig själv ja, men jag ser inte vad den vetskapen skulle göra personen för gott i dag. Vad jag menar är att jag skulle förmodligen aldrig ta upp det själv men om det vuxna barnet kom och frågade så skulle jag kanske tänka om. Kanske. Det beror mer på vem det är och vad syftet med att få veta skulle vara.
  23. Medlem sedan
    Oct 2015
    #12
    Ni har rätt.

    Bara svårt att förklara varför jag vill undvika det hela.
  24. 12
    Ni har rätt.

    Bara svårt att förklara varför jag vill undvika det hela.
  25. Medlem sedan
    Oct 2015
    #13
    Skulle väl mest vara en förklaring till varför jag inte står ut med honom.....
  26. 13
    Skulle väl mest vara en förklaring till varför jag inte står ut med honom.....
  27. Medlem sedan
    Apr 2001
    #14
    Fast om du tänker tvärtom och att det istället hade handlat om din avlidne far, hur hade ditt liv påverkats av att få veta något sådant? Alltså jag tror inte att det kan komma så mycket bra ut av det.
  28. 14
    Fast om du tänker tvärtom och att det istället hade handlat om din avlidne far, hur hade ditt liv påverkats av att få veta något sådant? Alltså jag tror inte att det kan komma så mycket bra ut av det.
  29. Medlem sedan
    Nov 2015
    #15
    Varför ska du förklara och för vem ?
  30. 15
    Varför ska du förklara och för vem ?
  31. Medlem sedan
    Oct 2015
    #16
    Förklara för sonen varför jag inte vill umgås.
  32. 16
    Förklara för sonen varför jag inte vill umgås.
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17
    Nej, håller helt med.
  34. 17
    Nej, håller helt med.
  35. Medlem sedan
    Feb 2016
    #18
    man kan inte dömas för att vara pedofil
  36. 18
    man kan inte dömas för att vara pedofil
  37. Medlem sedan
    Feb 2016
    #19
    berätta inte det kommer inget gott av det
  38. 19
    berätta inte det kommer inget gott av det
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar